Vrijdag, vandaag is het poetsdag . . .


In de hoop dat wat hierboven staat ook werkelijkheid wordt, en dat ik op tijd gedaan krijg met poetsen en allerhande opruimwerkjes, dan kan ik ook nog wat genieten van dat mooie weer !  Maar vergeet niet, ook gisteren heb ik reeds wat bezig geweest met opruimen en dan in de brede zin van het woord, alles weer op zijn plek zetten of hangen of leggen en daarna begonnen met stofzuigen.  Dat was vrij snel opgelost, ik had wat van de vloer af gezet zodat ik heel snel met alles gedaan had, of het ook goed gedaan is zullen we zien als ik er ook eens met een sopje en een dweil ben overheen gegaan !

In de voormiddag ben ik naar de apotheker geweest, daar heb ik mijn zalf opgehaald en nog daarna ben ik dus erin gevlogen, niet alles op één dag willen gedaan krijgen, al lukt dat ook wel maar dat is meestal wat van het goede teveel en dan ben je echt wel moe om zo de hele dag bezig te zijn alleen met dat poetsgedoe.  Daarom verdeel ik het liever over twee dagen zodat ik tussendoor ook nog wel eens wat anders kan doen, of gewoon even naar tv zitten kijken, naar iets wat op dat moment bezig is of dat ik heb opgenomen, meestal is dat meer het laatste !
Nog in die voormiddag kreeg ik het verlossende berichtje binnen dat de man van mijn nicht, die een hartingreep moest ondergaan, alles vrij goed doorstaan heeft maar dat hij na die operatie toch 12 uren heeft geslapen, wat te begrijpen is.  Een mens is dan vooraf al met die ingreep bezig, dan gaat de ingreep door en nadien moet je nog wat bekomen en houden ze je onder hartbewaking, tenminste, zo denk ik toch dat het kan verlopen zijn.  Meestal ook nog op intensieve, al weet ik dat niet zo goed maar misschien is het daar wel even beter omdat je daar onder aanhoudende controle staat van alles en nog wat en dat ze vaak tot bij de persoon zelf komen.

Om eerlijk te zijn was ik blij om dat berichtje te ontvangen, ik had niet op zoveel uitleg gehoopt maar tenminste een blijk dat alles goed gaat tot nu toe, mijn dag zag er al wat mooier uit dan ik hem me had voorgesteld.  In diezelfde voormiddag kreeg ik te horen dat ik toch nog twee weken zou moeten wachten op het afwerken van mijn ringen, weet je nog dat ik onze trouwringen weg deed naar de goudsmid met de vraag of ze die konden samen brengen ?!  Maar ik had tegenslag, eerst werd de goudsmid ziek, daarna gingen ze met vakantie, en nu hoor ik dat het maar voor een weekje was . . . en nu waren mijn ringen nog niet klaar !  Ze twijfelde of het niet beter op een andere manier zou uitgewerkt worden en ik ben haar bijgetreden omdat die steentjes die ik had van groot naar klein gaan, dus nu zou het eerder een driehoek worden met een scherpe punt en een derde zijde die maar kort is.  Ik begrijp het dat ze er niet mee doorgegaan is zoals ze eerst zei maar zo zie ik het ook wel zitten, als de ringen maar samen zijn en de steentjes erop worden gezet.  Ik hoop er zo op dat ze tegen Moederdag zullen klaar zijn, dan heb ik ook een mooi geschenk voor mezelf, dat mag ook wel eens zijn.

En ja, als alles van die zaken allemaal opgelost zijn, dan duikt er wel weer wat anders op ook, ik verwacht dat ze dan ook niet lang meer wachten om mijn tuintje terug in orde te zetten zodat ik rustig de volgende zomers kan gaan genieten, meer moet dat niet zijn.  Al zal ik met mijn gelaat niet te veel in de zon mogen komen volgens de dermatoloog, ik moet nu reeds zalf smeren en hopen dat dit beter zal worden, ik zie er soms niet uit met vurig rode kaken, het is niet overal maar het is een begin dat ik dit heb en net nu is er nog tijd om dit tegen te gaan.  Ik hoop maar dat de zalf me zal helpen bij dit alles en dat ik er weer beter door wordt.  
De zon is alles voor mij, ze doet een mens zin krijgen in fijne dingen doen, eten, wandelen, genieten van een glas en ik zou dat niet meer kunnen, een persoon zoals ik zou er last van hebben, anderen trekken zich dat niet aan maar dit zal wel lukken, hoop ik toch.  En zo niet zijn er nog wel andere oplossingen maar die zijn wat meer ingrijpend en daar wou ze blijkbaar nog niet van weten.

Verder wens ik iedereen nog een fijne dag toe, geniet van de rust van het weekend en zorg dat je tussendoor toch ook even kan genieten van alles.  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!