Donderdag, de zon schijnt toch al wat in de morgen . . .


Ook deze morgen was de zon al op tijd van de partij, al scheen ze toen nog maar flauwtjes doorheen de sluiers die er omheen hingen, ondertussen is ze onze dag al mooi aan het kleuren.  Zelf zat ik bij mijn ontbijt naar buiten te turen, ik keek naar de vogels die hier voorbij vlogen, ik heb meer naar buiten zitten turen dan naar mijn eten en dat resulteerde dan dat ik met mijn vinger in mijn platte kaas was terecht gekomen langsheen de rand van bij speciale bord dat ik daarvoor gebruik !  Ach dat is snel weer afgewassen en zuiver gemaakt, dat geeft niet, als die platte kaas ook terecht zou komen op mijn kledij dan kon ik ze weg leggen om te wassen, op een oranjerode pullover zou dat steeds blijven tekenen en platte kaas is iets wat heel moeilijk weer weg te halen is uit die fijne gebreide stoffen !  Als je dat aan de hand krijgt dan is je wasmand met gedragen kledij weer wat gevulder geworden.

En ik die dacht dat deze morgen hier de tuinman reeds met zijn machine kwam om in de tuin wat te doen, wel, ik had het mis, blijkbaar was het iemand die naar het dak kwam kijken, en ik maar hopen erop dat ook de tuinman uiteindelijk tot bij mij was geraakt . . . maar de dag is nog lang en als hij zegt dat hij vandaag komt en voordien pas zei dat het pas na 16u zou zijn of nog wat later, wel dan geloof ik erin, ik moet mijn geloof houden in wat ze zeggen want anders ga ik het moeilijk krijgen, ik kan namelijk niet goed verdragen dat mensen iets beloven en het daarna niet waar maken !  Een woord is een woord en ik begrijp ook wel dat er eens wat kan tussen komen, dus ja, afwachten tot straks en hopen dat het waarheid wordt . . . !
Maar je kan ook mij wel begrijpen als ik vertel dat ik reeds van vorig jaar daarmee bezig ben om dat hier gedaan te krijgen, ik ben vrij snel ongeduldig, dat geef ik wel toe maar als er reden toe is om iemand te geloven, oké, het kan allemaal, als ge weet dat mijn poortje reeds een jaar en meer in zijn hangar staat te verroesten, wel dan weet je ook dat het iemand is die het niet zo nauw neemt met beloven van te komen . . . en dat doet een mens wel eens nadenken.  Zo stond ik dinsdag wel echt op het punt om de telefoon te nemen en naar iemand anders te bellen, die ik weet dat die ook zulke projecten uitvoeren, gewoon om naar de prijs te vragen van wat ik wil hebben allemaal.  Voor zulke dingen ben ik snel maar als het om mezelf gaat dan stel ik maar telkens uit en denk ik : ik zal nog maar even uitstellen !  Raar, maar zo zit ik in mekaar, het is nu zo en je kan iemand ook niet zo maar in één keer veranderen, dat zou te veel gevraagd zijn . . . begrijp je ?!

Gisteren had ik daarom echt wel een rustdag ingelast, ik was niet gans uitgeslapen, was een paar dagen voordien nogal laat in bed gegaan, kon ook niet zo goed slapen en daarna besloot ik het rustig aan te doen en te wachten totdat ik echt wel moe genoeg was om naar bed te trekken.  Het was niet vroeg en niet laat dat ik ben gaan slapen, maar ik voelde dat ik moe was en echt lang heb ik niet wakker gelegen, ik heb goed geslapen en deze morgen rond 6u werd ik al wakker, ben naar het toilet geweest en daarna er weer ingedoken en ik heb echt nog wel geslapen, al was het niet meer zo vast.  Tussendoor wel even naar de wekker gekeken en gezien dat het nog vroeg genoeg was om op te staan . . . en dan wakker geworden als ik buiten hoorde praten en een auto hoorde rijden dicht bij mijn kamerraam.  

Dat is er dan weeral aan als je niet graag vroeg op staat, je hoort langs die ramen echt wel alle geluid naar binnen komen, ook dat van de vogels maar dat stoort me niet.  Wel dat langs die verluchtingsopeningen naar binnen komt, en naargelang we meer naar de zomer toe gaan, zal dat wel meer en meer worden en dan die wagens die vlak in de buurt zich parkeren . . . en ook nog hun machines van de wagen rijden waarmee ze hier werken komen uitvoeren, wel, dat hoor ik dan allemaal, jammer maar helaas, voor mij zit slapen tot 9u er niet in, al doe ik dat zelden of nooit maar toch denk je daar dan aan !

Maar in de loop van de dag vergeet je dat allemaal, ik luister naar de radio en leef in mijn eigen wereldje, ik wil gerust gelaten worden van alles en nog wat, ach, dat kan dus helemaal niet, je zegt toch ook niet tegen de vogels dat ze niet mogen zingen, en ik hoor ze zo graag fluiten buiten, laat ze maar doen !  Ik zet vaak het raam gekiept wanneer ik buiten een merel hoor fluiten, ik hoor hun gezang zo graag, vaak zaten er hier in de buurt wel merels in de bomen, alleen hoor ik ze nu niet, of toch niet veel maar het is toch ook zo dat vogels vaak zingen wanneer ze in de broedperiode komen, gewoon om een wijfje te lokken en daarmee jongen te krijgen.  Het is voor hen de gang van het leven, zingen en fluiten en doen waar ze goed in zijn en zorgen voor nageslacht, maar is dat niet voor veel dingen zo, ook voor ons mensen ?!

Ach, mijn fantasie slaat soms ook wel even op hol, ach, laat me toch doen, het is zo goed als je uitgeslapen bent en de zon ziet schijnen van in de morgen, meer heeft een mens toch niet nodig.  Deze namiddag ga ik toch een douche nemen want mijn haren zijn aan een wasbeurt toe en de rest volgt dan ook wel.  Dus dat zal het voor vandaag zijn, veel meer is er niet te doen, ja die ene kamer nog eens opruimen want daar komt vaak wat bij mekaar zonder dat je daar erg in hebt.  Daar wordt zowel gestreken als opgevouwen, als aan en uit gekleed, wat toch steeds wat stof met zich meebrengt, je ziet het niet zo goed maar het is er wel.  En er blijft al eens een kledingstuk hangen of liggen op mijn strijkplank, niet alles tegelijk weg doen want dan lijkt het zo kaal te worden.  Neen, er liggen nog wat stukken die moeten ingepakt worden en daarna zien we weer wel.

En verder staat er niet zoveel op mijn programma, welja, ik denk nu toch aan mijn konijn, dat zit nog in de diepvriezer, misschien daar eens aan beginnen en klaar maken.  Of in mijn kasten rommelen, dat is ook nodig maar daar heb ik wel een stevig trapje voor nodig, en niet mijn kleine trapje met maar 2 treden, neen, het is dat andere met een trede meer, dus ja, daar alleen geraak ik zo goed als overal aan in de hoge kasten, en dan wordt het steeds maar op en neer lopen van dat trapje, trapje af, trapje op en doen wat moet gedaan worden, ik zal het er wel weer warm van krijgen.  Maar geen nood, gedaan is gedaan, dus toch maar eens beginnen !

Nog een heel fijne donderdag wens ik iedereen toe, geniet ervan en vooral van dit mooie weer, zelf wil ik nu doen wat ik me voorgenomen heb en hopelijk komt daarna weer alles in orde.   Groetjes.


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!