Maandag, wordt het toch weer een typisch Belgisch weertje . . . ?!

 


Een nieuwe week begint weer en telkens met een maandag natuurlijk maar wat gaat het weer nu doen ?!  Dat is iets wat we ons steeds maar afvragen, dat het voordien warm was en we een hittegolf kregen, dat wisten we en hebben we gevoeld ook, gisteren was het nog vrij warm, zeg maar heet op het midden van de dag toch.  En nadien blijft die hitte hangen, ik krijg hier regelmatig bezoek van heggenmussen, ze worden uit hun heggen weg gedrumd omdat het daar te druk word, of wat scheelt er, ik zie ze hier iedere dag langs komen en tussen het stro geworden gras zoeken naar iets eetbaar.  Maar echt veel is hier niet te vinden, alles is zo droog als wat, het zou al bijna vanzelf in brand vliegen, het heeft in ieder geval niet veel nodig en het is al zo ver !  

Ik had die grijze mussen, want dat zijn ze echt wel, andere mussen hebben wat meer bruin in hun veren, deze zijn eerder grijs te noemen en ietsjes zwaarder gebouwd, iets groter dus dan een gewone huismus.  Ze kwamen hier op mijn stoelen zitten, die leuningen kunnen daarvoor goed gebruikt worden en omdat ik tussendoor kleine toefjes "poep" zag liggen op het terras, wist ik al een hele tijd dat ze hier vaak op bezoek kwamen.  Ze hoppen soms van de ene bloempot naar een andere bak en ik had ook al ondervonden dat ze in de grond van die grote bak, waarin de laurier staat, hadden zitten scharrelen.  Zelfs zo fel dat er grond naast de pot lag !  Maar ik gun ze dat wel, al heb ik veel liever dat ze alle ongerechtigheid als bladluizen zouden mee pikken maar daar hebben ze blijkbaar geen oren naar !

Voor maandag zie ik hier ongeveer 23° staan, het zal iets meer zijn misschien nog omdat die warmte toch overal blijft hangen, het is niet van vandaag op morgen weer wat afgekoeld, daarvoor hebben we echt wel regen nodig en nog wat wind ook om alles wat te helpen koelen.  Vanaf woensdag zou er een druppel kunnen vallen en donderdag en de volgende dagen kan het ook regenen, maar of dat veel zal zijn, geen idee, ze hebben hierboven ook niet veel reserve meer blijkbaar maar beter een zachte bui dan een hoosbui die een dag of wat blijft duren, dat kunnen we ook missen.  Want al die regen geraakt niet ineens weer opgenomen door de grond en dan krijg je modderstromen en die kunnen veel meer last bezorgen dan dat ze goed doen !  Maar regen is er overal wel nodig, al klagen wij steen en been omdat het zo warm is, dat is het voor iedereen wel, eender in welke positie jij je bevind, we maken er toch het beste van tot wanneer er wat verkoeling komt.

Ik hoop dan ook dat we ooit nog wel eens frissere dagen krijgen, het moet niet echt koud worden want dat wil niemand wanneer het grote vakantie is en die is ook al niet meer zover van ons af !  Ach, wat vliegt die tijd toch snel, het is net of de dagen zijn echt wel korter geworden en neen, we zijn in de langste dagen van het jaar op dit moment toch nog, daarna zijn ze weer aan het korter worden, immers de langste dag was op 21 juni, toen wij een reünie hadden met de afgestudeerden van 3M, ik ben niet samen afgestudeerd maar dat was mijn overleden echtgenoot wel en ja, ondertussen is dat al een aantal jaren geleden eigenlijk !  We hebben nog gepraat over de mensen die we nooit meer hebben terug gezien omdat ze zijn overleden of omdat ze blijkbaar onvindbaar zijn geworden, hoe of wat daar weet ik het fijne niet meer van maar enkel daarvan heb ik wel gekend, de jongste van de hoop was een vriend van Ivo, ik wist toen echt niet dat die in dezelfde klas zat van mijn echtgenoot maar daar ben ik later pas achter gekomen.  Hoe raar het in het leven toch allemaal kan verlopen.

En om nu even te laten zien wie er allemaal op de afbeelding staat van onze groep waar ik dus vorige woensdag mee op stap was en ben gaan eten, zal ik de afbeelding hier eens zetten, ikzelf zit helemaal achteraan aan de kop van de tafel.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe, geniet van ietwat minder warm weer, maak eens een wandeling en misschien doet dat wel deugd om weer eens rond te lopen als het frisser is, voor mij zal dat heel zeker goed doen !  Geniet van deze nieuwe week en denk eraan, als ze gedaan is zijn we al in de volgende maand aangekomen !  En begint weer de grote vakantie in het Vlaams gedeelte van het land !  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!