Zaterdag . . . weekend en toch ook even rust . . . !


Bloemen en water en daarbovenop nog een beetje zon en wat lentewarmte, veel meer heeft een mens niet nodig om zich weer goed in zijn vel te voelen na een week werken.  Alhoewel dat werken bij mijn gerust met een korrel zout te nemen is, het was niet zoveel dat ik deed eigenlijk, gewoon wat rommelen hier en daar, ginder wat herschikken en hier uitdokteren hoe ik ook dit probleem weer tot een goed einde zou kunnen brengen.  Maar wat gedaan is dat is gedaan en daar ben je dan weeral van gerust, ook al zie je dat niet in de woning zelf, binnen in de kasten mag dat ook wel eens gedaan worden en zo heb ik er nog eentje staan in de keuken, die waar allemaal plastieken potjes en dozen in staan, ik ga die toch ook weer eens uitmesten en hopen dat ik er eventueel elders een plekje voor vind.

Want ik zit hier nog altijd met mijn theesoorten te sukkelen, die staan wel goed in die kast en ook mijn theepot staat daar dan bij maar alles bij mekaar lijkt het niet ordelijk en ik wil dat je ook daar een soort van overzicht krijgt zodat het niet steeds zoeken is om wat te vinden !  Eenvoudig is het niet want dan was het vermoedelijk al opgelost geweest maar niks overhaasten, eerst die ene kast opruimen en plaats maken voor andere spullen en daarna zien wat we met de rest doen, of gaan we die beide verwisselen en komt alles zo wat ordelijker over, het kan ook natuurlijk, we zullen zien hoe dat resultaat is ?!  En dat is steeds afwachten want dan is het weer trapje op en en trapje af en daar begin ik een hekel aan te krijgen omdat die rechterheup tussendoor dan opspeelt en dat is geen fijn gevoel !

Gisteren iemand hier thuis gehad die kwam kijken welke ramen er te kuisen vielen, ja, ik heb hem dus gesproken en wat vragen gesteld zodat ik meer geïnformeerd ben over wat is en wat er kan en hoe en wanneer.  Want ja, je begint met iets en dan moet ook alles goed geregeld zijn, ook op gebied van contracten, ik bedoel dan niet dat ik op vastgelegde tijdstippen mijn ramen weer gepoetst wil zien, dat hoeft niet vastgelegd te worden hier, ik zie dat ook wel dat ze niet overal altijd proper zijn maar dat kan ook niet met dat Belgische weertje dat we hier altijd hebben.  En dan denk ik : weer een zorg minder of zou het ook wat stress met zich meebrengen als die man de ruiten komt onderhouden ?!  Ik weet het niet maar ik begin meer en meer afspraken te hebben in mijn agenda en dat scheelt ook, al kan ik het nog goed bij houden, ik wil niet zo ver gaan dat alles op tijd en stond moet gedaan worden.  Maar wat ik nu wel weet ik dat die vloer in de living en ook in andere plaatsen in huis, niet meer is zoals ik hem graag zie, ja proper, hij is vol met vlekken van water en soms loop je daar dan doorheen en zit je met groter vlekken !

Maar ik ga het toch nog kalm houden tot het weekend bezig is en het zondag is geworden, vandaag zaterdag ben ik uitgenodigd bij onze jongste kleindochter, het is dan ook de eerste keer dat ik bij haar binnen kom, ze is immers een tijd geleden verhuisd maar ik ben er nog nooit geweest.  Dus het zal nu de eerste keer zijn en ik wil dat ik er dan echt wel goed uitzie als ik er ben, al zal ik misschien wel moe lijken want ik slaap tegenwoordig niet zo regelmatig en ben daardoor niet echt uitgerust.  Die rug speelt daar ook in mee maar donderdag had ik tijdens de avond nog een glaasje witte wijn gedronken en iets geknabbeld, het was niet veel maar ik ben dat niet meer gewend van 's avonds nog wat te eten en ook dat scheelt natuurlijk.  Niet dat ik er ziek van ben geweest, dat niet, maar ik wijt het nu weer daaraan.  Nochtans had ik een vrij rustige avond, ik heb nog wel snel mijn vaatwasser leeg gemaakt en de propere spullen op het kookeiland gezet en daar ook laten staan, zodat ik op vrijdag alles weer in de kast op zijn plaats kon opbergen . . . wat ik dan ook snel deed.

Na het weekend of precies volop in het weekend kan ik ook aan al die zaken nog beginnen maar het is toch ook een hele karwij en daarom hoop ik om het uit te stellen tot maandag.  Het is meestal een rustige dag en daar wil ik gebruik van maken om eens wat anders te doen en na  het weekend de woning te onderhouden zodat ik een volle week kan genieten van een fijn gepoetste woning, misschien ook een idee, al weet ik niet of ik daar op zondag echt zin zal in hebben ?!

Maar we zien wel eer het zover is, ik wens iedereen een heel fijne zaterdag toe, geniet ervan en maak er tevens mooie dagen van.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!