Vrijdag, we zijn aan het einde van de week toe !


Met het weer weet je nooit, je kan denken dat het droog blijft maar op het laatste moment, terwijl je te voet wil gaan winkelen, begint het te regenen, je bent nooit veilig voor die regen maar je kan je er wel naar kleden, en dat doe ik tegenwoordig wel, gewoon omdat ik anders mijn boodschappen nooit op tijd gedaan krijg !

Gisteren was een dag van pakjes, ik had er een paar de dagen voordien besteld en na een dag of wat is je pakje op weg en als je geluk hebt dan is het zelfs de dag erna.  Zo snel hoeft het voor mij dan ook meestal niet maar voordat het weekend begint zou ik ze toch graag in handen hebben . . . want daarna gaat het meestal wel uit je gedachten en zou je vergeten dat je nog wat te goed hebt !
  
Ik had vrij veel geluk, ze kwamen allebei in de voormiddag en ja, beter kon het niet zijn, ik dacht immers om buiten wat te gaan opruimen van gebruikte aarde, de uitgewonnen aarde uit mijn potten doen als je dat beter verstaat, ik probeer dan ook telkens de kleikorrels of de potscherven weer in handen te krijgen, zonder ze dus mee te geven met het afval van de grond die je hebt.  

Er zijn immers steeds een aantal spullen die je kan opnieuw gebruiken, een deel van de aarde kan je ook hergebruiken maar niet als het planten zijn die echt aan verpotten toe zijn zoals die laurier.  Dat is immers een boompje dat toch weer een aantal jaren lang zal moeten verder groeien in zijn nieuwe pot, een grotere met heel wat ruimte erin en dan gaat er ook veel verse grond in, wat goed is voor zijn gestel.  Een laurier staat immers op gronden die ietwat natter zijn, ze staan meestal onder de grote bomen en houden ook wel van wat schaduw, maar in de zon geven ze ook graag bloempjes, die van mij is er aan toe en ja hoor, hij doet het goed !  Al ben ik vergeten van hem nog wat water te geven, snel even doen !

De ietwat uitgewonnen aarde heb ik in zakken gedaan, die kan onze dochter gaan legen tegen het bos aan, daar komt die nog wel van pas, wordt hij opgenomen in het geheel en gaat hij niet verloren.  Hier kan ik die niet zo maar kwijt of ik moet alles bij het gft doen en zoveel grond, wel die geraak ik er niet zo dadelijk in kwijt !  Nadien heb ik nog wat opgeruimd maar er is nog heel wat te doen en daarna hoop ik op wat mooi weer zodat we ook op zoek kunnen naar bloempjes, ik zou wel weten waar ik die ook dit jaar wil aankopen, maar we zien wel, het kan nog wat vriezen toch ietwat voorzichtig zijn want we zijn nog maar half april, nog een tweetal weken te vroeg en misschien kan het daarna nog vriezen . . . tot half mei eigenlijk.

Maar daarna zien we allemaal uit naar betere dagen, zonder al te veel regen, en ja, ook bij mij zal het dan wat meer werken zijn, bloemen gieten is niet echt een zwaar werk maar het moet wel tijdig gedaan worden, anders blijven ze niet zo mooi pronken met hun bloemen.  Eerst zal er nog wel wat gepoetst worden ook aan alle stoelen en de tafel en aan de vouwstoelen en andere kleine dingen die daar op mijn terras staan, het wordt toch telkens vuil, dus in het begin goed doorwerken en afwassen zodat je er daarna een hele tijd plezier kan van hebben, tenminste dat hopen we !

Nog een heel fijne vrijdag wens ik iedereen toe, geniet van het mooie weer terwijl het er is maar ik vrees dat tegen de avond aan wel eens zou kunnen regen op ons af komen, of heb ik het mis ?!  Ook vanavond begint het weekend reeds, we gaan ons proberen te ontspannen na de inspanning en nadien, genieten van al wat we hebben gedaan, het kan zo'n deugd doen om te zien dat alles weer prima verzorgd erbij ligt . . . nu mijn tuintje nog !  Groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!