Vrijdag, we gaan naar het weekend toe !


Vrijdag, een vrije dag of gewoon een dag zoals alle anderen, het zal eerder dit laatste zijn al ga ik het vandaag wat luchtiger opnemen, gisteren viel niet zo mee door de spierpijnen die ik had omwille van de wandeling die ik eergisteren maakte, het is zo goed als voorbij . . .  Het leek net of ik had alles weer eens pijn gedaan maar ja, je hebt dan ook wel meer dan een uur rondgelopen overal waar je maar wou en waarheen je graag ging, je deed zelfs boodschappen en die dragen laat zich ook vaak wel gevoelen !

Dus denk nu niet dat ik in de lappenmand lig maar ik heb genoten van het weer dat we in de voorbije dagen hadden, vandaag begint maar grijs en het ziet er niet naar uit dat het veel zal verbeteren, afwachten want het kan onverwacht toch ook nog mooier worden dan je nu wel denkt, we maken er in ieder geval het beste van.  Erg veel ben ik niet zinnens vandaag maar wel van die kleine dingen uit de voeten helpen die je maar steeds voor je uit schuift en dat scheelt al wel veel met wat ik voordien deed, ik deed wat ik moest doen omdat ik pijn had en ja, een dagje rust doet een mens goed, je ziet het hier dan ook weer !  Volgende keer mijn echte wandelschoenen aantrekken om naar buiten te gaan en stevig te kunnen stappen, zou veel beter zijn allemaal maar ja, ook ik moet tussendoor wel eens naar de apotheek en naar de beenhouwer en naar het warenhuis, het is een wekelijks gegeven voor vele dingen.

Nu kan ik het weekend rustig tegemoet zien, al moet ik wel nog stofzuigen en wil ik ook de lakens nog wassen en ook het bed dan weer opdekken en ja, ook daar kruipt werk in maar dat gaat vrij snel, ik heb immers maar een half bed op te dekken, de rest laat ik liggen met een dekentje erover zodat die matras beschermd is en geen stof kan vreten, al stofzuig ik ze wel mee met die van mij wanneer die aan de beurt komt.  Dat is het geluk van afzonderlijke matrassen en ook afzonderlijke lakens en dekbedden te hebben, ik stond daarop omdat ik allerlei dingen reeds in mijn hoofd had voorzien toen we dit nieuwe bed hebben aangeschaft, je kan zeggen : zat je daar dan al mee in je hoofd ?!  Ja, ik was daar de hele tijd al mee bezig omdat ik wist wat me te wachten stond ook al was er van behandeling en dergelijke nog geen sprake, ik kende de tekens die hij gaf en dacht steeds dat het zo zou eindigen.  Maar ik wist niet wat er allemaal nog aan vooraf zou gaan en dat heeft me genekt, ik zeg het altijd : in die tijd ben ik zeker 10 jaren ouder geworden, ik voel het aan mezelf, ik voel het aan alles, ik ben eigenlijk een beetje geknakt, niet gebroken want dat zou erg zijn maar ze hebben mij klein gekregen . . . en dat voelt niet zo goed aan . . .!

Maar die laatste mooie dage van deze week hebben me deugd gedaan, weer meer naar buiten gaan, weer meer genieten en tussendoor wandelen, is voor herhaling vatbaar en ga ik vast en zeker ook doen.  En tegelijk heeft het niet meer snoepen, wat ik al van in januari heb stopgezet, dat heeft ook al zijn vruchten afgeworpen.  Je mag ook niet vergeten dat ik vorige maand ziek was en daardoor geen smaak meer had van mijn eten, dat is wel terug gekomen maar ik heb nog altijd de indruk dat niet alles terug is zoals het voorheen was.  Tussendoor krijg ik nog even een hoestje, een droge hoest eigenlijk die niet echt last oplevert maar toch, er blijft me wat hinderen in mijn keel bij momenten.  's Morgens wordt ik dan ook wakker met een droge mond maar weet niet waardoor het komt, slaap ik dan met open mond, denk het niet want dat voelt anders aan.  En ach, ook met mooier weer komt alles weer terug, ik heb ook weer zin om meer fruit te eten en dat is in ieder geval een goed teken.

Nu hoop ik dat ik deze avond kan terug kijken op een dag die mooi was maar ook gevuld en waarop ik veel heb gedaan gekregen van die kleine dingen die steeds maar opzij worden geschoven, daarom wil ik beginnen met de lakens af te halen van mijn bed-gedeelte en daarna te gaan stofzuigen zodat ook de stofjes overal zijn opgeruimd en als er nog tijd over is misschien eens met nat rond gaan, zou goed doen voor alles en nog wat.

Genieten jullie van een fijn Valentijnsweekend, al is het pas na het weekend pas Valentijn,  mijn Valentijntje is er niet meer, jammer genoeg, ik kan hem niet in de watten leggen met een lekker etentje, maar ik maak wel iets lekker voor mezelf klaar, ik denk dat zo goed als alles daarvoor reeds in huis is.  Dus maak ook het beste van deze dagen en je viert niet alleen nu je geliefde, je moet dat iedere dag in principe doen, dus doe het dan ook goed, iets extra kan altijd en mag altijd en . . .  geniet samen ervan !  Groetjes.




Reacties

  1. Ik begrijp het hoor Chris dat het verlies van je man zijn sporen nagelaten heeft! Jullie waren dan ook al zo lang getrouwd en je compagnon is weg hé? Het vraagt tijd om terug alles op de rails te krijgen en er zullen altijd momenten zijn dat het wat moeilijker wordt daarom een dikke steunknuffel van mij. Het weer is hier al een ganse week niet denderend want fris , strakke wind en regen. Ze beloven beterschap en ik hoop het want we zijn hier voor de zon hé? Doe het daar maar rustig aan er is altijd een morgen zoals ze hier graag zeggen . Daaggg!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!