Vrijdag, vandaag een iets mindere dag en wat meer regen ?!


Ook al is het dennengroen op de afbeelding, het geeft ons weer wat meer moed om ook deze druilerige dag door te geraken en een hartje is toch ook het teken van de liefde en een portie daarvan kunnen we allemaal goed gebruiken !  Al zal dat voor de ene wat meer betekenen dan voor de andere maar ieder mens heeft toch liefde nodig, een omhelzing, een knuffel zoals je wil, een lief woordje, het kan toch zo'n goed doen wanneer je dit hoort !

Ja, en ook kan een mens wel eens met wat te veel in zijn hoofd bezig zijn, zo kreeg ik deze morgen een telefoontje en die man zei me dat ze vandaag in de namiddag, in ieder geval na twee uren, zouden langs komen als dat paste tenminste, heel mooi, en zeggen dat ik gisteren nog een mailtje had gestuurd om met de plaatsing van mijn kraantje niet te wachten !  en wat later dan twee uren was hij ook hier, ik denk dat het al korter naar drie uren toe ging maar geen nood, ik was toch thuis gebleven.

Voordien had ik ook gevraagd of ik voordien ook al wat kon doen en ja, mijn wasmachine opschuiven zodat er meer plaats was en ook de droogkast, ach, weer wat anders te doen dus vandaag, dat poetsen van de living zal ik dan maar uitstellen tot op vrijdag, schoot er al dadelijk doorheen mijn hoofd.  En ja hoor, hij had alle gerief bij, ik had beschreven wat er precies moest gedaan worden in de berging en hij ging dadelijk aan de slag.  Eerst wat passen en meten en daarna het water dicht gedraaid en nadien vlotte het vrij goed eigenlijk, het was een werkje bijna van niks want iemand die er wat verstand van heeft en ook het materiaal in huis heeft, wel die kon daar wel een lesje aan nemen, de vlotheid waarmee hij werkte en nog proper ook nog dus ja, ik was dik tevreden.  Of ik nadien ook nog zo goed tevreden zal zijn als de leiding doorheen de keuken loopt, dat weet ik zo niet want dan zal er wel wat vaker geknoeid worden met dat water maar ik trek wel mijn plan en die slang buiten leggen in de zomer kan toch geen kwaad, tenminste als ze niet te vol gevuld zit met water.  Maar we zien wel hoe dat verloopt, een kraantje buiten laten zetten brengt weer heel wat breekwerk met zich mee en voorlopig houden we het op deze oplossing, al is het niet de beste maar toch, we zullen zien . . . 

In de namiddag had ik wat naar tv gekeken nadien en toen vond ik dat het tijd werd om de koffie op te zetten, niet dat ik veel honger had maar wel goesting om wat te eten en ik nam water en een koffiefilter en deed wat ik moest doen en toen zette ik de koffiezet aan . . . en later zat er alleen water in de koffiekan, hoe kon dat nu zijn, welja, ik was immers door met zoveel tegelijk bezig te zijn, ik had iets opgezet op tv en dat was ik ondertussen bij dat zetten aan het bekijken, afgeleid waarschijnlijk en had de pot met koffie niet vast gehad, na wat ik achteraf bedacht, ach, snel wat gemalen koffie in die filter gedaan en even daarna was die ook weer doorgelopen en kon ik gaan eten zoals eerder voorzien was.

Zelf zat ik dan nog met gisterenavond in mijn gedachten en ik overdacht dit en dan weer dat tot er opeens me terug inviel dat ik gisteren iets was vergeten te zeggen op de vergadering, iets wat ik nochtans me voorgenomen had om te melden.  Namelijk dat die rubberen stroken die bovenaan in de omkadering van de tussenpanelen zit, overal los komt opzij en dat je die daar zo vaak weer op haar plaats moet duwen, of daar niet eens wat aan gedaan moet/kan worden  ?!   Verdorie, ik zat toch met zoveel bezig in dat hoofd van mij dat ik zelfs vergat om koffie in de filter te doen, zo bezig met andere dingen en met kijken naar tv en wat nog allemaal.
Tot ik deze morgen wakker werd, eerst de lakens begon af te trekken van mijn gedeelte van het bed en dat ik alles had klaargezet om te gaan eten, pas toen realiseerde ik dat in mijn koffiekan van de koffiezet . . . er helemaal niks te zien was en ik had dat voordat alles reed aangezet . . . was gewoon vergeten om er water in te doen.  Zo zal die koffiezet ook geen lang leven beschoren zijn als ze staat te warmen zonder dat er water in te vinden is !!!

Ondertussen nog wat betalingen gedaan, hopelijk heb ik me daarbij niet vergist maar ik kijk alles meestal toch wel twee keren na voordat ik zeg dat het mag doorgaan, is wel zo handig dat je dat telkens doet maar voor nu stop ik er toch even mee, zat nog wat verslagen te lezen en dergelijke en ja, ook dat laat ik maar zozo omdat mijn moment om me te ontspannen is gekomen, eerst nog even puzzelen en daarna naar het nieuws kijken of toch luisteren en dan gaan we de avond in, die is hopelijk toch wat rustiger dan het gisteren was en ja, ook dat heeft een mens nodig, zeker ikzelf, als het avond is wil ik niet gestoord worden maar er zijn ook wel uitzonderingen, als het over iets dringend gaat dan mag het wel natuurlijk !

Nog een fijne vrijdag wens ik iedereen toe en zelf kijk ik nu ook uit naar het weekend, het is genoeg geweest, ik leg de pees eraf en zet me in de zetel, basta !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!