Vrijdag, regen en we doen daarom wat onderhoud hier en daar . . . !

 


Wat we in het weekend doen dat zal wel meevallen, maar vandaag is het weer triestig op staan met de regen die we te zien krijgen als je dat rolletje aan het raam omhoog doet !  Als de zon schijnt van in de morgen, dan ziet alles er al dadelijk weer wat mooier uit, ook al is het dan maar frisjes, met die regenweer heb je meer zin om terug je bed in te gaan, zeker als het al zo lang duurt dan dat het hier bezig is . . . krijgen we de zon nog wel te zien, ik hoop het van ganser harte want het kan zo'n deugd doen als je daarvan kan genieten !

Maar ook nu kijken we dan uit naar het weekend en dat is ook fijn, meestal toch, hier is het een weekend van samen uit eten gaan, wel te verstaan alleen de dames uit onze familie, ik heb ze uitgenodigd om dat samen te doen en onze jongste dochter heeft dat geregeld met de zaak waar zij tussendoor al wel eens gaan eten.  Ik hoop dat het zal meevallen want voor een aantal is het gewoon de eerste keer dat ze uit eten gaan zonder echtgenoot en dat komt soms wel eens raar over, zo zie je maar dat je als vrouw ook wel een eigen leven mag hebben !  Wij, mijn overleden man en ikzelf, hadden tussendoor ook van die afspraakjes met de ene of ander familielid of vriend of vriendin, waarmee we al wel eens uit eten gingen en ja, dan komt dat minder raar over.  Zelf vond ik het de eerste keer dat ik weer bij een groepje had aangesloten, het was echt wel raar om daar alleen tussen de zitten, Ivo was meest van al nog de persoon die de meeste binding had met diezelfde groep.  

Dit jaar heb ik zelf het initiatief genomen om dat samen eens te doen en dat is hopelijk vrij goed gelukt, alleen hoe het eten zal smaken, dat valt nog af te wachten, de rest zal wel vlot verlopen, zeker als er wat eten en drinken op tafel komt !  Ik wil tegelijk iedereen die me heeft verder geholpen bij het overlijden van Ivo, heel erg bedanken dat ze zo met me begaan zijn geweest tot nu toe, een familie moet zoveel als mogelijk samen blijven, met de ene lukt dat al wat beter dan met de andere maar het vlot vrij goed, ook met de kleinkinderen, al zie je de ene of andere al eens wat meer dan de andere, ze hebben ook hun eigen bezigheden en als je nog studeert is dat een extra post om rekening mee te houden, de andere gaan al uit werken en ja, zo verloopt het leven, ook in een familie als de onze, we zijn daarin gelijk aan vele anderen hoop ik toch.

Zelf heb ik ook nog een extra want ik heb onze trouwringen laten samen brengen in één geheel en die brede ring draag ik nu aan mijn rechterhand, daar waar ik ook altijd mijn trouwring heb gedragen.  En het is iets mooi geworden dat er werd van gemaakt, ik had nog wat diamantjes hier liggen en die hadden ook verder geen reden van bestaan meer, die heb ik in de ring laten verwerken samen met de stenen van onze verlovingsringen, een heel sentimenteel geheel dus waarin het grootste gedeelte van ons eigen leven ligt vervat, verloving, huwelijk en tot het einde hebben we die gedragen, hoe lang ik deze mooie ring nog zal kunnen dragen, ik weet het niet maar ik hoop dat dit nog jaren mag meegaan, net zoals ikzelf, al gaat het de laatste tijd al wat moeizamer, ik doe verder zoals ik bezig ben en blijf gaan wandelen.

Ach ja, gisteren zelfs twee keren op pad geweest en dat deed me weer zo'n deugd, dat moet ik wat meer doen, al voelde mijn lichaam wat moe aan toen in weer thuis aan kwam. Ik had dan ook nog gestreken en alles opgeruimd, zelfs gestofzuigd, dus daar ben ik vandaag al van verlost, dan kan ik ook nog wat andere dingen doen ook en tussendoor misschien al een programma bekijken dat ik in de voorbije dagen heb opgenomen, mag ook wel eens, een beetje verpozing tussendoor !

En nu gaan we aan de dagelijkse dingen beginnen en zien hoe ver we ermee geraken, voor morgen staat er nog een douche op het programma en daarna zorgen dat we rustig naar de avond toe gaan, de dag is nog lang en ja, een krant lezen zit er dan meestal ook nog wel tussen, we zien wel, we geraken die dag wel door heen !

Aan iedereen een heel fijn weekend toegewenst, dat begint vandaag al reeds maar zeker gaat het morgen verder en in de goeie zin voor ons, ik weet nog niet wat ik zal aantrekken maar ik zorg er in ieder geval voor dat ik niet te dik ben gekleed want op woensdag toen we op pad waren om wat te winkelen, toen had ik het zo warm in mijn vestje dat mijn rug helemaal nat was van het zweet en ik had mijn hemdje al uitgetrokken !  Zo zie je maar dat je jezelf vaak te warm aan kleedt en dat wil ik echt wel vermijden want ik ben al zo snel aan het zweten, laat staan als je aan het eten gaat beginnen !   En daarbij dan een glaasje wijn om nog wat meer te genieten en je zweet als een rund, ik kan er over meepraten maar ik probeer toch om alles binnen de perken te houden.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!