Dinsdag, een mindere dag misschien ?!

 


Of het ook mooi weer zal worden is hier tegenwoordig maar de vraag van de dag en je kan die maar best niet te zeker beantwoorden want het is zo wisselvallig als maar kan zijn, meestal toch.  Al was het op maandag wel eerder een uitzondering, ik heb ervan genoten om te werken in de voormiddag, daarna snel van twee kommetjes soep te genieten en daarna in de zetel te gaan zitten om wat later naar het nieuws te kijken.

Maar dat was nog alles niet, ik had dus al een paar items opgeschreven die ik moest meebrengen van het warenhuis en daarbij zijn er nog wel een aantal gekomen, die ben ik na de middag dan nog snel zo tussen de bedrijven door gaan halen ook, ik had een volle zak mee terug gebracht maar ik had wel van alles wat bij : aardbeien voor mijn ontbijt, druiven voor in de namiddag wat van te genieten, en ook nog broodbeleg en papieren zakdoeken.  Immers was ik een dag of wat geleden beginnen niezen, vermoedelijk wel van de pollen die er rond vlogen toen de zon er even door kwam en ik besloot er wat bij te halen ook want zakdoeken heeft een mens ook nooit genoeg !

In het warenhuis moest ik goed op mijn tellen letten want ik had hier thuis al een paar steken laten vallen met het ene en het andere en dat wou ik niet te veel voor hebben.  Maar ik was mis, je mag nog zo goed oppassen dat je niks verkeerd doet of zegt maar het gebeurde toch wel, en dan nog bij de dame aan de kassa, het was iemand die ik nog niet eerder had gezien, was het daardoor of wat, geen idee.  Ik heb steeds wat oude zakken, waar ze de groenten of fruit kunnen in verpakken, meegenomen en in mijn grote tas gestoken.  Ik haalde alles eruit om op de loopband te leggen aan de kassa maar ook die zakken waren mee gekomen en lagen dus later bij mijn koopwaar.  

De dame in kwestie wou ze weg doen maar ik zei dat ik ze wel zou houden, ik hou ze echt wel bij om bijvoorbeeld die aardbeien in te zetten als ik met mijn trolly naar huis moet komen en telkens de baan moet over steken om terug aan onze appartementen te komen.  Het is de veiligste manier om los verpakt fruit of groenten mee te brengen en ik vind het telkens handig maar ik hoef niet iedere keer een nieuwe zak, die oudere kunnen ook nog dienen en zijn nog goed voor een of twee keren te gebruiken, en dat doe ik dan ook.  Niet dat ik steeds zo zuinig ben maar als ze nog goed zijn hoeven die voor mij niet weg gegooid te worden of bij het oud papier te belanden !

En toen ik aan de "vérs-toog" stond om mijn boterhambeleg mee naar huis te nemen, toen wist ik ineens niet meer wat ik nodig had, nochtans mijn briefje stak nog in mijn handtas maar ik wou het gewoon zo zeggen !  Het zweet brak me uit maar ik had me echt wel vergist, ik had namelijk een fleece aangetrokken over mijn kledij die ik hier nu ook draag, en net dat was dat beetje te veel voor mij, immers als je stapt dan heb je vanzelf warm en ik begon dus daar binnen echt wel te zweten !  Maar eind goed al goed zullen we maar denken zeker, en wat ik nu nog ga doen is even buiten in mijn zetel zitten en wat puzzelen zoals ik altijd doe wanneer ik me wil ontspannen.  En heel zeker niet in slaap vallen want dat kunnen we missen, dan geraak ik deze avond weer maar moeilijk in slaap, ik zou beter een wandeling maken maar ik vertik het, ik wil hier blijven en het eens rustig houden, de dag was al druk genoeg zo !

En wat het weer vandaag zal doen, dat zullen we maar afwachten zeker, in ieder geval wil ik eens alles opgeruimd zien wat er in die kamer ligt want ik heb tussendoor ook weer wat gerommeld in kasten en dergelijke, een paar bloezen eruit gehaald die ik toch niet meer zal dragen en verder, hoop ik nog wel wat topjes bij te kopen ook, tenminste als ik die al zou vinden maar ik mag alles niet beheksen, zou Ivo vroeger altijd gezegd hebben, "gij lokt dat zelf uit, zwijg erover en dan gewoon zien hoe ver je ermee komt !"  Dat was meestal zijn commentaar, nu hoor ik dat niet meer natuurlijk en ik heb daar spijt van, je weet niet hoe zeer ik hem tussendoor mis, ik ben vaak naar tv aan het kijken en als ik dan zie hoe mensen mekaar behandelen in alle situaties die er naar voren komen dan vraag ik me af : kunnen jullie je medemens nu niet liever zien dan dat ?  En dan kijk ik naar zijn foto en vraag hem of hij me nog graag ziet en ik beantwoord zijn onuitgesproken vraag : "ik zie je nog iedere dag zo graag als het vroeger was toen je nog hier bij mij was !"

Ik ga jullie nog fijne dagen toewensen, geniet eerst en vooral van deze dag en maak er ook een mooie dag van, eender op welke manier je dat doet maar laat geen tijd verloren gaan !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!