Maandag, wordt het toch wat mooier weer ?!


In de hoop dat het in deze nieuwe week weer mooier wordt, kijken we toch even terug naar de voorbije dagen.  Op zondag was het weer ook niet echt denderend te noemen maar zelf heb ik toch genoten van een onverwacht bezoekje van kleindochter met haar twee dochtertjes.  Terwijl haar man ging proberen te slapen, hij had de nacht gedaan, kwam zij iets naar mij toe brengen en bracht de achterkleindochters mee.  

Het zijn levendige kinderen, dat wel en ja, kinderen zijn en blijven kinderen, ze gedragen zich niet zoals je dat zou willen maar daar moet je mee om kunnen en zelf heb ik er vaak wel wat moeite mee maar als ze je wat beter kennen dan lukt dat wel.  Ze zien me dan ook niet zo vaak eigenlijk en dat scheelt, dat is een feit maar ze waren wel snel aangepast aan de omstandigheden, de jongste die kroop van de ene kant naar de andere en ja, dan vallen er ook al wel eens stukken maar eigenlijk is dat zo geen erg, een klein bordje voor onder de koffietassen was stuk, alleen worden ze eigenlijk maar meestal door mezelf gebruikt . . . en ik heb er nog genoeg voorhanden !  Ik was alleen maar bang dat er iemand zich zou snijden aan die scherpe kanten want het is uiteindelijk zo scherp als glas, dus steeds voorzichtig zijn met dat porselein. 

Maar ze hadden toch gegeten van de groenten en van de aardappeltjes die mama had meegebracht, daarna gaf ik ze wat druifjes op een bordje en net dat bordje is dus stuk gesprongen toen het op de vloer viel !  Daarna heb ik nog bij het opruimen een klein stukje glas ook gevonden dat is weg gesprongen bij het vallen van mijn grote glas toch een paar weken geleden al !  Zo zie je maar dat je nadien toch ook nog stukken daarvan terug vind, raar maar waar, het springt ergens naartoe en je weet zelf niet hoever het wel kan vliegen !

In de namiddag heb ik niet veel meer uitgevoerd, ik heb me in de zetel gezet en zat daar weer te knikkebollen bij dat filmpje dat ik had opgezet en waar ik wou naar kijken.  Tussendoor had ik wat lasagne ontdooid en dat was mijn warme maaltijd van de dag, op de middag heb ik gewoon brood gegeten en dat heeft ook gesmaakt, ik doe dat tussendoor toch ook nogal eens.

Over het weer gaan we het maar niet hebben zeker want dat was ook weer niet om over naar huis te schrijven, het zou veel beter zijn dat het wat warmer werd zodat we weldra met het planten van de zomerbloeiers kunnen beginnen.  Maar als het zo fris blijft dan kruipen die weer de grond in, in de plaats van te groeien !  En ja, lach er maar mee maar deze namiddag kreeg ik opeens wel kou terwijl ik daar rustig in de zetel zat, ik heb sokken aangetrokken, kleine sokjes wel te verstaan maar ik had echt wel koude voeten gekregen.

En ja, ze hadden me in de voormiddag verrast met bellen dat ze zouden naar hier komen.  Ik stond toen volledig naakt in de badkamer en hoorde mijn gsm over gaan.  Dadelijk wat aangetrokken en gaan kijken wie of wat het was, en dan was het de kleindochter die vroeg of het paste als ze in de voormiddag tot bij mij kwam, dat kon gerust wel alleen had ik mijn haren nog niet gedroogd en had helemaal geen kleren aan, dus dat snel aangetrokken en de haren maar laten drogen en zo hebben we daar dan samen in de woonkamer gezet met de achterkleinkinderen.  Wat gepraat en gedaan, en zo zijn we toch weer een stapje dichter naar mekaar toe gegroeid, dat is iets wat we moeten onderhouden zodat de kleine kinderen niet denken dat ik een vreemde ben als ze me zien !

Al bij al was het een mooie dag voor mezelf, gewoon omdat ik ook tegen de avond aan weer goed nieuws kreeg over de man van mijn nicht die aan zijn hart werd geopereerd, hij mag reeds op maandag naar huis gaan, tenzij er iets zou gebeuren dat dit tegen hield, normaal mocht hij dus naar huis gaan en hij zal dan zelf ook er wel voor zorgen dat er niks aan de hand is wat hem zou tegen houden om te mogen gaan !  Wat verstaanbaar is, in  het ziekenhuis wordt je wel heel goed verzorgd maar eenmaal terug thuis gaat het herstel meestal veel sneller omdat je weer in je vertrouwde omgeving bent !  Prima gedaan Fons, we wensen je allemaal het beste toe en zoals ik hoor voel jij je ook al heel wat beter, ook al is het een zware ingreep geweest als je weet dat hij verscheidene uren (meer dan 5 uren was voordien gezegd) onder narcose is gebleven !

De geneeskunde is tegenwoordig zo ver gevorderd, dat een ingreep die vroeger heel riskant was voor de patiënt, nu meestal wel met goed gevolg kan uitgevoerd worden.  Ik weet dat in de vorige eeuw mijn nonkel aan een bijna identieke ingreep is in gebleven, zijn hart was te ver verkalkt en ze konden hem niet meer helpen blijkbaar, hij is een aantal uren nadien overleden.  Al een geluk dat er op dat gebied ook heel wat veranderd is, het komt iedereen met problemen ten goede en we mogen ons gelukkig prijzen dat we in een land leven waar de gezondheidszorg vrij goed is.

Nog een heel fijne nieuwe week wens ik iedereen toe, geniet van ieder moment dat je kan genieten en we hopen allemaal op wat warmer weer, of toch iets meer de zon te zien zodat we toch kunnen beginnen denken aan zomerbloeiers planten.  Onze tuin, onze bakken en potten zullen er weer wat mooier uitzien en het komt uiteindelijk iedereen wel ten goede.  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!