Donderdag, we gaan weer naar het weekend toe, al is het nog een dag of wat . . . !


 

Ik heb er geen idee van welk weer we zullen krijgen maar ik vermoed dat het niet veel anders zal zijn dan dat het gisteren was, misschien krijgen we het wel iets kouder maar toch, we zien wel hoe het allemaal verloopt !

Woensdag was eerder een vrij rustige dag, al ben ik maar weer eens gaan winkelen, ik was immers nog wat vergeten om mijn ontbijt wat aangenamer te maken : enkele potten platte kaas.  En ik bracht ook nog wat cocktailsaus mee want ik heb de laatste die in het potje was opgebruikt op dinsdag.  Je wil dan toch dat alles zo snel mogelijk weer is aangevuld en daarom trok ik maar terug naar de winkel, en eigenlijk zou ik vandaag ook nog wel eens moeten gaan of wel op vrijdag maar dat zien we nog wel, ik hoef dit niet zo dadelijk te hebben maar wel voordat het weekend er is want dan kan het best uitverkocht zijn.

Wat ik op woensdag gedan heb : mijn was gesorteerd maar er lag nog niet zoveel, ik had wat misrekend, ik zag dat er heel wat in de linnenmand zat maar uiteindelijk was die hoop niet zo groot.  Ik heb wel een paar stukken uitgewassen die ik weer beschikbaar wil hebben omdat ik eerder hoorde dat ze toch ietwat frisser weer zouden geven in de komende dagen.  Ik heb wel een aantal pullovers in mijn kast liggen maar de ene draag je dan ook weer liever dan de andere, hangt ervan af wat je zinnens bent om te doen in huis, al vermoed ik dat dit niet zoveel zal zijn.

In de voormiddag van woensdag heb ik nog alle afval verzameld dat in mijn gft-bak en in de bak van het restafval kan en daarna zijn ze al snel buiten gezet, ik hou van gedaan werk want anders vergeet je dat tegen de avond aan toch vermoedelijk, het zou niet de eerste keer zijn tenminste en ik zet zeker dat gft toch op tijd buiten, het staat daar voor niemand in de weg en eens buiten ben je er zeker van dat het meegenomen wordt ook.

In de namiddag nog wat in huis veranderd, heb mijn grote vaas uit de kast gehaald om mijn paastakken in te zetten, ik heb ze nog wel niet maar ooit zullen ze wel eens komen zeker.  Ik hoop maar dat onze dochter me niet vergeten is, want aswoensdag is nu reeds voorbij en ik ben in blijde verwachting om de takken te kunnen zien die ze ging van haar boom doen, ja, die kleine scheut is ondertussen een flinke boom geworden en dient nodig gesnoeid, zodoende zou ik misschien zo aan takken geraken !

Ook alles op de kast weer wat veranderd want nu wordt het tafeltje gebruikt om die grote vaas op te zetten, anders is er geen goede plaats om ze kwijt te kunnen, ik ben nog met de stofzuiger rond geweest en ja, ook nu ligt er alweer wat vuil hier en daar maar dat is normaal zeker wanneer je regelmatig in en uit loopt ?!  Ik heb dan weer over dat gras gelopen en telkens breng ik dan wel enkele pijltjes van datzelfde gras mee naar binnen, beter dat dan steentjes want dat is niet aangenaam als er stenen binnen zijn, die maken lelijke zwarte krassen op mijn bleke vloer !

En verder heb ik in de namiddag een opgenomen programma opgezet over de natuur, ik zie dat graag en bijna lag ik toen in slaap, alleen wordt ik op het juiste moment dan weer klaar wakker en het is gedaan met slapen, ook al heb je dat eerder wel gedacht dat het zou lukken, ook deze keer weer mislukt.  Maar ik vond het mooi om zien en dat is nu een maal over de natuur in bepaalde streken, niet hier bij ons maar in de buurlanden en daar leer je ook heel wat van bij, ook van het leven in en om het water, wat is er toch een verscheidenheid overal wanneer het lente wordt.

Ja hoor, ook daar kijken we naar uit, als ik bloempjes zie dan is de lente er alweer in mijn hart, ik heb nu ook al drie potjes met bloemen hier binnen staan maar ook een sleutelbloem buiten, ik zie ze zo graag maar ja, niet te veel naar binnen halen, hier is immers weinig plaats daarvoor !

Het is ondertussen reeds kwart voor zes en ik ga toch eens mijn tafel dekken om zelf ook nog wat te gaan eten, mijn koffie zal nu al wel zijn doorgelopen, ik wens iedereen nog een heel fijne woensdagavond toe en geniet ervan, ga ik ook proberen doen !  Groetjes.




Reacties

  1. Ik eet ook elke morgen platte kaas met vers fruit en wat cornflakes lekker! Het weer is hier waarschijnlijk niet veel warmer dan bij jullie want nog steeds geen constante zon maar we proberen er het besta van te maken! Houd je daar rustig en gezond Chris! groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!