Vrijdag, we gaan weer naar het weekend toe !


Of het weekend ook nog zo mooi gaat zijn als de voorbij dagen dan mogen we blij zijn maar ik vermoed dat het dan gans wat anders zal zijn !  Ook gisteren was het nog mooi en de zon scheen uitnodigend maar ik ben wijselijk meer binnen gebleven, ben wel eens tot aan de brievenbus geweest maar veel verder dan ook niet, al dacht ik nog even langs het warenhuis te gaan maar dat kan in de komende dagen ook nog wel.

Veel heb ik zodus niet echt gedaan in de voorbije dagen, al heb ik hier en daar wel iets gerepareerd en daar dan ook nog wat leeg gehaald van producten die ik niet meer gebruik, alleen zoek ik nu een plek om die kwijt te geraken.  Je kan toch zo maar geen bussen met douchegel gaan leeg maken en door de riolering jagen, ik ben er een dag mee zoet om dat te doen.  En dan van die oudere zonneproducten wil ik ook af geraken, de andere staan er nog maar ook die zijn al meer dan een jaar of zelfs twee oud, zijn die nog te gebruiken, ik weet het zo niet ?!  Ik stelde me dus gisteren heel wat vragen daarbij maar ik kan ze gewoon ergens bij het afval dumpen dacht ik bij mezelf, al is dat niet echt goed sorteren dat je dan doet maar wat vang je er anders mee aan ?  Nu liggen ze daar nog in een wasmand bij mekaar maar die kunnen daar niet blijven liggen, ik ga ze in een plastieken zak steken en dan later aan iemand eens vragen waar ik die kwijt kan, of mee naar het recyclagepark gaan, misschien zijn er daar toch die er gretig gebruik van maken, ik meen dat dit de beste oplossing is.  'k Zal hier en daar nog eens mijn oor te luisteren leggen of zij een betere oplossing kennen ?!

Dan heb ik toch uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de kinesist, ik mocht op zaterdag eigenlijk al gaan maar dat hoeft nu niet, ik kon dan ook net die dag niet want in de voormiddag moet ik weg en in de namiddag ben ik bij een kleindochter uitgenodigd om samen haar verjaardag te vieren, al moet die dag nog wel komen maar ze zullen eerder geen tijd hebben gehad.  Dat is zo wanneer je met twee gaat werken en als je dan nog in dezelfde instelling staat, al werkt de ene in de keuken en de ander in de verzorging van de bewoners.  In ieder geval ben ik op zaterdag zodoende niet echt veel thuis en misschien zal ik het nog druk genoeg hebben met tussendoor ook nog een douche te nemen, of vlak nadat ik ben opgestaan, misschien nog de beste oplossing van alles ?!  Ach we zien wel hoe we dat regelen.

Zo zie je maar dat ook bij mij sommige dagen voorbij gaan zonder dat je kan zien dat ik wat gedaan heb, zeker als die rug dan tussendoor nog roet in het eten komt gooien, wel dan vertik ik het soms om daarna nog veel te doen.  Ik weet in ieder geval dat ik met een kleine rustperiode meer resultaat haal dan met vaak pillen te nemen, dus rust ik wat meer tussendoor, al blijf ik soms wel wat te lang in mijn puzzelboekje zoeken tot ik de oplossing heb van bepaalde dingen, het laat me niet los en dan doe je maar verder en zonder dat je het weet is er een halve voormiddag of namiddag voorbij.   Maar ja, als dat al niet mag als je ouder bent dan weet ik echt niet wat er dan wel zou mogen, de ene slaapt graag lang, de andere die staat vroeg op en die dagen zijn dan natuurlijk echt wel langer maar dat doe ik in de zomer meestal ook, inderdaad, dan heb je de ganse namiddag nog voor je en kan je uitrusten van wat je in de voormiddag allemaal hebt gedaan.  

Maar zo vlot gaat alles al niet meer en ook daar moet een mens dan toch wat voorzichtig mee zijn, je bent niet zo jong meer maar je wil nog wel wat, dan toch liever nog een wandeling maken naar hier en naar daar zodat je wat meer beweging hebt, dat is toch nog altijd beter . . . alleen doe ik dat dan ook niet meer zo vaak, zeker niet met rugklachten en dat zal volgende week waarschijnlijk ook wel uit de weg geholpen worden, ik hoop dat toch want alles valt me tegenwoordig zwaar, hoe het komt, waardoor, geen idee, het vlot niet meer zoals ik vroeger bezig was !

