Zaterdag, komt er nog wat sneeuw ?!


 

Gisteren was het in de morgen aan het sneeuwen, in de voormiddag eigenlijk maar bij mij was het toen nog morgen.  Hoezo? zal je zeggen, wel ik had vrij lang geslapen en toen ik wakker werd was het al 8u45 u, een rariteit voor mezelf.  Maar door die hoestsiroop was ik in de vroege morgen weer terug in slaap gevallen met het gekende gevolg.

Ik was snel uit mijn nachtkledij gekomen en had me ook vrij snel gewassen zodat ik fris en fruitig aan mijn ontbijt zat toen er weer wat sneeuw is gevallen.  In die tussentijd werd mijn pakje, dat ik eerder op de week had besteld, aan huis geleverd en ik ging het halen uit de hal waar de postbode het had neergezet.

Iets later begon het weer wat meer te sneeuwen, dikke vlokken maar daar heb ik geen beelden van, later werd het nog wat meer dat er viel maar werden de vlokken kleiner, ik had nog maar net mijn ontbijt naar binnen toen ik dit te zien kreeg, maar blijkbaar heeft dit lange slapen bij mij wel deugd gedaan.  Normaal is het mijn dag om te gaan shoppen en dat had ik wijselijk maar uitgesteld, een mens kan ook wel nog wat anders doen dan shoppen, ik bedoel dan gewoon mijn mondvoorraad aanvullen.  

Net toen ik dacht dat de lucht toch zo donker en grijs was, begonnen de sneeuwvlokken te vallen, het werd weer mooi wit buiten, al zie je nog wel wat groen van het weinige gras dat er nog staat en voor de rest is het al grauwheid dat er te zien is, kan ook niet anders want het is winter.  De verwarming doet haar best om op temperatuur te komen zodat ik ook weer dat heerlijke weldoende gevoel heb wanneer ik de living binnen kom, die warmte is tegelijk het heerlijke welkom en ik vind dat een mens dit nodig heeft, zeker iemand die herstellende is van weer een aanval op je gezondheid : die zware verkoudheid met al wat erbij hoort en ook keelpijn.  En dat lange slapen van vandaag, wel het heeft me wel deugd gedaan, ik probeerde er immers weer helemaal bovenop te geraken maar dat lukte me niet echt goed.  Met de siroop die ik kreeg om die hoest wat in te tomen, zal het wel lukken, als je ziet dat ik toch weer eens goed heb kunnen slapen, een paar hoestbuien tegen de morgen aan niet meegerekend.

Nog een heel fijne dag wens ik jullie vandaag toe, geniet van de zaterdag en van het weekend waarvan we nu toch ook genieten, maak er mooie dagen van en zorg dat je gezond blijft, zonder die gezondheid zou het er heel anders uit zien.  Zelf ga ik proberen ook van er weer gans gezond bij te lopen zoals ik jullie steeds voorhou, een dipje kan iedereen wel eens krijgen, alleen mag het niet te lang duren.  Bij mij is het nu al meer dan genoeg geweest, dat is niet van mijn gewoonte om zo vaak niet op mijne kilo te zijn !  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!