Dinsdag . . . toch al goed nieuws ook !!!

 


Jullie zien het hier, ik denk aan regenachtig weer, het is ooit wel anders geweest, ik denk dan vaak terug aan vorig jaar, toen was het mooi weer en heb ik ervan genoten ook.  En ik zeg niet dat het niet mag regenen maar niet iedere dag want daar wordt een mens wat neerslachtig van en dat heb ik vrij snel en dan voel ik dat het veel kouder is dan het zou moeten zijn.  Ik ben kwaad op dat slechte weer, want het haalt mijn zin in werken ook naar beneden en dat werken heb ik echt wel nodig om me nuttig te kunnen voelen !

Maar het blauwe in de prent stelt me dan weer gerust, dat zie ik graag, alleen die donkere dagen zijn verdomd moeilijk om door te geraken, ik kan er niet aan doen maar mijn zin om iets te doen staat dan heel laag en dat is niet van mijn gewoonte, ik moet bezig blijven, eender met wat ik dan ook doe, mijn gedachten op nul en puzzelen of gewoon gaan wandelen, wat is dat weer een eeuwigheid geleden dat ik dat nog eens deed zonder te moeten denken aan iets om me te beschermen tegen de regen.  En ja, ik loop er tussendoor wel doorheen ook, dat is een zaak die zeker is, anders was ik al vrij lang gestorven van armoede hier in de koelkast en in de kasten van de keuken, ook die moeten aangevuld worden !!!

En zagen over dat weer, het helpt ook helemaal niet maar ik moet het ook wel eens zeggen, ik ik heel goed nieuws gekregen en dat wil ik eerst wel eens kwijt, anders gaan de fun er ook weer vanaf en zie ik niet meer wat ik moet gaan neerpennen.

Zo kreeg ik deze morgen mijn mail te lezen !  Ach, ik heb mail van Katka, wat een geluk, weet je nog dat ik vertelde dat de communicatie met de mail was verbroken blijkbaar, al een heel tijd niks meer gehad uit Tsjechië . . . en ja, ook daar hebben ze meestal wel heel wat te verwerken van overal, ik weet het wel maar het duurde me deze keer te lang eer er reactie kwam op wat ik had gestuurd.  Blijkbaar was er wat gebeurd met haar mailbox en ik geloof goed dat dit mogelijk is, ik heb zo ook reeds problemen gehad en ben terug van bijna nul moeten herbeginnen, een geluk dat ik hier en daar wat papieren bij hou die eigenlijk reeds weg mochten . . . en waar net die mailadressen op stonden, raar maar waar, ik heb ze er weer kunnen in zetten, ja, iedereen doet al eens domme zet, net zoals ik toen ik op een bepaald blog weer wat plaats voor de opslag van afbeeldingen aan het opschonen was, je mag daar niet te ver in gaan en ik ging te ver, al mijn logjes op dat blog bleken hun afbeeldingen kwijt te zijn gespeeld.
Blij dat ik was toen ik in een pop-up op mijn scherm de afzender las van een paar mails . . . mijn hart zat al dadelijk verder dan ons eigen België, ik kon de hemel wel danken dat ik die mail per post had opgestuurd, kwestie om terug contact te krijgen met hen !  Maar mijn eigen mailadres is ze blijkbaar wel kwijt gespeeld, toch weer eens doorgeven in een mailtje in de komende dagen en haar bedanken.  Het is toch echt wel iemand die bijna dag en nacht aan het werk is en steeds goed wil doen voor iedereen, en ik weet dat dit je dagen wel vult maar uiteindelijk heeft ze toch ook een huishouden van 5 personen te verzorgen, dat is niet niks als je dan samen nog uit werken gaat, het is een echt werkpaardje maar eentje met een heel mooie inborst, dat weet je zo als je leest wat ze doet en wat ze dan ook nog wil bij doen allemaal !  Ach, alles zal wel weer goed komen, maar wat als ik er eens niet meer ben, zullen de dochters dan mijn werk over nemen, ik weet het niet echt, ik ga het hun vragen om ook tussendoor eens wat te sturen zodat ook zij nog contact hebben met haar . . . misschien een goed idee om eens te bespreken op dat etentje dat weldra wel geregeld zal geraken zeker ?!

Op zondagavond kreeg ik dan ook nog het bericht binnen dat de echtgenoot van mijn jongste nicht ook al naar huis mocht komen op maandag, gisteren dus eigenlijk.  Ach, het was emotioneel allemaal, dat het zo snel kan gaan allemaal, we mogen wel spreken van een wonder dat het zo snel kan gaan ook als alles normaal verlopen is . . . en nu de revalidatie van een hele tijd nog mee maken allemaal, ach, het is niet niks als je wat aan de hand hebt tegenwoordig, zeker aan je hart, dan hou je zelf je eigen hart vast als je dat hoort, maar dat wil zeggen dat onze tijd nog niet gekomen is . . . tenminste, dat maak ik daaruit op, ik spreek voor mezelf, ik leef nog graag wat maar als je tijd gekomen is zullen we toch allemaal moeten gaan, maar laat ons voor nu toch nog even genieten van alles wat er onder ons gaande is en dat is nu even in het voorjaar nog wat plezier maken.

En ja, ik zou hem nog vergeten, de enige kleinzoon die ik heb is vandaag jarig, gelukkige verjaardag Jasper, hij is 19 geworden, een fijne jongeman die ook samen met de vrouwen in onze familie mag mee gaan als we uit eten gaan op mijn verzoek.  Geniet nog van je verjaardag Jasper en eigenlijk gaat hij mee omdat de twee kleindochters ook mee gaan, hij kan niet alleen achter blijven bij die bende !

Dat is het zowat vandaag wat ik te vertellen had, misschien zijn er nog wel mooie dingen gebeurd ondertussen maar dit was wat mij heeft getroffen in deze dagen, heel mooi is alles opgelost geraakt en ik kan iedereen nog een heel fijne dinsdag toewensen, geniet ervan en als even de zon erdoor zou komen, wel dat is mooi meegenomen, ga naar buiten en laat je die kan niet ontglippen, het kan zo weer terug veranderen !!!  Groetjes.






Reacties

  1. Allereerst proficiat aan de jarige al is het een dag te laat. En inderdaad het kan deugd doen als je plots een berichtje van een persoon die je al een tijd niet meer hoorde in je mailbox krijgt. Mensen hebben contacten nodig en zeker als je alleen gevallen bent zoals jij. En dat weer... ander onderwerp zeg ik dan want je wordt er niet vrolijk van . Het duurt nog toch wel lang voor we echt lente krijgen. Maar we gaan door hé Chris we blijven niet bij de pakken zitten. Nog een aangename avond en een hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!