Nochtans nu dat de lente voor de deur staat zou het allemaal wat vlotter moeten verlopen, het zal nog wel komen eens dat ik weer volop met alles en nog wat kan bezig zijn, dat is mijn lang leven, uitzoeken en uitproberen van dit en dat zodat je daarna met welbehagen er kan op terug kijken en bij jezelf denken : dat heb ik toch weer goed opgelost allemaal.  Ik zie het hier aan mijn rododendron, die krijgt weeral groene scheutjes op de plaatsen waar de bloemen al zijn uitgebloeid, ik heb er nochtans spijt van dat ik een deel van de plant heb moeten afknippen omdat hij begon te verdrogen.  Zoiets moet er dan ook weeral niet aan blijven staan want dat brengt alleen bladval en het afsterven met zich mee, dat kan gewoon door wegknippen van de stukken, alleen jammer dat het mooie van de plant daardoor wordt weg genomen maar het kan niet anders.  

De sleutelbloemen buiten die stonden een paar dagen geleden er maar triestig bij, ze lagen allen tegen de grond in de pot en dat was maar een zielig zicht vanuit de woonkamer !  Ik ben dadelijk naar buiten gegaan en heb ze eens goed gegoten en niet lang daarna stond die plant weer helemaal mooi, de bloemen stonden rechtop en de blaadjes lagen er niet meer slap bij.  Ook zij hadden wat last van de vorst gehad en waren door wind en zon uitgedroogd en als ze dan buiten staan dan denk je er even niet aan wanneer je binnen de plantjes giet, om ook die te gaan gieten, met het gekende gevolg !  Tot op vandaag zijn ze mooi gebleven en ik hoop dat ik ze nog wat kan laten verder bloeien, er komen toch telkens nieuwe bloemknoppen in en daar ben ik dankbaar voor.  Het is er eentje in een rode kleur met een geel hartje en het staat zo fleurig in een periode dat de andere bloemen nog niet zo fel gekleurd zijn of eerder zachte kleuren dragen.

En verder hoop ik dat, wanneer die rug weer wat in orde is, ik mijn laurier kan gaan verpotten, daar is nog wel wat werk aan, ik hoop dat ik die goed uit de pot kan krijgen, alleen is het geen sinecure om dat te doen maar ik ga het toch proberen, hulp vragen kan ik nog altijd.  Mocht het me lukken dan laat ik het wel weten want dan zal ik zo gelukkig zijn en de pot met mij denk ik zo, of zou ik moeten een groter pot nemen om die in te zetten, want ze hebben ook plaats nodig voor hun wortels, het is een oudere stam die ik als jonge plant aangekocht heb en steeds vele jaren heb kunnen doorhouden.  En nu ben ik over de plant bezig maar ik weet niet of die de winter goed ik doorgekomen, het was geen felle winter maar eens de pot bevriest dan is het gedaan met alles wat daarin staat  . . . en dat zou spijtig zijn.

Verder moet ik hierbuiten nog alles opruimen van oude aarde, ook daar heb ik nog een zak voor nodig om die in te doen, zelf kan ik alles hier niet kwijt, dus dat moet worden weggebracht, toch nog even vragen of ze dat voor mij kunnen doen, als je zelf geen vervoer hebt dan is het ook niet altijd zo eenvoudig op te lossen maar we zien wel.

En daarna kunnen we de zomer tegemoet gaan, ik hoop met een rug die er weer tegen aan kan en iemand die er weer zin in heeft, ik hoop en ik vrees dat ik mijn moed wat laat zakken wanneer het me niet zo goed gaat, maar ik tel erop dat het zal beteren eens alles weer wat meer is opgelost en het werk voor een deel al gedaan is . . . maar voordien loopt er nog veel water naar de zee . . .

Nog een heel fijne vrijdag en geniet van jullie weekend, maak er iets fijn van en laat de regen geen spelbreker zijn.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!