Woensdag, vandaag een rustiger dag dan dat het gisteren was ?!


Dat hopen we iedere dag maar gisteren viel het in de namiddag al bij al redelijk mee, tenminste zo heb ik het op mijn terras toch ervaren, denk nu niet dat ik daar gewoon zat te niksen, neen, ik ben wel met allerlei kleine dingen bezig geweest, ook binnen maar de uitleg is voor seffens.  In ieder geval had ik een heel vruchtbare dag eigenlijk zonder storingen en met te gaan winkelen en dan nog wat te vergeten ook maar ja, dat komt ervan als je met zoveel tegelijk bezig bent !

Op bepaalde dagen heb ik zo goed als niks omhanden, of ik kan het tenminste nog uitstellen wat ik zou moeten doen, zo ook gisteren dus, ik had nog wat strijk hangen, niet de moeite om aan te beginnen, ik had nog wat was op te vouwen, alleen maar wat kleine stukken die vrij snel gedaan zijn, meestal toch, maar ik besloot om te zorgen dat ik een goede maaltijd had op de middag en ook tegelijk met mijn belastingen eens te beginnen, ach, ook dat moet weer gedaan worden.  En toen ik zag dat ik ook een papieren aangifte kon indienen, besloot ik maar dadelijk van start te gaan op het internet.  

Maar wat moest ik doen met de echtgenoot want die was dus heel begin 2022 overleden, maar ik kan er niks voor inbrengen want ik kreeg niks dat ik moest aangeven, dus ja, wat moet je dan.  En zo begon ik te lezen hier en daar, ook wat in te vullen, want je kan dat best proberen en dan weer herstellen waar het is fout gelopen, voor bepaalde afdelingen krijg je dan een opmerking te zien en dat helpt vaak om daar alles weer juist te zetten ook . . . soms probeer ik het gewoon uit wat ik daar best invul en als het lukt zoals ik denk dat het moet zijn, dan laat ik het zo door gaan ook, zo ook deze keer weer maar het vlotte vrij goed eigenlijk, als een mens niet veel meer heeft aan te geven van bepaalde dingen dan weet je zelf ook dat ze de rest beter weten dan dat jij het weet !  en zodoende was dit alles vrij vlug uit de voeten.  Ondertussen had ik opgemerkt dat mijn mapje met "belastingen" op, te gevuld was om goed te zijn en ik besloot een nieuwe map aan te leggen. Ik weet ook wel dat ik die eerste map best kon wat lichter maken maar zo bleef alles zoals het moest zijn en dat was wat ik wilde.  Dus ik trok op zoek naar iets om die map te merken met "belastingen" en dat vlotte vrij goed, ik vond alles en maakte het zo ook weer af en dat kon dus weer de kast in, samen met die nieuwe map.

Ik zo blij als een kind maar ik had er dorst van gekregen, dat is niks nieuw voor mij, ik wist waar ik aan begon, al de papieren lagen klaar en ik moest maar aandachtig lezen en zo weet je ook snel wat je niet en wat je wel moet doen en waar je goed moet op letten !  Een voorbereid mens is er twee waard zeggen ze dan en dat is meestal zo.  

Dan had ik nog wat kleine dingen op te lossen, zo zit ik met een kookwekker die met magneet op mijn oven is gezet om op te zetten wanneer ik thee voor mij maak, gemberthee, ik moet die ongeveer 7 minuten laten trekken en daarna zou hij drinkbaar moeten zijn, daarvoor gebruik ik die dus steeds en die pil was al een tijdje plat.  Ik had er verder niet meer naar omgekeken maar vond het raar dat ik hem niet meer gebruikte en begon eraan te draaien achterkant waar die knoopbatterij zit maar dat wou niet mee, ah, daar was ik vorige keer dus ook gestrand, ik nam een schroevendraaier uit de bak waar allerlei spullen van de echtgenoot zijn verzameld, daar vind ik vaak wat ik zoek voor zulke klusjes, maar ik kreeg die niet zo dadelijk open, ik moest toch aan die batterij geraken en er een nieuwe in steken, dus nog wat anders geprobeerd en er eerst eens even op geklopt, je weet maar nooit.  En en toen draaide dat plaatje mee, het had vermoedelijk wat vast gezeten of scheef of wat het ook mag zijn, ik probeerde opnieuw met een stevig kort mes en daarmee lukte het me !  Dat plaatje kwam eraf, ik duwde op de kleine weerstand opzij aan de batterij en die kwam dadelijk los en ik kon beginnen met er een nieuwe batterij in te steken.  Ik wist van eerder al dat ik die batterijen in voorraad had in huis en ja, dan is het klusje snel geklaard.

