Donderdag, een heel fijne dag voor iedereen !!!


Een heel fijne donderdag wens ik iedereen toen, al was deze morgen mijn terras nog nat maar in de voormiddag is alles reeds opgedroogd en ik ben zelfs al een wandelingetje gaan maken en heb weeral iets moois bij . . . !  Ik ging namelijk de ringen ophalen die samengevoegd zijn bij de juwelier en ze was er zelf zo fier over dat het zo goed gelukt was.  Ik ben blij dat het op die manier opgelost is geraakt want ik had zo de indruk dat ze er mee in zat dat ze niet goed wist hoe ze dat moest oplossen.  Maar eind goed, al goed !

Zo trok ik gisteren met de jongste dochter op pad naar een shoppingcenter eigenlijk, al is alles daar langs beide zijden van de weg gelegen, wat soms moeilijkheden met zich mee brengt om over te steken, maar dat nemen we erbij, daar is ook een goede oplossing voor, even de baan oprijden en verder naar het rond punt toe, daar gewoon rond rijden en je bent langs de zijde waar de andere helft zich bevindt !

Ik dacht van wat bloesjes en vooral t-shirts mee te brengen, die had ik ook bij maar ook twee kleedjes, niet dat ik dat dadelijk nodig had maar ik wou gewoon iets bij om te dragen in de zomer of gewoon nu eigenlijk.  Want dat ene kleedje is echt wel mooi, het is geen echt roze maar een tikje blauw zit daarin zodat het eigenlijk eerder lila is maar naar de roze kant toe !  Het andere is met grote bloemen in en de gewone bloesjes, wel die spraken me aan maar de ene paste beter dan de andere en met dat ene vond ik echt dat het iets was dat als gegoten was voor mij, het is dan nog blauw met wit en daar sta ik meestal wel echt goed mee.  Zo zie je maar dat je soms ook eens op iets op loopt dat je echt wel goed staat.  En een zwart bloesje had ik ook mee maar dat is van een andere kwaliteit maar dat zat me ook als gegoten en dat neem je dan vanzelfsprekend ook mee.  In de ene winkel had ik ongeveer voor 150 € waren mee en ik vond dat het nog vrij goedkoop ook was.  Al dacht ik nog wel eens uit te kijken naar een t-shirt maar dat zijn we dan ergens anders gaan kopen.

Op de middag hadden we daar allebei een sla genomen, de ene met zalm en de andere met scampi en spekjes, allebei met wat brood erbij en als je weet dat we reeds voor 10u op pad waren, dan weet je ook zeker dat we honger hadden !  Het was een vrij grote schotel en het smaakte lekker omdat alles heel vers was, dat kan je goed controleren als je aan het eten bent !  We dronken ieder een halve liter water bij ons eten en dat was het dan, ik kon daar ook wijn bij nemen maar dat heb ik wijselijk niet gedaan, ik ken mezelf, daarna wil ik dan wat in de zetel zitten soezen en daar was toen geen tijd voor.  Na de middag hebben we hier en daar nog wel eens naar binnen geweest maar daar is niet echt meer iets gevonden wat mooi is of dat paste.  Ik heb zelfs niks meer gepast, we waren beide ook moe en besloten iets daarna terug te keren naar huis toe ik denk dat het rond 15u in de namiddag was toen ik weer thuis in huis was.

En dan begint het pas : nu alle kledij ontdoen van etiketten en dergelijke, ik heb namelijk een etikettenallergie !, en alles nakijken of het normaal afgewerkt is, je weet maar nooit dat er eens iets zou schelen maar dat kwam dan wel rijkelijk laat.  De stukken gingen één voor één in de wasmachine op een korte fijnwasprogramma zodat ik ze daarna op een kleerhanger kon hangen en ergens laten drogen.  Zo hingen er een aantal stukken in de douche in de badkamer, ook daar is plaats voor aan die stang van de inloopdouche, en de rest hing her en der in de kleine slaapkamer, daar waar ik meestal ook alles ga strijken en daar is meestal wel plaats genoeg. 

Ondertussen zijn een aantal grote stukken zoals de kleedjes, die zijn allemaal gestreken en eentje moest nog wat verder drogen maar dat was alleen in de naden en dat is afwachten en laten gerust hangen aan de kleerkast.  Een aantal andere bloesjes hangen al in de kast zelf op hun plaats, hopelijk vergeet ik ze nu niet te dragen maar ik moet de gewoonte nemen om niet steeds met dezelfde stukken bezig te zijn, en meer van de mooie dingen uit de kasten halen, ik heb er nu wel voldoende.  Al had ik in de voorbije maanden wel eens nagekeken wat nog allemaal weg mag, zo deed ik bloezen die meer dan twintig jaren in mijn bezit waren, ook weg, ik vond dat die hun tijd uitgediend hadden, ze waren nog mooi maar ik begon er wat uit te groeien ook en dat was de eigenlijke reden dat ze weg moesten !

Een gedeelte is dus gestreken, de rest zal misschien in de namiddag nog gedaan geraken, we zien wel hoe mijn klak staat als ik weer terug thuis ben van de kapper.  Ja, ik moet vandaag nog naar de kapper, en daarna kan ik hier nog verder strijken, tenminste als ik er nog zin in heb.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en zelf heb ik vandaag al genoten van een wandeling, of het ook de hele dag droog zal blijven, ik weet het zo niet maar ik ga toch mijn regenvestje aantrekken als ik weer op pad ga naar de kapper toe.  Geniet ook nog van een wandeling als het maar even mooi en goed toeven is buiten, ik kan het iedereen aanraden !  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!