Woensdag, nog een mooie dag . . . ?!


Welk weer we ook krijgen vandaag, maak er toch een mooi dag van.  Zelf zit ik met plannen in mijn hoofd die ik eerder ook al had maar ik moet nog even wachten tot ik goed en wel wakker ben en dan pas beslissen wat ik ga doen . . . of niet !  Weet je nog dat ik eerder zinnens had om mijn ramen te lappen, wel daar wil ik nu eens komaf mee maken, of het ook zal doorgaan dat hangt deels van het weer zelf af.  Al kan ik best mijn grote raam aan de living wel doen en ook dat kleine in het keukengedeelte maar ook langs beide zijden wil ik het gedaan hebben en buiten is wel nog wat meer te doen dan ramen lappen.  

Daar liggen overal zoveel bladeren tussen de potten en zakken grond verzameld dat ik daar ook wel eens een grote klus zou kunnen aan hebben.  En ik wil die beide ramen wel proper zien voordat op de middag de zon komt piepen, ook al was er eerder gezegd dat het bewolkt zou zijn, ik wil dat die ramen eens proper zijn en dat kan alleen wanneer ik eraan begin !  Logisch toch, of ik zou het moeten laten doen door iemand anders maar is het dan beter gedaan ?!  Ik weet het niet, streeploos zal het dan zeker wel zijn maar dat kan ook als je goed materiaal hebt om alles uit te voeren . . . en daar wringt het schoentje misschien wel bij mij maar ik zie wel, proper is proper en hoe snel is er al eens niet tegen geweest met dit of dat, ik weet ervan mee te praten, ik doe het soms zelf wel eens maar nu terug naar gisteren.

Op dinsdag heb ik gewerkt en gerust, een deeltje van dit en een beetje van het andere en zo ben ik toch de dag goed door geraakt.  Al had ik daar op maandagavond niet zo'n goed oog in, ik was nog bezig geweest met dit en dat weg te leggen en op te vouwen, nog wat uitwassen ook nog maar de rest heb ik dus op dinsdag verder gedaan, ook nog wel wat alles tesamen maar ik ben er doorheen geraakt en dat is wat telt !

Dus daarom dacht ik op dinsdag : toch alles maar voorzichtig aanpakken, ik wou nog mondvoorraad in te doen en ik had nog wat besteld zodat ik ook daarop wou wachten het zou in de voormiddag geleverd worden en dat was inderdaad zo, om 10u44 was mijn pakje hier en daarna begon ik dus met de voorbereidingen van mijn middagmaal.  Maar echt veel was daar niet aan te doen zodat ik met dit alles snel klaar was en er nog meer dan een half uur de tijd was om verder te kijken waar ik gisterenavond was gebleven met een opgenomen programma.  Nadien werd er dan wel werk gemaakt van dat eten en ik liet het me ook smaken.  Maar ik vond dat er nog zoveel restjes lagen van de vorige dagen dat ik daar toch een deel heb van opgegeten, eerst het oudste natuurlijk en daarna zullen we zien hoe ik dat in een andere schotel kan verwerken.

Eerst dacht ik wat witte selder klaar te maken met melksaus maar er lag nog witloof en dat wou ik toch eerst opgebruiken, ten andere ik had niet veel melk meer in huis, dan was ik beter eerst naar de winkel gestapt maar dat was dus niet voor de middag en daarom dat weer maar uitgesteld van die witte selder.  Ondertussen was dan ook reeds alles wat ik had uitgewassen al gedroogd op mijn droogrekje, ik vouwde het wat op om in de wasmand te leggen, daarna heb ik het op een kapstok gehangen wat kon opgehangen worden en de rest mooi opgevouwen en dat was dus weer klaar om terug gebruikt te worden.

