Maandag, een nieuwe week en tevens ander weer ?!

 


De maandag brengt weer wat verademing, of we nog onweer gaan krijgen weet ik zo niet maar in ieder geval waren de stenen van mijn terras weer nat toen ik op stond, al heb ik van de regen niks gehoord.  Er is er toch weer iets gevallen, veel zal het wel niet zijn want ik zie er geen andere sporen van op plekken waar er wat meer zou kunnen gevallen zijn !  En wat ook meetelt, ik heb deze nacht vrij goed geslapen al ben ik pas iets na twaalven in mijn bed gegaan en ben zo goed als dadelijk daarna in slaap gevallen !
In de vroege morgen zet ik dan meestal het raam aan het keukengedeelte vierkant open zodat de frisse lucht naar binnen kan, verder laat ik dan de deur tussen de hal en de slaapkamers helemaal open staan zodat de koude lucht ook daar naar binnen kan komen . . . en last but not least, mijn kamerdeur blijft dan ook helemaal open en dat voel je, dan lijkt het wel of alles begint al op te frissen en kan je in de morgen met frisse moed weer aan alles beginnen !  Zo is het heerlijk om op te staan, daar hou ik van, maar ook van nog even in bed te blijven liggen genieten van de geluiden die van buiten komen, de vogels zijn al lang wakker maar hier en daar laat er eentje zich toch nog wel horen, fluiten doen ze pas wanneer de morgen in de lucht hangt, ze fluiten de dag op gang, is ook mooi als je kan blijven luisteren maar vaak ben ik dan alweer in dromenland aangekomen, de ochtend kan toch ook zo mooi zijn zonder de zon met haar weldoende stralen maar vaak ook verbrandend zonnelicht, mijn bloemen, de klokjes (fuchsia), die zijn verbrand, geen mooie bloemen te zien, wel afgeschenen bloemknoppen en dat vind ik dan toch zo jammer.

Gisteren had ik mijn bloemen wat achteruit op het terras gezet, ze staan normaal op een rijtje langsheen de rand van het terras, gewoon omdat je daar er het meeste geniet van hebt, ze hebben daar volle zon, wat meestal goed is voor bloeiende planten, maar iets meer achterin staan ze ietwat beschut tegen te felle regen en de mogelijke onweders die er werden voorspeld.  Tot nu toe er nog niks van gezien of gehoord maar ik ga er echt niet op roepen, misschien hebben we wel een onweer nodig om van dit twijfelweer af te geraken en om de lucht te zuiveren, maar zonder al te veel erg dan graag want ik ben er wat bang voor als je ziet wat er in de voorbije jaren allemaal aan schade werd aangericht bij felle regenval.  Een onweer is goed om de lucht helemaal te zuiveren en de regen helpt daar natuurlijk bij maar te veel is te veel en net goed dat kennen ze hier blijkbaar niet !

Vandaag komen ze onderhoud doen aan mijn waterontharder, ik heb weer wat vragen om te stellen aan de man die komt en ik ga er wel een aantal hebben vermoed ik zo, zeker als hij er zelf niet zoveel over zegt maar we zien wel hoe alles verloopt.  Seffens ga ik nog wat opruimen in de berging, ik ga een deel van mijn sorteerdozen weg zetten zodat ook de droogkast bovenop vrij is om iets op te leggen, dat is steeds handig als er wat vrij is gemaakt om je spullen op te zetten !  Die man komt pas na de middag maar ik hoor het dan wel wat er goed is gedaan of wat niet.

Als de zon er niet te veel door komt dan wil ik hier ook nog even alles oppoetsen, ik heb ermee gewacht met het idee in mijn achterhoofd, dat het wel eens zou kunnen regenen als die man hier naar binnen komt en ja, dan wordt er hier of daar ook wel eens wat vuil gemaakt, ook door mezelf als je naar de kelder moet of als je buiten gaat en met natte voeten weer naar binnen komt !  Veel ga ik er niet aan doen maar ik wil alles wel weer eens stofvrij maken, zowel de vloer als de kasten en wat nog allemaal, eens alles frisser maken.  Al lijkt het daarna wel frisser, ik hoop ook op frisser weer maar toch, we zien wel en hoever we geraken weet ik ook niet.  Mocht er een storing in mijn planning optreden dan pas ik mijn dag wel even aan !

Nog een heel fijne maandag en een nieuwe week wens ik iedereen toe.  Ik hoop dat jullie week ook wel even een verademing met zich mee brengt, zelf heb ik op woensdag wel iets op het programma staan !  Geniet er in ieder geval van, ik ga dat ook doen en daarna zullen we wel zien wat er nog allemaal mogelijk is, met wat frisser weer heeft een mens ook weer wat meer zin om met de strijk bijvoorbeeld aan de slag te gaan.  Ondertussen heb ik al wat bloesjes en dergelijke gedragen en ook weer uitgewassen maar een aantal hebben wel eens een strijkijzer nodig om echt mooi te zijn en klaar om weer gedragen te worden !  Groetjes.








Reacties

  1. hey Chrisje,
    bedankt voor je lieve mailtje...idd ja op het ene blogje gaat men al sneller lezen dan op een ander...ieder heeft zijn eigenheid en je voelt meteen ook dat het klikt...
    ik kom hier ook altijd graag lezen want je kan zo heerlijk vertellen over alles wat je op een dag meemaakt en wat in je gedachten speelt...
    Het mag van mij ook al wat frisser zijn want dit warme weer zorgt ervoor dat een mens zich zo loom en moe voelt...we slapen minder goed door de hitte en dat begint na enkele dagen toch door te wegen...
    Van de voorspelde regen hebben wij hier niks gezien...enkele druppels zo groot als een muntstuk en dat was het, maar daarmee hebben de bloemetjes niet het nodige water om te overleven he...Hier ook enorm veel verdorde (lees verbrande) bloemen door de zon...en ook al geven we elke avond wat water, de zon heeft toch al veel verschroeid...jammer...
    zo ik las op de weersvoorspelling zou het vannacht terug gaan regenen rond 23 uur...we wachten af en hopen dat het voorspelde uitkomt want de natuur heeft het heel hard nodig.
    lieve groet en hou je daar goed he Chrisje...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!