Vrijdag, een winderige dag, ook nog wat onweer ?!


Zal het een dag worden als vele anderen, wisselvallig en winderig, of krijgen we mooier weer te verwerken,  het is eender, ik ging vandaag al naar de kinesist voor een behandeling en ja, ook nu voel ik het weer dat er hier en daar wat gedaan is aan dat lichaam van mij !  Als daarna de pijnen maar niet meer opdagen dan ben ik al dik tevreden, maar het gaat in ieder geval de goede kant uit en dat is al voldoende, als het na een tijdje dan helemaal verholpen is dan kan ik weer vlot overal rond lopen en doen wat ik wil.  

Want ook de lente is in het land en dan wil je wel eens gaan opruimen, al is het hier alleen maar op mijn terras.  Want ook daar wil een mens dan wel eens rustig kunnen zitten tussen dat propere meubilair en genieten van wat het voorjaar ons allemaal brengt, hopelijk wat zon en rustig genieten van een drankje, eender wat het is, is het wijn, is het bier is het een cocktail, het kan allemaal.

Zo zit ik tussendoor dan te dromen van de weldoende warme zonnestralen, die je een mooi uitzicht geeft op alles wat nu groeit en weldra ook bloeit, mijn potten bakken moeten nog leeg gemaakt worden en ja, ook dat wil ik weldra gedaan krijgen, al is daar wel wat werk aan eer weer alles prima in orde is gebracht !  Gelukkig hoef ik me nu niet meer druk te maken om die ramen die moeten gelapt worden, dat komen ze nu weldra doen en ik hoop maar dat ze er hier geen soepje van maken en dat ik kan genieten van die blinkende ramen en wat er mee samen hangt.

Denken jullie er ook aan om de wisseling van winter- naar zomertijd niet te vergeten van zaterdag op zondag !  We kunnen weer een uur minder slapen maar dat is vrij snel weer ingehaald wanneer je eens een dutje kan doen op de middag, ik heb het nu geleerd en ik hoop dat het nog wel eens kan voorvallen dat je me in de zetel ziet slapen !  Ik heb al eerder mijn klokken voor mijn lampen op de kast aangepast maar dat was niet juist gedaan blijkbaar en toen ik op stond tijdens de nacht, iets na twaalven, toen zag ik nog alle licht branden.  Dat doet me eraan denken dat ook gisteren de tv niet goed werd uitgezet blijkbaar !  Ik zag wat licht komen onder de deur door en ik ben snel gaan kijken, de tv terug aangezet en weer uit en even blijven zitten om te zien of hij weer op sprong, neen, hij was helemaal uitgeschakeld . . . al geraakt die van mij alleen gans uitgeschakeld wanneer je de stroom er naartoe afsluit, er is geen aan en uit knop aanwezig !

Vandaag zal het wassen en drogen worden, of dat niet vermoeiend is, welja, dat is zeker vermoeiend want je kan tussendoor alleen wat naar tv kijken, of kleine dingen beginnen uit te voeren, omdat je steeds weer dan de wasmachine en later ook de droogkast moet leeg maken, je moet de pullovers te drogen leggen of hangen op je droogrekje, het vraagt allemaal wat tijd, niet veel moeite maar je kan er 's avonds ook wel echt moe van worden van al dat rondlopen in je eigen woning.

En dan morgen hopen dat het weekend je wat verpozing kan brengen en dat er nog iets te halen valt in het warenhuis waar de bedeling ook gestaakt heeft, we moeten de gevolgen dragen en als er niks meer is dan kunnen we niks meer eten ook niet, ik vind het vreemd.  Wat ik ga doen, wat bereide gerechten eten en dan hoeft dat vers ook niet voor mij, ik eet genoeg vers tussendoor, ik heb nog wat tomaten over van op het einde van vorige week, ik kan verder zonder dat ik echt geen eten meer zou vinden in eigen huis.  Ik heb immers steeds wat achter de hand, als je weet dat ik twee diepvriezers heb en dat er daar nog wel iets te vinden is wat lekker smaakt ook !

Rest er nog jullie allemaal een fijn weekend toe te wensen, ik hoop dat het weer niet te slecht wordt zodat ik er toch doorheen kan gaan om te winkelen tussendoor, en daarna, wel dan zien we wel hoe alles verloopt.  Je kan het toch niet ontlopen wanneer er iets zou mis gaan met jezelf of met iemand die je lief is, maar geniet nog van het weekend, maak er het beste van en vergeet niet wat tijd te nemen voor jezelf !  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!