Donderdag, krijgen we veel water te verwerken ?!


Of het er vandaag zo zal uit zien weet ik niet, dat is steeds afwachten maar water is er overal nodig dus laat maar wat water naar beneden komen maar dan liefst heel zachtjes zodat het in de bodem kan binnen dringen en niet gaat stromen hier en daar zodat er weer wat schade wordt aangericht, dat kan iedereen best missen, dat weten we allemaal.  Dus liefst van alles zachte regen die kan doordringen naar beneden toe en dan mag het wel even blijven regenen ook, al is dat dan weer niet zo goed voor iedereen die er doorheen moet.  Maar dan denk ik steeds zo, wat ik vandaag niet kan gedaan krijgen omdat ik er niet doorheen kan gaan, dat doen we dan morgen wel, zo is het in de meeste gevallen.  Alleen is niet iedereen in dat geval, ik ben anders ook thuis en nu denk ik dan eerder aan de studenten die een examen moeten afleggen, die hebben het heel wat zwaarder, de ene dag nog studeren en de dag erna alle vragen gaan beantwoorden, het is niet voor iedereen even gemakkelijk !

Maar nu even over gisteren ook nog, het was een warme dag vol met zon en wij waren dus op de Balenberg in Tremelo of is dat nog net Baal, ik weet dat je daar op de scheiding zit van de twee gemeentes maar waar precies de scheiding ligt, dat is een andere zaak !  We zijn iets gaan eten op onze reünie bij de zaak die daar door Nijs werd opgericht.  Iedereen kent hem wel, Sven Nijs de crosser en nu is het aan zijn zoon natuurlijk om zich te bewijzen, ook gewoon op de wegkoersen.  Zo las ik dat er een aantal fietsen waren gestolen uit hun vrachtwagen, er werd ingebroken en de fietsen werden meegenomen.  Is dat toeval, neen, ik denk het echt niet maar het is moedwillig gedaan om ze de wind uit de zeilen te nemen, ze deden het vrij goed in de koers, al weet ik verdorie niet meer in welke koers, was het in Zwitserland of waar het ook was, misschien wel in eigen land, ik heb er niet het flauwste benul van . . .  maar we dwalen weeral af !!!

Het was een mooie warme middag maar we zaten toch mooi binnen, ik vrees dat dit op het terras ook wel zou gegaan zijn maar ik weet niet of we daar zo mooi en goed en gerust zaten dan dat we binnen waren gaan zitten !?  Ik weet dat ik daar echt wel net goed zat, op tijd en stond kwam er een windje naar binnen want alles stond daar gewoon open om het luchtig te houden en binnen was het heel goed te doen, dat heb ik ook ondervonden en het was er net goed dat alles daar verliep !

Al bij al was het voor mij wel een mooie dag maar een eerder vermoeiende dag, ik ga graag uit wandelen en ik wil dat dan ook echt wel doen, die berg beklimmen is ook mooi voordat je naar binnen gaat en aan tafel wil gaan.  We namen er echt onze tijd voor, nu kon het rustig verlopen en er werd ook telkens veel over en weer gepraat allerhande, het is goed meegevallen.  Ikzelf ben er geraakt doordat de mensen die me kwamen oppikken zo voorkomend waren om echt wel goed op tijd bij mij aan te komen, ik kwam naar buiten uit het appartement en tegelijk wilden zij naar mij toe komen om te bellen, wat dus al niet meer nodig was, ik had gemaild met hen en erbij gezet dat ik rond 11 klaar zou zijn.  We moesten dan nog wel naar Baal rijden maar eigenlijk ligt dat niet zover af van waar ikzelf dan woon, je neemt dan allerlei kleine straatjes en zo geraak je er ook wel.  En de Balenberg ligt daar mooi te pronken, een echte berg, waarop men crost, weet je wel die cross op nieuwjaarsdag die telkens wordt uitgezonden op diezelfde dag ?!