Toen ik toch met die kleine dingen bezig was, dacht ik aan mijn schoteltje dat ik in een winkel hier had gekocht, daar zijn allerlei potten en potjes te vinden, ik had al eerder dat aangekocht en wou mijn plantjes erin zetten.  In de voormiddag had ik ze in een ondertasje gezet en wat water gegeven, kwestie van ze in hun geheel uit het potje te kunnen halen zonder dat ze hun grond allemaal verliezen, dan groeit de plant meestal sneller dan dat je een zo goed als blote wortel in het kommetje zou planten.  Maar eerst ging ik beneden een bloemenbak halen, dat is een bak die je kan gebruiken om te verpotten en te planten en waarmee je niet alles vuil maakt, vroeger toen we nog in Kessel-lo woonden, verplantte ik meestal mijn orchideeën in de winter of heel vroeg in de lente, en dan kan je niet naar buiten trekken om dat te doen, ik deed het dan ook binnen op onze grote eettafel maar gebruikte steeds die bakken ervoor en dan heb je niet veel vuil op te ruimen achteraf, het meeste blijft immers over in die bakken en je kan alles mooi opruimen nadien in de kelder.  Dus ook die bloemen zijn geplant en het is mooi om zien, een grote schotel met vetplanten, al zie ik liever bloeiende planten maar die zijn echt wel vergankelijker, deze kunnen vrij lang gehouden worden ook, we zien wel hoe ze het doen in de volle zon.  In de winter zou ik die kleine pot, waar onderaan geen gat is om water door te laten, toch naar binnen halen want het zijn eigenlijk plantjes die de warmte echt wel nodig hebben, we zien wel hoe alles verloopt !

Daarna bleef er niks anders meer over dan wat op te ruimen natuurlijk maar dan kreeg ik een berichtje dat mijn pakje bij bpost was aangekomen en waar ik het geleverd wou zien, ik heb wat aangeklikt en we zullen wel zien wanneer het komt en wat ze ermee zullen doen, het is niks groot en niks wat zwaar weegt maar ik wil het wel in huis hebben om ook eens een mooi uitzicht te krijgen van mijn tafel !

En ja, met dat alles te samen had ik al meer dan genoeg gedaan, ik was er wat moe van geworden want het waren werkjes met een heel verschillende inslag, ik was dan in de voormiddag ook nog gaan winkelen, en dacht dat het kouder zou zijn maar het viel al bij al nogal mee.  Dat ik tegen de avond aan geen zin meer had om nog met andere papieren aan de slag te gaan, dat kan je wel begrijpen.  Wat er nog rest zal in de komende dagen worden weg gewerkt, en die strijk, wel ik zie wel wat ik ermee doe, die kleine spullen nog opvouwen en bij mekaar doen, dat zal nog wel lukken.  Maar op woensdag neem ik het vast en zeker wat rustiger op !

Nog een heel fijne dag en hopelijk met wat zon zodat het ook weer een moment aangenaam word, al is het alleen in de namiddag, de kinderen zijn thuis en kunnen dan ook weer buiten ravotten, en dat doen ze hier toch ook nog wel, wat lopen en spelen, het doet iedereen goed !  Geniet ervan, want die mooie momenten komen nooit meer terug, de tijd die je laat voorbij gaan is verloren tijd !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!