Vrijdag, op naar het weekend !


Vandaag ben ik begonnen met ontbijten zoals altijd maar daarna begon het te kriebelen, ik kon niet meer wachten en ik begon met stofzuigen, ook al had ik de krant nog niet gelezen !  Maar daar was later ook nog wel tijd voor, nu eerst zorgen dat alles hier proper was.  Voordien had ik reeds alles om hoog gezet wat uit de weg moest zijn om te stofzuigen en om het daarna te kunnen poetsen.  Veel werk had ik er niet aan gehad eigenlijk, alles hing en lag nog ordelijk en ik moest gewoon zorgen dat mijn kledij die pas gewassen was en nog moest gestreken worden, niet vuil zou worden of op de grond terecht zou komen.

Na dat stofzuigen en wat opruimen was ik al dadelijk in de weer met een sopje om ook de vloer weer proper te krijgen en ja hoor het vlotte vandaag echt wel heel goed, ik was nochtans op mijn hoede omdat ik niet weer met pijnlijke ledematen of rug zou zitten, dat was in de voorbije weken wel genoeg geweest, al had ik er nog niks laten aan doen, ik zat nog met andere plannen in mijn hoofd !  En die zou ik vandaag proberen uit te voeren, niet zonder zelf op pad te gaan en dan dacht ik nog dat ik geen vlees of vis in huis had gehaald tegen het weekend, ach, ook dat nog wou ik doen . . . en uiteindelijk is alles toch gedaan gekregen, ik had op donderdag een echt vruchtbare dag in die zin dat ik gedaan kreeg wat ik zinnens was geweest en nu dat ik het hier op donderdag neerzet is het nog geen 16u !  Dus een ferme pluim voor mezelf om zo goed verder te doen, ik zal straks wel weer weten wat ik heb gedaan, dat wist ik gisteren ook goed maar ja, gedaan is gedaan en dat moet je daarna toch weer niet meer doen ook niet !  

Er moet nog wel wat in de diepvriezer in de berging in de kelder worden gezet omdat er hier wat te veel zit, ik zag namelijk nog een "parkkonijn" liggen en daar had ik reeds lang zin in, nu was het er en dan is het een goed moment om dat mee te brengen.  Alleen pak ik dan alle onderdelen afzonderlijk in omdat je dan een deel kan gereed maken wanneer je dat wil en dan gaat dat ook als vanzelf van mekaar af, ook al is het nog hard bevroren, vooruitziend zijn noem ik dit !

Wat ik deze namiddag ook heb gedaan is met onze trouwringen naar de juwelier geweest en heb gevraagd om er wat moois van te maken zodat ik ze samen kan dragen.  Ik heb de smid ermee haar zin laten doen want zij weten beter wat goed is en wat niet, dan heb ik een nieuw juweel dat ik toch steeds kan dragen zoals ik wou.  Tegelijk zijn een aantal steentjes die ik in mijn bezit had ook opnieuw gebruikt, ze liggen daar anders toch maar niks te doen en worden niet gebruikt, ze komen uit andere ringen en juwelen.

Voor deze avond moet ik nu nog warm eten klaar maken maar dat is niet zoveel eigenlijk, ik heb sla staan, tomaten, heb nog wat vis en bracht garnalen mee zodoende heb ik daar wel een lekkere portie aan om rustig te verorberen, met of zonder brood of aardappelen, er liggen zelfs nog enkele scampi van gisteren over en ook die zullen eraan moeten geloven, mijn hoop zal veel groter zijn dan gedacht als ik dit alles naar binnen werk !

En wat gaan we op vrijdag doen, wel de lakens wassen en mijn pyjama, ik wil in een proper bed kruipen, dat is mijn beloning voor wat ik in de voorbije week heb gedaan, en als ik dan goed slaap of tenminste op tijd de slaap zal vinden, dan ben ik een heel gelukkig mens.  Alleen mag ik dan niet beginnen denken aan wat er nog moet gestreken worden en zo van die dingen allemaal, dan pak ik beter weer mijn puzzelboekje voor een half uur vast en kruip daarna weer verstrooid en moe mijn bedje in.

Misschien toch ook nog eens een glaasje drinken, ik zag een dame 3 flessen cava mee naar huis toe nemen, wel ik heb er ook nog voldoende in de kelder staan, misschien beter ook eens eentje open maken en genieten, je hebt het verdiend met alles wat je toch zelf hebt gerealiseerd in de laatste dagen en de ganse week was mooi te noemen, alleen op donderdag wat meer bewolking maar uiteindelijk kwam ik na mijn wandeling in de namiddag naar de juwelier en het warenhuis bezweet naar huis terug !  Gezondheid en drink er ook maar eentje, we leven maar één keer maar dat voor de volle 100 procent !  Een wijs gezegde van een wijze vrouw, al is ze er al een tijdje niet meer maar toch, bedankt Dora vander Groen.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!