Woensdag, de zon schijnt reeds mooi naar binnen van in de ochtend . . . !


Zou het me dan vandaag eens lukken om zonder gestoord te worden, hier te kunnen genieten van wat zonne-uren of heb ik het mis.  Iedere keer is er wel weer wat aan de hand en word een mens gestoord in zijn rust ?!  Niet dat dit niet mag, maar zo geraakt hier ook niks meer gedaan en dat is wat me steeds stoort, ik wil gedaan krijgen en ja, als ik daarvoor ook moet werken binnen terwijl het buiten zo mooi is, wel dan moet ik maar maatregelen nemen.  Misschien toch maar eens wat vroeger opstaan zodat je op een redelijk uur gedaan hebt met ontbijten, wanneer ik dit hier neerzet moet ik er nog aan beginnen en ja, ook die computer laat me dan niet los in de morgen, het is misschien beter om die te laten voor wat hij is en eerst doen wat je moet doen . . . en pas daarna beginnen aan je logje ?!

Maar ik ben zo iemand die dit snel uit de voeten wil hebben en alles lukt deze dagen niet echt zoals ik het zou willen, dus moeten we maar zorgen dat je er tijd voor maakt, dat is wat telt op dit moment.  Zo moet ik ook nog met mijn horloges naar de winkel om die batterijen te laten vervangen en misschien die ene wel eens te laten kuisen, ook dat is nodig tussendoor want er komt vaak al sleet op als ze vaak is open geweest en dan moet je maatregelen nemen dat dit niet meer kan voorvallen.  

Zo heb je dan twee mooie horloges maar als geen van beide nog wil werken dan heb je er ook niks aan.  Hoe vaak ik al naar die pols heb gekeken waar ze normaal zich moeten bevinden, je kan het je niet indenken maar die eerste dagen echt wel heel vaak, nu gaat het wat beter en zoek ik mijn telefoon op of ik kijk naar het schermpje van de ovens, ja, ook daar staat dan de tijd op en kan ik zien hoe laat het is.  En dan is het vaak later dan gedacht en moet je weer dadelijk aan dit of dat kunnen beginnen, net zoals het gisteren was aan het eten !

Mogelijk zou het vandaag 25° worden, dat wil ik nog wel zien maar ik heb wel gisteren gevoeld dat de zon heel wat kracht heeft en als ze schijnt dat ze dan ook alles opwarmt.  Zo ontdekte ik een verbrand blaadje bij mijn laurier, ja, die heeft ook geen schaduw, staat de hele tijd volop in de zon, ik heb hem eens goed water gegeven maar ook zo geraakt de grond in de pot wel eens uitgedroogd.  Verder probeer ik alles zo goed als mogelijk vochtig te houden, tenminste de grond in de potten toch, maar ook dat vraagt een inspanning, al doe ik die vaak in de morgen, nadat ik mijn ontbijt heb genomen.  Het lijkt wel dat alles nu in versneld tempo verder gaat, ik hoop van nog vele bloemen te krijgen aan mijn planten want ze staan nog niet zoals  ze het vorig jaar stonden rond deze tijd.  En ik weet ook wel dat er tussendoor eens een moment komt waarop ze minder bloemen geven en daarna weer verste sterkte krijgen door wat te bemesten en dergelijke maar zo ver zijn we nu nog niet, ik heb nog maar weinig bloemen gezien op een paar potten van hetzelfde soort en ja, dat vind ik dan weer erg, die zouden nu toch volop bloemen moeten staan ?!  Of zijn ze helemaal wat later dan andere jaren, ik weet het niet maar ik heb zo de indruk dat ze toch iets mankeren, of was het gewoon de warmte die ze nodig hadden ?!

Ach, alles zal wel weer los lopen, je zal het zien, je tuintje zal er weldra weer mooi uitzien met stevige planten van de haag, met een kunstgras dat werd aangelegd en dan je bloemen, treur niet en kijk er liever naar uit, al zie ik nog niet snel iets veranderen, het komt wel . . . zeggen ze dan altijd maar ik wacht al zo lang, en wachten kan ik niet zo goed . . . waarom, ik weet het niet maar het is niet mijn sterkste kant.

En vanaf hier ga ik het jullie wensen, de dag ziet er mooi en zonnig uit, geniet ervan wanneer jullie kunnen en maak de hele dag mooi, eender met wat je doet en wat je niet doet, het kan en het mag, ook ik ga dit doen en eerst beginnen met wat ik zelf het dringendste vind, en dat is op dit moment mijn was uit de voeten helpen, pas op, hij is al gedaan maar moet nog in de kasten weer terug geraken en dat is vaak een struikelpunt !  Groetjes.

Reacties

  1. dag Chrisje
    je werk loopt niet weg hoor , wanneer het mooi is buiten en zoals je zegt minder wind , zou ik er eerst van profiteren !hier is het zeer strakke NO wind windkracht 5, dus --- verplicht binnen blijven --zelfs in de tuin niet te doen !
    en dat je nog steeds meer je man mist , is een natuurlijk proces bij een goed huwelijk , --- het hoort bij verwerken en dat kan heel lang duren , we weten allen dat er een dag komt -- van gaan ---maar de overblijvers hebben het soms lastig he
    ik wens je veel plezier met alles wat je onderneemt , maar ---- neem tijd voor jezelf
    lieve groet en dank voor je berichten
    ani

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!