Na de middag heb ik naar gewoonte wat rust genomen, geen dutje, neen, dat zit er bij mij dan nog niet in, het komt later pas en dan probeer ik door die periode wel heen te spartelen totdat het ook avond is geworden en ik voorgoed naar mijn nestje kan.  En dan alles klaar gezet om naar de winkel te vertrekken, daar was niet echt veel volk maar het kan best dat de meeste mensen reeds in de voormiddag zijn geweest, net daarom ga ik niet in de voormiddag en liever vlak na de middag zodat ik nog een lange namiddag voor de boeg heb, is soms ook wel eens aangenaam, net zoals het gisteren dus was.  De zon scheen zo fel in mijn ogen dat ik niet vergat mijn zonnebril aan te doen, ze bekijken me dan soms wel eens raar maar ja, ik kan niet zonder die zonnebril, ik heb dat altijd al gedaan om ook in de winter wanneer er sneeuw lag, van mijn zonnebril te dragen en dat is nog het beste dat je kan doen om ook je ogen te beschermen !

Gisteren heb ik me ook eens getrakteerd op wat patisserie, niet veel maar op Valentijn mocht dat ook wel eens, ik mag er alleen geen gewoonte van maken, ga ik ook niet doen maar soms is de goesting veel sterker dan mijn wil en geef ik uiteindelijk ook toe, dit was de eerste keer na de feestdagen dat ik voor mezelf iets meebracht, mag toch ook wel eens !  En ik had deze keer een volle zak op wieltjes bij en nog een meer dan half gevulde boodschappentas op de koop toe, ik was dus geladen als een muilezel, langs iedere zijde was er wel wat waar ik mee naar huis trok . . . en dat is dan letterlijk gesproken !  Mijn karretje trok ik verder en ik moest die andere tas heel goed vast houden want daar zat die lekkernij in, een chocoladen hartje . . . voor twee personen !  Samen met een groot gesneden brood en een krop sla.

Nadat ik alles had uitgepakt was ik moe en zette me in de zetel, ik genoot van het heerlijk weer dat naar binnen scheen door het glas, ik had zelfs mijn ene keukenraam gekiept gezet maar dat bleek niet voldoende.  Ik had immers al 23° hier binnen zonder dat de temperatuur hoger werd gezet, en die stond op dat moment op 20°, ik had hem laten staan omdat ik toch met die was bezig was en de droogkast had ik wel eens opgezet zodat ook die warmte binnen bleef hangen.  Zelf had ik een pullover aan, geen dikke maar wel eentje waar ik het toen toch te warm mee had.  Ik begon nog erger te zweten toen ik de zon in mijn gelaat kreeg maar ik ging snel wat anders zoeken om aan te trekken.  Ik vond een lichter pulletje maar trok het toch niet aan, in de kast hingen nog wat bloezen die iets zwaarder waren in een soort van tricot en wat ik in het voorjaar van vorig jaar had gekocht, dat trok ik aan en ik voelde me helemaal opgelucht, zo kon de dag verder gaan, de deur stond ondertussen helemaal open, heeft zo uren gestaan totdat ik rond 16u ze toch ook heb dicht gedaan, om nog wat warmte voor mezelf over te houden.

Toen ik mijn boterhammetjes naar binnen had, het ene met wat noordzeesalade en het andere met een stukje brie, samen met wat kriekenconfituur, daarna sneed ik mijn chocolade hartje aan en ik at er het ene deel van op, de rest is nog voor morgen, dan hebben we ook nog wat, zo dacht ik bij mezelf.

Daarna ben ik gaan en douche nemen, ik had zo lopen zweten de hele dag dat ik dat wel kon verdragen en ik voelde me daarna opgelucht en kon gaan uitrusten in de zetel terwijl ik naar het nieuws keek rond 19u.  En daarna ben ik rustig gaan slapen, en morgen is er nog een dag en dan zien we wel wat we doen.

Ik wens iedereen een heel fijne dag toe, geniet ervan wanneer je de kans hebt en laat geen tijd verloren gaan, die tijd komt nooit meer terug, denk eraan en doe wat je graag doet !  Groetjes !





















 

Reacties

  1. Voor mij voorlopig geen kwestie van in de tuin bezig te zijn en ik laat het nog even wachten want eenmaal terug wordt het alle hens aan denk op verschillend gebied met een grote bloemen -en moestuin. Nu genieten al moeten we dat nog steeds met een korreltje zand nemen want februari is niet zoals andere jaren. Hopelijk betert het snel! Overdoe he daar maar niet en een hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!