Woensdag, terug een gewone dag ?!

 


Gisteren was een abnormale dag in mijn leven, een dag dat je weer terugdenkt aan wat je bent verloren en een dag dat ook anderen erop worden gewezen  hoe broos ons leven wel niet is.  Maar ik heb me er vrij goed doorheen geslagen, ik wist wat er zou komen, de emoties, tranen, verdriet, het is iets wat je voor altijd met je meedraagt en dat niet zal veranderen.  Je bent iemand dierbaar verloren en je wil dat ook anderen laten weten, het is een dag van allerlei emoties die door je lichaam gieren . . . een eerder vermoeiende dag . . . want je weet zelf nog niet goed hoe je daar moet mee omgaan.

Gelukkig was het gisteren mooi weer en kon ik ook weer eens buiten komen maar ik hoop dat er nog van die dagen komen, de mooie dan wel te verstaan.  Een mens herleeft steeds toch een beetje wanneer het helder weer is de zon je tegemoet schijnt wanneer je een wandelingetje gaat maken.  Mijn wandeling was niet ver eigenlijk, maar tot in het warenhuis, ik had me namelijk in mijn hoofd gehaald om wat bloemen in huis te halen.  En ik weet het ook wel, daar moet je al in het weekend aan denken maar toen is de moed me in de schoenen gezakt en heb ik wat zitten treuren om wat niet meer is.

Zo bracht ik twee pakjes rode tulpen mee, ik heb ze in een glazen kubus gezet zodat ze nu toch alweer hun stelen hebben gerecht en ik ze misschien in een andere vaas kan zetten, ze staan niet zo mooi omdat ik er nogal veel van het loof moest af snijden, de stelen waren echt wel te lang voor die vierkante vaas en ze staan niet zoals ik het zou willen.  Waar ik in het bijzonder goed heb op gelet waren de roosjes, het waren er zeven in een pakket en ik heb die maar ook genomen.  Gewoon omdat ze ook vrij lange stelen hebben en omdat ze me nogal stevig lijken.  Of ik ze nog lang zal kunnen houden in een warme omgeving, dat weet ik niet zo, ik verlucht wel vrij regelmatig maar dat is niet alles voor bloemen.  Ik heb ze op de kast gezet waarboven de tv hangt, het is een lage kast en ze staan in de omgeving van waar ook Ivo zijn foto staat, ik heb er drie kaarsen bij gezet, zo van die kaarsen waarin batterijen zitten om het geheel wat licht te laten geven.  Ik vond dat alles gisterenavond naar mijn idee mooi stond.   Ik heb mijn best gedaan om alles vlot te laten verlopen en ik heb toch ook wat gezorgd dat ik iets van bloemen in huis had, doe ik niet altijd want ik vind ze vrij duur altijd, al gaf ik deze keer niet zoveel uit eigenlijk maar toch.  Tevens was het zo dat die kleine uitstap naar het warenhuis me heeft goed gedaan en dat is voor herhaling vatbaar, misschien vandaag toch ook nog eens wandelen langs de paadjes hier en daar terwijl de zon er mogelijk ook weer door komt ?!

En dan niet vergeten om ook die blauwe zak voor de plastieken allerhande in mee te geven met de ophaaldienst zodat je daar ook weer vanaf bent, tenminste als die vol zit, ik heb er de laatste keer geen mee gegeven maar als ikzelf die zak moet vullen met plastiek, dan staat die wel een maand of wat in de kelder tussen mijn afvalcontainers zonder dat ik die moet meegeven, ik gebruik wel plastiek, meestal van verpakkingen.  Maar verder zijn daar geen verpakkingen van andere drank bij, tenzij het bepaalde spullen zijn die je nodig hebt om je was te doen, dat zit er tussendoor wel eens tussen maar dat is dan ook weer niet altijd.  Ik probeer vooral zuinig te zijn maar de handigheid om verpakkingen met plastiek mee te nemen is meestal omdat je die nog een paar dagen kan laten staan voor je ze verbruikt, dat is het gemak ervan en als je ze in bulk koopt dan zit je met papieren zakken of de zakken die je zelf hebt meegenomen en dat is niet echt hetzelfde.  In de papieren zakken verliezen de producten ook vaak snel hun water dat erin zit en dat nodig is om ze mooi te houden voor gebruik.  Het is dan telkens afwegen en hoe gemakkelijk is het niet om alles te stapelen in je koelkast ?  Ik heb graag dat ik alles gewoon boven op mekaar kan zetten of leggen zodat het niet te veel ruimte in neemt, je hebt immers nooit echt plaats te veel !

Ach, dan denk ik zelf vaak : nemen wat je goeddunkt, het kan niet altijd zo precies zijn zoals het zou moeten zijn en zorgen dat jij je er comfortabel bij voelt.  Wanneer je doet voor het beste dan moet dat genoeg zijn, laat anderen maar zeggen, jij weet waarom je dit of dat doet en dat moet genoeg zijn.

Ik wens iedereen nog een heel fijne dag toe in de hoop dat de zon erdoor komt en geniet er nog maar van, nu dat het mogelijk is om ook zonder nat te worden buiten te komen.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!