Dinsdag, vandaag even rusten misschien en een wandelingetje maken ?!

 


Ja, dinsdag vandaag en eigenlijk staat er alleen maar wat bijhalen uit het warenhuis op mijn agenda, veel meer niet, voor woensdag is een deel al bezet van die dag maar voor vandaag valt het al bij al goed mee !  Dus dacht ik om er vandaag een eerder rustige dag van te maken, gisteren was het al druk genoeg omdat ik allerlei dingen gedaan wou krijgen.

Zo ben ik begonnen met ontbijten, dat doet iedereen wel op de ene of andere manier en daarna dacht ik, waarom ga ik nu niet strijken ?  Maar niet in de tweede slaapkamer, dan warm je vooraan alles op en geraakt die warmte niet meer naar buiten, dus besloot ik mijn strijkplank naar de keuken te brengen, ook al heb ik daar niet de plaats die ik anders in neem in die slaapkamer, ik kan er wel goed staan maar ik moet meer zien hoe ik in dat keukengedeelte alles doe want die tafel staat daar dicht op en ook de stoelen die aan tafel staan.  Maar ik heb goed mijn plan kunnen trekken en overal had ik wel wat hangen, aan de zetels hing hier en daar wat, achteraan wel te verstaan aan de rugleuning, en ook op een stoel had ik wat over gedrapeerd maar verder viel het nogal mee, al sleur je toch wel meer mee dan je zelf denkt.  Zo heb ik in die slaapkamer alles staan wat ik nodig heb zoals mijn gedemineraliseerd water, mijn bekertje met tuit eraan om in de vergaarbak van het water van mijn stoomgenerator bij te vullen en dergelijke, het is toch telkens wat mee rond zeulen, al viel het vrij goed mee !

De kledij weer in de kamers hangen of leggen is minder werk, al is alles daar nog niet van gedaan, ik wil bepaalde stukken wel iets langer uit die kasten houden omdat ik bang ben dat ze anders vol met kreuken zitten als je ze wil gaan dragen, ik spreek van ondervinding !

Verder ben ik dadelijk daarna begonnen met alles klaar te maken voor mijn middagmaal, ik had allerlei soorten groenten samen om er wat lekkers van te maken maar het ene moest gekookt worden, het andere moest dan nog geschild worden zoals die aardappelen, primeuraardappelen wel te verstaan.  Maar ik hou daar meer van wanneer ze niet gewoon gepeld worden zoals men met vroege aardappelen doet maar gewoon in stukken gesneden en gekookt, dan hoef je ze iets minder lang te laten koken ook . . . en je kan er achteraf allerlei kanten mee uit : bakken, koud opeten of met wat vinaigrette of gewoon een zelfgemaakte dressing erover doen, het kan allemaal !  Ik heb dan nog een koppel eitjes gekookt ook en zodoende hoefde ik geen vlees bij mijn middagmaal.  

Ik heb daarna eens naar beneden in de kelder gaan zien hoeveel groenten ik daar nog had en nog wat meer mee naar boven gebracht, iets wat kan van pas komen voor de komende dagen of weken en ook nog wat soepgroenten.  Nu het ietwat frisser is geworden hou ik daar wel meer van en dat is tegelijk ook nog gezond, dan kan ik tussendoor ook eens een soepje met een boterham erbij eten, het kan allemaal en het bijzonderste is dan nog dat het lekker smaakt, meestal toch.  Ik maakte een kervelsoepje klaar en ze lijkt me goed te smaken, toch die paar soeplepels die ik heb geproefd.  Ondertussen had ik ze in het koude water gezet in mijn spoelbak en zo koel ik ze dan af terwijl ik de rest van mijn maaltijd zat te verorberen, het smaakte en het was meer dan voldoende.  Ik had boontjes gekookt, eieren, komkommer in een lichtzure vinaigrette, tomaat geëmondeerd en verder nog een sausje erbij, tartare, gewoon uit een potje en dat smaakte ook allemaal lekker.  Sla had ik niet maar die had ik in de voorbije weken al meer dan voldoend gegeten !