Het eten was lekker, iedereen nam iets wat naar zijn idee lekker was, er was wel een kleine beperking maar daar werd al snel een mouw aan gepast en iedereen was heel goed tevreden.
Een heel mooie dag gehad maar ik was wel moe, het was meer van de warmte dat ik wat wist want eigenlijk heb ik maar twee glaasjes alcoholische drank genuttigd : een cava, waar wel heel veel in werd gedaan in dat glas, echt wel, en een glaasje witte wijn voor bij de sla die we kregen opgediend, sla met sausjes erbij en gerookte zalm en scampi, meer moet dat niet zijn, het waren echt wel grote borden en niet mijn ganse bord was leeg, te veel is ook niet goed maar ik liet alleen een restje sla liggen !  Daarna nog een dessertje, voor de ene een grote coupe met roomijs en sausjes allerhand, voor mij en nog een persoon : een citroensorbet, het ene met een scheutje alcohol erover en voor mezelf gewoon "natuur", al eet ik thuis ook wel eens wat waar ik een scheut alcohol over doe!  Maar dat is niet zo vaak, dat kan meer in de winter zijn dat ik zulke dingen toepas en dan heb ik een schnapsglas alcohol naar binnen, of nog wat minder ook want in sommige glaasjes krijg je nooit echt veel !

Ik ben dan ook wel weer maar eens opgestaan om te gaan puzzelen, ik was nog altijd te onrustig, er werd vrij veel over Ivo gepraat, vooral door mezelf omdat ze vroegen hoe ik dit alles zo goed had geregeld op voorhand, ik heb er namelijk op gestaan dat alles of zo goed als alles, beschreven werd bij de notaris en zodoende kon ook alles naar welbehagen worden afgehandeld, zowel de successie als alles wat er nog omheen hangt.  Het brengt wel wat kosten met zich mee maar het word allemaal voor jou geregeld zodoende was ook iedereen tevreden.  Ik kan natuurlijk nooit mijn eigen kinderen onterven maar ik had het recht om alles voor mezelf te houden en alles ten goede te regelen zoals het werd afgesproken tussen ons.  Het geeft je een goed gemoed en een gerust gemoed omdat je op voorhand weet, ze kunnen er geen speld meer tussen krijgen, al zijn er steeds wel afwijkingen mogelijk maar toch, je hebt alles geregeld naar goedbevinden van de verschillende partijen.

Het leven hier op aarde leert ons vele lessen maar tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad, ik heb steeds alles kunnen doen naar best vermogen en vermits er nog geld in voorraad was heb ik mijn zin kunnen doordrukken in vele zaken.  Mijn dochters, samen met mij, hebben voor hun vader en mijn echtgenoot gezorgd zo goed we konden, ook met behulp van de ene en andere uit diezelfde familie, je mag niemand uitsluiten want allemaal hebben ze een handje toegestoken en daar was ik zo blij om dat ik in die dagen kon terugvallen op een echt wel mooie familie, dat mag hier ook wel eens gezegd worden, en daarmee wil ik ze van harte bedanken voor alles wat ze voor mij hebben gedaan toen het ook heel moeilijk was !  

Je voelt het aan ze allemaal, wanneer we over Ivo praten dan valt er vaak een stilte die niet te verklaren is maar we zijn allemaal er nog steeds wat mee bezig om afscheid te nemen, het valt me meestal het moeilijkste, maar ik heb dan ook steeds mijn leven met hem gedeeld voor meer dan 50 jaren, zeg maar nog wat meer jaren ook want we kenden mekaar reeds van 3/6/1963, tot op vandaag, reken zelf maar eens uit hoe lang dat is.  En voor mij is hij nog iedere dag in ieder van ons aanwezig, je voelt het vaak ook dat ze vermijden om erover te beginnen maar in hun hart denken ze nog vaak aan hem, ik droomde wel een paar keren van hem in verband met nog iemand die ook op die plaats is terecht gekomen, in "zijn" hemel, of waar hij ook is.  In ieder geval zouden die rijstpap met gouden lepeltjes wel goed zijn voor die twee waarover ik gedroomd heb, Ivo en mijn kozijn Eduard of Warreke !  Het is ze dubbel en dik gegund, geniet er maar van zou ik zeggen !

Nog een heel fijne donderdag en hopelijk doet het niet te lelijk met die regen, ook al zal er wel water uit de lucht vallen, het zal ook wel weer door gaan.  Ik ga proberen wat voor te bereiden voor mijn middagmaal want ik zal aardappelen moeten koken en misschien nog wat anders klaar maken om daarbij te eten ook, we zien wel, ik vind nog wel wat in mijn diepvriezer, daar kan ik altijd wel nog wat mee doen ook.  Geniet van een heel fijne dag en maak er tegelijk ook een mooie dag van !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!