Donderdag, een zonnig dagje of heb ik het mis ?!


 In ieder geval is de afbeelding toch al zonnig, de kleuren zijn mooi samen en ook daar kan een mens van genieten.  Maar de zon is er toch ook al van de partij en dat geeft weer veel meer moed, zeker na een drukke vermoeiende dag als gisteren.  Niet dat ik zware werken heb uitgevoerd maar ook vergaderen kan soms wel eens op je gemoed beginnen werken en tegelijk dan ook nog een hele tijd stil zitten . . . is er vaak te veel aan.  Zeker voor mensen op leeftijd zoals wij bijna allemaal waren, zeker als die besprekingen steeds maar onderbroken worden door opmerkingen allerhande, wel die er toe deden, maar zo loopt alles niet even vlot als de meeste mensen wel gedacht hadden !
Voordien hadden we wel al die papieren boel doorgestuurd gekregen, deels per post en de rest via mail maar toch blijft het steeds een hele boterham.  Ik had alles reeds een keer doorgelezen wanneer we het kregen en ik zag niet dadelijk dat er ergens wat verkeerd in stond, maar dat moet iedere eigenaar voor zichzelf uitmaken.

Vragen zijn er meestal wel, vaak over dezelfde dingen, en uiteindelijk hadden we alles juist ingeschat, toch die mensen welke in mijn omgeving zaten, voor de anderen kan ik niet oordelen en ja, er waren heel wat nieuwe dingen die op ons af kwamen zoals zonnepanelen, airco's en dergelijke, ook nog sprake van warmtepompen en nog van die dingen allemaal.  Uiteindelijk heel wat om over te praten en waar er dan ook meestal meer tijd werd aan besteed dan normaal was . . . en toch liep de vergadering niet uit, en daar was ik toch zo blij over want mijn spieren wilden al niet meer mee toen ik daar zat en dan begin ik te schuiven op mijn stoel, wat niet abnormaal is maar toch wil dat iets zeggen, of je lichaam wil daarmee iets zeggen.

Toen ik in de avond weer thuis was aanbeland, toen voelde ik mijn rechterheup weer die stroef en stram over kwam, maar uiteindelijk sliep ik toch vrij snel in.  Ik had immers ook in de namiddag nog heel wat werk verzet en zodoende kon ik genieten van een rustige slaap, tenminste toch tot rond 4u in de ochtend, toen werd ik opeens wakker, door wat of hoe, geen idee maar ik was wakker, ben opgestaan, ben naar het toilet geweest en er weer lekker warm in gekropen en toen heb ik geslapen tot rond 7u, de minuten daarna ben ik gewoon blijven liggen, plat op mijn rug, een heerlijk gevoel om je rug te voelen zonder dat die pijn doet en daarna ben ik nog wat blijven liggen ook op mijn zijde maar ben uiteindelijk toch maar opgestaan en het resultaat kennen jullie : ik was weer fit en monter om er tegenaan te gaan, meer moet dat toch niet zijn !

Dus denk nu niet dat gisteren een dag was om te luieren, helemaal niet, ik mag nu mijn bedrag gaan storten dat werd goedgekeurd als de rekeningen zijn nagekeken, en ach, wat moet dat moet en daarna kunnen we onze bedragen die we maandelijks betalen voor onze woningen en alles wat daaraan verbonden is : syndicus en alles  normale kosten die bij het beheer komen van onze appartementen.  Dat het bedrag dat we steeds afdroegen vrij laag was geschat, dat wisten we allemaal en zodoende moesten we dus voor het voorbije jaar nog wat extra bijdragen.  Dat willen ze nu weg gewerkt zien en dat is nodig ook, sparen, ik zie het niet zitten tot nu toe, een nieuw gebouw moet steeds in orde zijn of hier en daar nog worden gebracht ook, niet alles is gedaan zoals het zou moeten gedaan worden en nadien komen pas de onjuistheden naar boven, hier wat en ginder ook nog en dan verder dat water dat in de muur sijpelde waar het niet mocht komen, ook ik zou daar in de loop van de tijd last van hebben gehad.

Ook hadden er een aantal last van opborrelend water in hun toiletten, daar heb ik nog maar één enkele keer iets van gezien bij mij, maar ja, dat is al anderhalf jaar of zo geleden, daar het bij één keer is gebleven heb ik daar niks van gemaakt, het kan toeval geweest zijn, of ergens een prop die los komt in de appartementen boven mij en dan kan ik er ook wel last van hebben, ik woon immers op een gelijkvloers appartement.  En dan bedenk ik mij of ik ook op dezelfde afwateringsriool ben aangesloten als zij die naast mij wonen, je weet het immers niet en dan maak ik er ook geen opmerking over, die ene keer kan ook gewoon toeval zijn geweest, wie zal het zeggen ?!

Ach, het is weer voorbij en terug voor een jaar dat we daarvan gerust zijn, het was echt niks ontspannend maar eerder inspannend en daar ben ik echt niet voor te vinden, we hadden zelfs geen drankje bij de hand of zo, niks niemendal, en dat was geen goede regeling volgens mij maar ik doe die regelingen niet dus weet ik ook niet of het anders kon of kan maar ik zat daar echt met een droge mond en dat denk ik van de vele anderen dan ook wel.  En vaak heb ik wat pastilles in mijn zak van mijn vest zitten maar die had ik deze keer ook niet bij, dat vond ik wel moeilijk omdat ik iemand ben die vaak al eens een slokje neemt terwijl ik ook hier aan het werken ben !  Mijn glas met water staat meestal wel gevuld klaar !

En nu ga ik jullie nog een heel fijne dag toewensen, hopelijk blijft het vandaan nog wat mooi ook, in ieder geval ga ik proberen te winkelen voor de komende dagen en daarna zullen we nog wel zien wat er gedaan wordt, misschien toch maar eens aan het terras beginnen !  Maak er nog een fijne dag van en geniet wanneer je de kans er toe krijgt.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!