Maandag, wat zal deze week ons weer brengen, ook nog een nieuwe maand . . .

 


Inderdaad, een nieuwe week en op woensdag ook nog een nieuwe maand, wat vliegt de tijd toch snel.  Maar samen met het vliegen van de tijd komt er toch ook tegelijk iedere dag wat daglicht bij, het is maar met kleine stapjes maar alle beetjes helpen !  En weldra kunnen we weer uitzien naar de lente, die komt ook nog wel eens, tenminste dat hopen we toch allemaal.  Nadat we vorige jaren corona hadden in onze streken, kunnen we nu hopelijk rekenen op een gezonder jaar, al is dat jaar voor mij niet zo goed begonnen eigenlijk.  Niet dat ik zwaar ziek was maar wel een ferme hoofdverkoudheid had opgelopen met keelpijn en hoesten, alles bij mekaar niet echt aangenaam.  Waar ik op dit moment nog van aan het afkicken ben, jazeker, is nog steeds niet van de baan geraakt, al is de hoest sinds een paar dagen wel wat beter geworden, zachter ook en niet meer zo lang na mekaar.

Ik had namelijk in de loop van vorige week een andere hoestfles gehaald, ik wou die welke de huisarts had voorgeschreven niet meer verder uitnemen, ik ben op wat anders overgeschakeld waar ik me veel beter bij voel en wat ook volgens mijn idee dadelijk is beginnen werken : tijmsiroop.  Vorig jaar kreeg ik dit ook voorgeschreven en naar mijn idee was dit veel zachter voor de keel, tijm is ook goed voor de keel dus echt slecht kan het dan ook niet zijn . . . en het helpt.  Is het nu omdat het anders ook reeds zo zou beter geworden zijn dat het nu ineens helpt, geen idee, ik voel in me er in ieder geval veel beter bij.

Al bij al voelde ik me op zaterdag niet echt zo lekker toen ik terug thuis was van het warenhuis, had ik me ergens pijn gedaan, door bijvoorbeeld alles in mijn tas op wieltjes te laden of had ik het hier thuis gedaan door over een kastdeur te leunen, ik weet het niet.  Maar ik had de bloemen in het water gezet en in twee vazen, zodat ik zowel op de kast als op tafel er eentje staan heb, toen me dat overkwam.  Ik voelde een druk op mijn borstbeen maar geen echte pijn, alles deed pijn aan mijn ribben blijkbaar, ik ben in de zetel gaan zitten en heb een dekentje over mijn benen gehangen want ik kreeg helemaal zo koud, dat had ik nog nooit gevoeld, het was dan ook niet zover meer van de middag af en ik dacht dat ik toch maar beter niets kon eten dan tegen mijn zin iets naar binnen te wurgen, ik had wel warm eten klaar staan maar dat moest nog opgewarmd worden, dus daar kon ik best mee wachten. Honger had ik niet en ik zou onpasselijk geworden zijn terwijl ik daar zat maar al snel deed ik mijn ogen dicht en zat zo wat te soezen in de zetel . . . en toen ik net bijna in slaap was gevallen, toen werd ik klaarwakker en voelde me iets beter.  Wat me maar deed besluiten om een beetje soep te eten en daarna een boterham, de rest zou straks dan wel volgen wanneer ik meer zin had in eten !

Ik stuurde een berichtje naar het groepje van de dochters of ze nog naar het warenhuis moesten omdat ik wat vergeten was, neen, ze moesten er niet meer naartoe en hadden ook geen tijd voor moeder, dus ja, de ene was met een verhuis van onze kleindochter bezig en de andere had andere plannen blijkbaar.  Wat ik zou gedaan hebben wanneer ik me niet beter voelde, ik weet het niet maar het ging weer beter.

Ik at wat van het eten wat ik op de middag had laten staan en daarna ging ik me douchen, dat zou me wel weer helemaal op mijn positieven brengen, meestal is dat toch zo en daarna in de peignoir en in de zetel gaan zitten om rustig de avond te beginnen.  Daar keek ik naar de Kastaars en toen alles gedaan was, ondertussen had ik al mijn koffiezet klaar gezet om de morgen nadien op te zetten zodat ik snel aan koffie kwam, ik had mijn gerief al op tafel staan en alles was klaar om morgen voor mijn ontbijt te zorgen.

Na een weldoende nachtrust, ik sliep als een roosje, ben ook niet wakker geweest, ja, eens om naar het toilet te gaan maar verder echt niet, het ging als vanzelf weer door, wat het was geweest, ik weet het niet maar ik was er toen echt niet zo gerust in als ik dat hier neerzet, had ik me misschien pijn gedaan door zo fel te hoesten, had dat ook met de spieren van mijn buik hier en daar, maar dat hoesten is nu zo goed als van de baan.

Maak van deze week nog een mooie week, al zit er nog wel wat regen in maar dat zijn we ondertussen al gewoon, als tussendoor de zon er nog maar eens door komt dan ben ik al dik tevreden.  Geniet van je maandag en probeer je ook wat te ontspannen, misschien was ik wel te fel bezig geweest met alles piekfijn in orde te krijgen, wat me niet gelukt is, want het is gebleven bij stofzuigen, het poetsen met water is achterwege gebleven.  Zal dus iets voor deze week worden !  Groetjes.




             

 


 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!