Donderdag, een ietwat drogere dag misschien ?!


Zo zonnig als hierboven is het misschien wel niet, in ieder geval waren de stenen deze morgen wel nat dus ja, een bui kan ook tussendoor.  Hopelijk blijft het tijdens de dag nog wat mooi zodat ik nog een deel van de werkjes buiten gedaan kan krijgen.

Ook vandaag de offerte binnen gekregen van de tuinman, ik heb dadelijk mijn best gedaan om nog wat vragen te stellen want die zijn er toch altijd, je kan die inrichting niet doen wanneer je geen aansluiting hebt om ook buiten water te nemen.  Die is er dus niet bij mij en dan wil ik er wel eentje voorzien in de berging, ja, dan moet je door de keuken daarvoor maar ja, dan is  het maar zo, alleen wil ik dat het zeker in orde is voordat alles in de tuin wordt in orde gebracht zodat ik dadelijk water kan geven.  Want een nieuw geplante haag heeft ook water nodig, niet zo dadelijk als het even heeft geregend maar je weet nooit of dat water de wortels van de planen ook bereikt heeft, we zitten immers in een lavaveld hier en lava neemt alle warmte op in zich en verdampt dan ook alles weer veel sneller dan andere gewone grond !  Ook daar moet rekening mee gehouden worden, jammer dat we voordien geen aansluiting voor het water buiten voorzien hebben, we vonden het niet nodig omdat je ook van dat regenwater geen gebruik kon maken !  Ja, regenwater in de kelder hebben, een grote voorraad eigenlijk maar niet voldoende om iedereen ervan te laten gebruiken !   Is gewoon bedoeld om alles hier mee te poetsen in de gemeenschappelijke delen zoals hallen, trappen en kelder voor een gedeelte.

En nu maar weer iemand hier krijgen om dat allemaal uit te voeren, ik ga er snel moeten bij zijn, al hoop ik niet dat dit veel werk met zich meebrengt, het is natuurlijk een aftakking en ik wil dat alles dan ook goed afgesloten is want ik heb in mijn badkamer daar heel wat last mee gehad, ze zijn zelfs drie keren na mekaar moeten voor hetzelfde terug komen, omdat het weer opnieuw begon te druppen eronder, ik hoop dat ik er nu voorgoed vanaf ben maar ik kijk toch telkens angstig naar die leiding die in de muur zit, steeds voelen of er toch geen water of tenminste nattigheid te voelen is aan de muur zelf.  Ik zag het telkens pas wanneer het ergens aan de kraan zelf naar beneden liep en sporen achter liet op de vloer.

Zo is een mens nu na twee jaren eindelijk zover dat het eens en voorgoed zou moeten gedaan zijn met al die kleine ziektes die een nieuw gebouw toch telkens met zich meebrengt.  Maar uiteindelijk geraak je dan toch ook weer uitgewerkt, en kan de rust hier terugkeren, voor zover dat mogelijk is tenminste, want het zal overal wel iets zijn uiteindelijk, ik wil mijn offerte wel eens laten bezien door anderen, mochten ze ook daar zin in hebben om alles weer in orde te zetten, het kan altijd natuurlijk.  En dat kunstgras hoeft niet natuurlijk, als zij willen verder doen zoals ze bezig zijn met hun gras, dat mag natuurlijk, er mag verschil zijn maar echt veel verschil zal mijn kunstgras niet maken, al zou dat na verloop van tijd wel eens kunnen maar dan zien we wel weer verder . . . ondertussen wordt ikzelf dan ook weer wat ouder en ja, je weet nooit wat er nog komt . . . !

Ik ga jullie nu verder laten doen aan jullie bezigheden, nog een heel fijne donderdag, ik verwacht weer een paar pakjes, het ene heb ik net gekregen, het andere, wel dat zal ook wel komen maar dat wordt verzonden vanuit het buitenland, dus is het even wachten, een dag of wat kan dat langer duren maar we zien wel, ooit komt het wel allemaal in orde ermee.  Geniet nog van het mooie weer wanneer het er is, en als het niet zo mooi blijft als in de voormiddag hier, wel dan maken we het ons gezellig binnen, dat kan ook natuurlijk.  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!