Donderdag, weer wat rommel weg gewerkt !!!


Weer een dag voorbij van deze week en weer wat rommel minder in huis.  Als ik nu vandaag nog wat verder kan doen dan zit ik goed tegen het komende lange weekend.  Of ik ook alles zal poetsen hangt van veel af maar we zien wel hoe alles vordert en als ik gedaan krijg met wat ik wil gedaan hebben dan zou dat moeten lukken !  Maar altijd met twee woorden spreken, weet ge nog in de voorbije weken dat ik bezoek kreeg en zelf zo vaak moest de deur open doen, ik kan dat wel van binnen in mijn living uit maar toch, ik ga dan telkens kijken of de pakjes die zijn gebracht ook wel degelijk voor hier zijn !

Vrij veel was reeds gedaan toen ik rond 18u een douche ging nemen, ik wou gewassen en gedroogd weer in de zetel gaan zitten en daar is wel wat werk aan, ik doe dan ook telkens mijn haren, drogen over de borstel en verder afwerken zodat alles wat glad ligt en niet wild open gaat staan . . . want dat doen ze wel als ik er geen haarlak op doe.  Maar veel gebruik ik echt niet, het is vooral vooraan, die "bles" zal ik maar zeggen, die moet toch even goed blijven liggen wil het de volgende dagen ook nog goed liggen en ja, de rest krijgt een heel fijn haarnetje over zich, neen, niet echt, maar wel van de haarlak dus !

Voordat het zo ver was had ik al twee boterhammetjes gegeten met een rest van een konijn, een poot die nog in een doos lag onderin de diepvriezer, daarvoor is het nodig van op tijd en stond die bakken of schuiven van de vriezer eens helemaal leeg te maken.  Het gaat hier vooral om een grote diepe bak die ik meestal voorbehoud voor het vlees en twee broden, de rest is overal in de andere lades maar die zijn zeker maar de helft van die grote, die noemt niet voor niks de "big box" !  Ik had dus de tafel wel afgeruimd maar niet proper gemaakt dus na mijn douche kon ik dat ook nog allemaal doen, ook het afval was niet bij mekaar gedaan, wat ik meestal dadelijk doe maar deze keer is dus een uitzondering : als ik me wil douchen voordat het nieuws om 19u begint, dan moet ik zorgen dat ik zeker om 18u paraat ben om die douche te nemen.  In dat insmeren met die bodymelk met een olieachtige substantie erin verwerkt, en met het verzorgen van je voeten en je haar, daar kruipt allemaal vrij veel tijd in en ik wil het niet haastig doen dus als ik vroeger kan gaan douchen dan doe ik het maar deze keer was het niet zo en daar heb ik spijt van want dan moet je je echt wel haasten om tegen 19u weer in de living te zijn !

Wat ik dus nog moest doen waren een vaas uitwassen, die had ik eerder wel goed uitgespoeld en ik had toen zelfs water opgezet om warm water te hebben om ze zuiver te maken, maar dat is nog niet gelukt en het is toch al minstens een kwartier na 19u !  Ook de tafel is niet zuiver gemaakt en verder staat er hier en daar nog wel wat maar dat kan ik straks ook nog wel klaar zetten, ik kan immers tegelijk naar de tv kijken en luisteren zodat ik er niet zoveel van verlies van die nieuwsgaring, daarbij is er toch niet echt veel denderend goed nieuws te horen en te zien, soms eens iets raar dat uitzonderlijk wordt gegeven maar meer is het niet.  En die computer stond ook nog te wachten om een logje te krijgen op donderdag, dus ja, dat is iets wat je dan beter maar dadelijk doet ook . . . voordat je het vergeet of het gewoon laat staan tot straks wanneer ik de tafel al klaar dek tegen morgenvroeg.

Maar de grootste rommel is toch al weg, of ik nog alles terug zal vinden wat ik heb geklasseerd, dat weet ik niet maar wel dat mijn tv-kast leeg is en dat geeft een opgeruimde indruk en dat is wat telt op dit moment.  Als ik daarna nog alles in de kamers ook weer op orde heb, met mooi weer trek ik al vaak eens kledij uit en iets anders aantrekken dat wat meer zomers is, maar met die frisse morgen en een frisse avond ook vaak erbij, dan weet je wel dat je daar moet voor oppassen.  Wat ik heb weet ik niet maar ik had tot nu toe steeds wat keelpijn, kwam dat van die allergie of van wat anders, ik heb er geen idee van maar ik was echt niet in mijn normale doen.  Tot nu toe gaat het wat beter, het is niet weg en het niezen blijft ook maar steeds komen maar dat is normaal als je last hebt van pollen wanneer het niet regent of geen felle wind is.  Die windstoten zo tussendoor die kunnen alles wel een beetje in de war helpen maar wanneer je toch een vestje bij aan trekt als je buiten bent, dan kan ik het heel goed verdragen, zeker als je aan het werk bent of wanneer ik ga winkelen, want op dat moment ben je vaak in beweging.

Dat doet me nog aan iets denken, ik had wat kippenbouten besteld die aan het spit zijn gebakken en die zou ik maandag, vorige maandag dus, gaan halen.  Ik was tot daar gestapt en had een boodschappentas bij.  Maar waar ik niet aan gedacht had dat was dat ik ook nog andere vleeswaren bij had zoals kalkoenworsten en die moesten koel blijven, dat zou niet lukken als die warme bouten tegen die koude worsten zouden aanleunen.  Ik kon ze vrij goed in een hoek van mijn tas opzij om hoog zetten en ze bleven daar onderweg goed staan . . .  

In de winkel had een dame aangeboden om me tot thuis te voeren maar ze moest op dezelfde steenweg zijn maar wel in de andere richting dan waar ik naar toe moest.  En toen ik halfweg was stopte er een wagen naast mij en ze wenkte me dat ze mij zou tot thuis brengen, ik nam het aan omdat ik dan toch ook weer wat meer tijd kon doorbrengen om de rommel hier op te kuisen, en ik vertelde waar ik woonde.  Eerder had ik in de winkel reeds tegen haar, ook een klant, gezegd dat dit niet echt nodig was, ik had het erover dat het van thuis uit ongeveer 1,7 km stappen was, dus 3,4 km heen en weer, ze vond dat te veel voor mij.  Ben ik nu echt zou oud geworden dat ze me naar huis willen voeren of wat is dat, ik noem het gewoon een goed hart die ze had en ik heb ze dan ook hartelijk ervoor bedankt.  Je ziet het er zijn nog goede mensen op de wereld ook nog, waarvan ik kan getuigen !

Met dit alles wil ik jullie nog een heel fijne donderdag toewensen, geniet ervan en probeer er in de komende dagen ook van te genieten want de temperaturen zouden licht omhoog gaan, het mag ook wel !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!