Maandag, een nieuwe week . . .

 


Vandaag ook een dag dat ik me niet zo lekker voel, al heb ik vrij goed geslapen maar reeds meer dan een week zit ik met keelpijn en nu wordt ik heser en ik zit nog te hoesten ook, niet zoveel dan het voordien was in vorig jaar toen het op mijn luchtwegen zat, nu is het blijkbaar toch ietwat minder maar ik hoest.  Om dat nacht goed door te komen ben ik vrij vroeg aan mijn voorbereidingen om de nacht in te gaan ook reeds begonnen.  Ik voelde dat mijn hoofd zwaar werd, geen echte hoofdpijn maar wel last had ik ervan.  Een bruistablet had ik genomen, een pijnstiller eigenlijk maar die heeft haar werk goed gedaan.  Daardoor ben ik vrij snel in slaap gevallen en heb geslapen tot in de vroege morgen, ik moet uit bed om een plasje te doen en dat is niks abnormaal, al sliep ik de laatste tijd daar glad doorheen en hield ik het uit tot rond achten !

Het is nu net of mijn hoofd is te zwaar geworden om gewoon recht te houden, ik weet niet wat ik mankeer; is het een serieuze verkoudheid of is het wat anders, geen idee maar ik voel me nu wel even belabberd en heb meer zin om de zetel in te kruipen en me daar af te dekken met mijn fleecedekentje zodat ik weer die warmte van mijn bed kan voelen.  Zin in eten, helemaal niet, ik eet meer gewoon omdat ik eigenlijk beter iets neem dan dat ik met smaak mijn eten naar binnen werk.  Alhoewel gisteren daar een uitzondering op was, toen heb ik met vrij veel smaak gegeten, alleen mijn pompoensoep moet ik wat aanlengen omdat ze wat te dik is uitgevallen.  En zoals je weet wordt die na verloop van tijd dat ze daar koel in de koelkast blijft staan, nog wat dikker, meestal toch en ook deze keer zal dat wel zo zijn.  Dus daar moet ik vandaag toch een mouw aan passen en wat doen we nu, misschien toch maar de huisarts opbellen, die heesheid stemt me een beetje ongerust, ik weet dat dit niet mag blijven duren maar ik had het al van de week voordien dus toch maar beter een afspraak maken.  En verder toch maar rustig blijven zodat je niet te veel hoest want dat is voor niemand aangenaam.

Dat was nu al op het einde van vorig jaar dat ik ziek was en nu weer dit, ook al neem ik pilletjes van hier en daar om dat allemaal wat weg te werken, krijgen ze de tijd niet om te werken, of is het gewoon het seizoen dat je toch eens ziek moet worden, ik weet het niet maar ik heb dat nog maar zelden meegemaakt eigenlijk, meestal ben ik diegene die de andere moet helpen en nu zou het eerder omgekeerd gaan zijn ?!  Misschien is het wel gewoon sinusitis, ik zie niet goed meer uit mijn ogen ook niet, dat ondervind ik hier en nu en ja, misschien toch maar beter de zetel in duiken !?

Ik wens iedereen een heel fijne tijd toe en geniet er maar van, eender op welke manier, voor mij zal het even niet zoveel om genieten gaan maar wel om genezen, ik hoop op spoedig beterschap en vergeet het niet : iedere dag die je laat voorbij gaan om van iets te genieten, dat is een verloren dag want die komt nooit meer terug !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!