Maandag, deze week iets warmer ?!

 


Allemaal hopen we op een mooie nieuwe week en die maandag is reeds bezig, wat het zal worden blijft steeds koffiedik kijken, je weet het maar nooit hoe het uitdraait !  Net zoals met de temperatuur, wat gaat die doen, is het terug iets warmer dan kan er ook wel eens wat last van de dooi optreden, het is ook nooit goed, als het gevroren is dan blijft alles stevig zoals die berm langs waar ik graag verder ga om mijn aankopen te doen.  Iedere dag immers parkeren ze daar hun wagens op maar na verloop van tijd, misschien dit jaar reeds, of toch in de komende jaren, wordt voorzien dat daar een nieuwe weg wordt aangelegd en dat net op die plek dan een fietspad komt.  

Daardoor worden wij en de andere mensen die hier in de omgeving wonen, onteigend voor een stuk  72 cm breedte van onze bouwgrond dus af te nemen.  Of dat nu in de planning voordien reeds werd voorzien bij de bouw van dit appartementsblok of dat toen die plannen nog niet bestonden, ik weet het echt niet, maar het zou best kunnen dat ze tot aan onze haag gaan komen om het openbaar terrein te maken, je weet daar zelf veel te weinig over en om naar die plannen te gaan zien wanneer die er waren, wel dat is voor de meeste mensen te ver van hun bed, gewoon omdat je er zelf toch niet echt aan uit kunt hoe het nu precies in mekaar zit.

Maar nu even over het weekend, we kregen dus weer sneeuw te verwerken, het was mooi buiten maar ook vrij glad, zeker op zaterdag, toen ik naar de brievenbus stapte moest ik goed zien waar ik mijn voeten neerzette, ik had nochtans goed schoeisel aan maar zonder al te veel grip en ik zou snel aan het glijden zijn gegaan mocht ik onverwacht een verkeerde beweging maken.  Normaal wordt er al wel eens wat zout gestrooid maar deze keer was er niet echt iets aan de inrit gedaan, ach, ik weet niet wie het anders doet maar nu viel er dus op te passen !

Als de zon er een tijdje op zit dan is dat snel weer verholpen, ik weet ook niet of er in de namiddag nog veel van de sneeuw hier te zien was maar ook toen het nog morgen was kon je zien dat er al met een wagen doorheen was gereden en dat er ook veel voetsporen waren van mensen die er gewoon doorheen moesten.  Omdat ikzelf geen boodschappen had gedaan waren die van mij er dus niet bij !  Ik was zelfs niet buiten geweest !

Zaterdag wat opgeruimd en de vaatwasser had aangezet, toen ging ik in de zetel zitten en heb gekeken naar een programma dat ik voordien had opgenomen, mijn rustige momenten werden doorbroken door de bel, onze dochter met haar man en zoon . . . en Odie !  We hebben samen wat zitten bijpraten over ditjes en datjes en dat ik ook weer de huisarts nodig had en dat iedereen over hetzelfde aan het praten was : die hoest en ziek zijn.  Je hoorde echt niks anders waar je ook maar komt, we mogen tevreden zijn dat we nog redelijk ons plan kunnen trekken, ook al zijn we ziek en moeten we ons wat rustig binnen houden, wanneer het terug mooi open weer is en we naar buiten kunnen, wel dan zal je ons eens zien opfleuren, iedereen tracht al naar de lente maar ja, we zijn de laatste jaren dan ook echt wel verwend geweest met die temperaturen !

Verder hebben we min of meer een afspraak gemaakt om volgende week samen naar de juwelier te gaan, de dochter wil wel meegaan, of ze ook veel inspraak zal krijgen weet ik niet maar het is steeds handig als je iemand bij je hebt wanneer er een beslissing te nemen valt.  En verder zie ik wel waar de week ons zal brengen, wat ze ons zal brengen en hoe we ermee zullen omgaan, in de hoop dat er ook weer een paar mooie dagen zullen tussen zitten.

Verder heb ik nog een paar beelden geschoten van de sneeuw hier, een beeld voordat het aan het sneeuwen was en een ander beeld toen het met dikke vlokken uit de lucht viel, dat was het moment waarna het snel weer ietwat opklaarde, het bleef uiteindelijk wel grijs maar je hebt grijs en grijs, begrijp je ?!

Nog een heel fijne maandag wens ik iedereen toe en geniet van alles wat kan en mag, blijf gezond en probeer ook wat meer te bewegen, dat is eerder iets voor mezelf want met die ziekteweken allemaal is dat er tussendoor al snel bij vergeten !  Groetjes.










Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!