Zaterdag en weekend !

 


Dit gezegde dat hierboven staat bevat heel wat waarheid, het is inderdaad zo dat het geluk in kleine dingen schuilt, zo hou ik vooral van mooie plantjes en bloemen allerhande, ook wel van juwelen met glinsterende steentjes maar het hoeven niet altijd dure dingen zijn die al die gegevens bevatten !  Een klein juweeltje doet soms meer deugd als je het krijgt dan dat het een hele dure ring zou zijn . . . !

Zo kreeg ik van mijn overleden echtgenoot eens een heel klein maar mooi hartje met witte steentjes erin en een mooie rode steen in het midden, het was in goud en ik droeg het steeds zo graag, nu draag ik het nog maar zelden of nooit en ik vraag me dan ook af waarom ?!  Want het deed me heel wat om dat toen te krijgen.  Ik was een paar jaren ziek geweest en ineens op een moederdag of met onze huwelijksverjaardag, ik weet niet meer precies wanneer het was, wel toen kwam hij daarmee naar mij toe en ik kon hem echt niet bedanken omdat de emoties de bovenhand namen en ik in wenen uitbarstte, dat moment zal ik nooit vergeten, hij had de gave om een met op een onverwacht moment met iets klein te kunnen verwennen.

Wat ik ook nog zo treffend vond aan hem dat was dat hij reeds een tijdje met een pullover in zijn wagen rond reed en dat ik er nooit ooit maar even had aan gedacht dat het daar onder zijn zetel zat !  Ik ging namelijk samen met hem een pullover kopen en ik vond er twee zo mooi dat ik met veel moeite maar kon kiezen.  Wat had hij gedaan, ik had de ene gekocht en hij ging op de middag snel even over en weer naar de winkel om die andere in mijn maat, ook voor mij te kopen.  Ik kon toen ook mijn geluk niet op en het waren geen van beide heel dure dingen maar ze deden me zo'n plezier op het moment dat ik het kreeg dat ik met mijn emoties weeral geen blijf weet en in tranen uitbarstte . . . en dat was niet de allereerste keer !

Ik weet nog dat ik van mijn tante en nonkel, of was die toen al overleden, ik weet het niet zo goed meer, toen kreeg ik als kind, neen, toen zal hij er nog wel bij geweest zijn, een mooi grijs handtasje met een strook wit eraan.  Het verbaasde me zo, ik was toen echt ook overdonderd door wat ik kreeg, dat ik niet kon lachen maar eerder stilletjes in een hoekje zat te wenen, heerlijk die herinneringen maar je begrijpt wel waar ik naartoe wil, je hoeft geen huis te schenken wanneer je met een boeketje bloemen ook iemand veel plezier kan doen !

We zijn weekend, we gaan wat uitrusten van alles wat we in de voorbije week weeral gedaan hebben of nagelaten hebben van te doen, ja, ook dat kan natuurlijk maar dat heeft dan wel zijn redenen.  In ieder geval ga ik het rustig opnemen en vandaag toch al beginnen met soep maken, dan ben ik weer voor een aantal dagen gerust daarvan.  En om eerlijk te zijn, ik kan die soep niet zo goed meer missen ook niet, niet dat ik ze echt iedere dag nodig heb maar het is toch telkens even nadenken wanneer je de tafel gaat dekken.   Ook al is het voor mij alleen ik maak nog steeds mijn eigen potje klaar, ook al heb ik hier in de buurt verschillende plekken waar ik kan gaan uit eten, restaurants en het restaurant van het home in onze buurt, en dat zijn er wel meerdere waar je daarvoor terecht kan.

Nog een heel fijn weekend wens ik jullie toe en geniet er ook maar van, het lijkt me niet echt mooi weer te worden maar we zien wel, als het tussendoor even droog blijft dan is het ook al goed, dan kan je tenminste even je neus naar buiten steken, maar die vrieskou en de wind, dat is weer wat anders !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!