Uiteindelijk had ik alles weer opgeruimd en netjes gemaakt en had ook de vaatwasser aangezet zodat die zijn best kon doen terwijl ik naar het nieuws keek, al heb ik er weer niet alles van gezien, ik dacht hier nog aan en nog daar, water doen in die zakjes om ijsblokjes te maken en zo verder, zodat een mens in de avond daar niks meer moet aan doen.
Mijn nagellak was dan ook aan het afschilferen, dat had ik al van zondag toen ik wat had afgewassen en verder alles in en om mijn keukeneiland zuiver te houden, daar kunnen die nagels met nagellak van een goedkoop merk, niet echt goed tegen, ze zijn er niet tegen bestand, al lukt het me anders vrijwel goed om ze mooi verzorgd te houden, deze keer dus niet !  Die nagellak moest er dus ook af, en heb ik er de moeite voor gedaan om ze daarna te verzorgen met wat olie om de nagel en nagelriemen te voeden, het was al over de helft van de namiddag toen ik eigenlijk me heb rustig neergezet en wat naar tv heb gekeken.  

Ik zag een uitzending over de basalt in verschillende landen.  En dat deed me eraan terug denken dat ik nog een afbeelding heb van mijn reeds lang overleden schoonvader, hij was toen bij het leger en was gestationeerd in Ierland, ik dacht aan een afbeelding waar ze bij die basaltrotsen stond maar de naam ontgaat me waar dat precies was, het was toen oorlog en toen het 1945 was mocht hij weer voorgoed naar huis toe komen en had hij ondertussen net een zoon die hij in zijn leven kon verwelkomen !  Zulke dingen katapulteren een mens al eens terug naar het ontstaan van zijn of haar leven en daarna lieten die beelden me niet echt meer los.  Ik vind zulke dingen heel interessant om te zien dat ook andere lieden die moesten vechten in het verleden, zoals in Frankrijk blijkbaar, alleen weet ik niet meer wanneer het precies was, daar maakten ze ook van bepaalde rotsformaties gebruik en die stenen nemen heel wat van de warmte in zich op, daar woonden ze in vroeger tijden graag vlakbij omdat ze dan nadat de dag voorbij was, ook nog konden genieten van de warmte die het gesteente dan weer af gaf !

Zo zie je maar dat ook een anders minder interessante dag nog wat voor ons in petto kan hebben als je maar naar de juiste uitzendingen kan kijken, is voor herhaling vatbaar want je word zo toch weer iets slimmer, al blijven niet alle dingen even goed hangen als dit maar je begrijpt wat ik wil zeggen !

Ondertussen is het nieuws op maandag al bezig op de tv, ik had die net voordien aangezet zodat ik tot hier ook wat kan horen van wat er gaande is in dit land maar het ging dan over een bepaalde minister die haar huid fel aan het verkopen is geweest in het parlement maar dat draagt mij interesse echt niet weg.  Dus ben ik rustig hier blijven mijn logje afwerken en daarna ga ik toch even zien of ik niet wat kan open zetten zodat alles in huis kan opfrissen want die warmte zal nog wel enkele dagen blijven hangen, zo niet een volle week zelfs !

Dus wat ik vandaag ga doen staat nog niet vast, wel in de voormiddag gaan winkelen want ik wil niet zonder mijn fruit en aardappelen vallen, dat staat al zeker op mijn lijstje en hier en daar nog wel enkele andere artikels zodat ik niet zo snel zonder val.

Nog een heel fijne dinsdag wens ik iedereen toe, het is gelukkig wat frisser maar je leeft nog steeds op hetzelfde stramien als voorheen, de warmte is nog niet weg en dat drinken blijft er ook nog altijd wat bij, voor mij is dat normaal, voor de meeste mensen, die moeten er wat meer moeite voor doen.  Ik hoop dat jullie nu kunnen genieten van die minder warme zomerse dagen, voor mij hoeft die warmte echt niet, ik verdraag het maar daar is ook alles mee gezegd ! Dat doet me eraan denken dat ik best mijn bloemen nog eens kan gaan gieten want zoveel reserve hebben die nu ook weer niet dat ze verschillende dagen verder kunnen, al zijn ze wellicht sterker dan ik zelf nu denk maar toch, ze op tijd water geven is een must op warme dagen en die zijn nu net voorbij !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!