Woensdag, we zijn in de helft van de week aangekomen, weldra is het Kerst !


Een fijne woensdag voor iedereen wil ik wensen vandaag en denk eraan : Kerstmis is niet ver meer vanaf, we vieren het wel op een zondag, jammer voor wie daardoor geen vrije dag in de week heeft gekregen, of toch wel, en is die bijgeteld bij de dagen die vrij te nemen zijn.  Maar over het weer gaan we het niet hebben, wel over die hyacinten in de pot op de afbeelding, daar zal ik er nooit van in huis halen, ik verdraag die geur niet die ze verspreiden, ik heb met andere geuren al last laat staan met deze bloemen, ze vliegen bij mij dadelijk de deur uit en ik zet ze buiten, al staan ze daar ook niet echt mooi maar toch liever dat dan ze binnen te laten staan en alles verpesten voor mezelf !!!

Ach, ik voel me nog niet zo goed maar daar ga ik het ook niet over hebben, wel over wat ik aan de hand had toen ik in de late namiddag een douche ging nemen, gewoon om misschien wat beter te slapen tijdens de nacht, een bad brengt meestal toch wat rust nadien met zich mee en helpt het niet dan is het ook niet tevergeefs, ik was echt wel aan een bad toe, ik wou alles even weer opfrissen zodat ik me misschien iets beter zou voelen dan voorheen.
Daar stond ik dan, afgedroogd en alles totdat ik op een moment me ergens in verslikte blijkbaar maar ik had niks in mijn mond, misschien in in mijn eigen speeksel, geen idee, ik stikte bijna in mijn hoesten maar toen ineens beterde het toch wel even, ik kon weer vrijer adem halen en ik dacht bij mezelf, misschien even een slokje water uit de kraan drinken, dat dit weer wat rust zou kunnen brengen, het water is deze tijd van het jaar immers steeds fris te noemen.  Maar daar kreeg ik de kans niet voor, ik voelde dat er wat scheelde aan die neus, nam dadelijk een papieren zakdoekje want ik weet bij ondervinding dat ik soms wel eens een bloedneus kan krijgen bij het felle niezen en hoesten, dan doet een mens veel geweld en dat is meestal nergens goed voor, zo ook deze keer niet en inderdaad, mijn neus begon te bloeden, was het dat waar ik me in verslikt heb, geen idee maar die neus bloedde, echter niet zo fel, na even die neusvleugel wat dicht te hebben gehouden, ging het al voorbij, maar toch maar voorzichtig zijn.

Ik was dan ook pas uit mijn douche gekomen en was afgedroogd maar ik moet me daarna ook telkens nog insmeren met een bepaalde crème eigenlijk, voor een heel droge huid is dat nodig omdat je anders begint jeuk te voelen en dan ga je ook jezelf krabben en dat mag dus niet.  Dat insmeren liet ik voorlopig voor wat het was en deed verder met wat ik nog moest doen : mijn haar drogen en wat in vorm leggen met een borstel, dat vlotte vrij goed en daarna bleek die bloedneus weer gestelpt te zijn en bleef het zoals het moest zijn.

'k Had dan ook maar mijn peignoir aangetrokken, je weet maar nooit dat die neus terug begint te bloeden, komt dat nu door dat geweld doen, ik denk het vast en zeker dat dit de reden was, ik zie niks anders wat dat kan teweeg brengen ?!  Een beetje ongerust zette ik toch mijn koffie en wat later ging ik aan mijn broodmaaltijd beginnen.  Daar na heb ik me heel rustig in de zetel neergezet en iets later ben ik weer naar de badkamer getrokken om me in te smeren, ik voelde me weer gans opgefrist en had tegelijk ook gedaan wat ik nog moest doen, zorgen voor mijn droge huid !

De avond was vrij rustig en als ik geen koude voeten heb bij het naar bed gaan, dan slaap ik vrij snel is, is dat niet zo dan ga ik zoals in de voorbije nachten, wel mijn kersenpitkussen opwarmen in de microgolfoven en leg het naast mij in bed, tegen mijn benen en buik aan, ge weet zo wel wanneer je op je zij ligt dat daar een goede plek voor is, want je buik en je benen, het gaat wat samen allemaal en als het ene goed warm heeft, dan het andere ook !

Op dinsdag in de namiddag ging er ineens het brandalarm af, wat scheelde er nu deze keer weer ?!  Niks te zien natuurlijk, wat het was, geen idee, waar het was weet ik ook niet en wie het doen stoppen heeft weten we dus ook nog niet, ik trek het me niet aan maar het is vrij vervelend, het is reeds een paar keren hier geweest en nu weer eens, het zou niet te veel mogen voorvallen want anders is er hier iets echt helemaal mis, de mensen moeten beter uit hun doppen gaan kijken wanneer ze zo maar een alarm in gang zetten, nu was het telkens loos alarm maar ooit wanneer het eens voor een echte brand zou kunnen zijn, dan doen de meeste ook zoals nu, niet naar buiten komen want er waren echt geen mensen buiten te zien, wat toch van hen verwacht wordt als het alarm gaat !  Je mag immers nooit te zeker zijn van jezelf als het om brand gaat want wat nog niet is dat kan wel eens komen en dan hoop ik dat de mensen die er zouden kunnen slachtoffer van zijn, ook gered mogen worden, jammer wie er voor zorgt dat dit alarm tussendoor af gaat, zou niet zo maar mogen gebeuren, anders wordt het een beetje aanzien als een spelletje en dat is het echt niet, daar is een brandalarm niet voor bedoeld.  Maar eind goed al goed zullen we maar denken zeker.

Nog een fijn vervolg van de week wens ik iedereen toe, ik moet nog wel wat aan kopen door voordat het weekend kan in gaan maar daar ga ik de laatste dagen niet voor afwachten, dus ik meen dat de donderdag daar echt wel goed voor is ?!  We zien wel wanneer we gaan en of dat allemaal zo vlot zal verlopen dan ik het hier neerzet.  In ieder geval, geniet van deze dagen en maak er ook fijne dagen van, zowel voor jezelf als voor anderen.  Groetjes.





Reacties

  1. dag Chrisje
    voor het kerst is en wat drukker , kom ik even langs , mijn oog wil niet goed mee , dus ----zo zie ik dat ook jij problemen hebt , dat niezen heb ik ook veel een bloed neus , zal komen doord

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sorry , er hapert hier van alles , allee kort dan houd je goed en geniet van de kerst , wat kan ! liefs en dank voor de reacties liefs van ani

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!