Woensdag, we gaan stilaan naar het einde van de week toe . . . en tevens naar het einde van het jaar !


 

Halfweg in deze week en tegelijk gaan we zachtjes aan naar het einde van het jaar toe, zaterdag is het al zover en dan is er weer wat anders dat op ieders programma staat: eindejaar vieren en tegelijk uitzien naar het nieuwe jaar dat er daarna steeds volgt.  Wat vliegt de tijd toch snel.

Het is net of het was pas geleden dan onze achterkleindochter Loua werd geboren, en dat was dan in april, wanneer het weer januari is verjaart de andere achterkleindochter . . . en gisteren ware ze allebei met hun ouders, bij mij op bezoek.  Ik heb er echt wel van genoten maar wanneer kinderen beginnen moe te worden, dan wordt het tijd om ze wat rust te gunnen en tegelijk moesten de ouders ook nog hier en daar even naartoe om wat te winkelen blijkbaar.  Wanneer het Floor haar verjaardag is gaan ze in een andere woning intrekken, ze gaan naar een naburige gemeente wonen, tegelijk ook mijn naburige gemeente, wat dichterbij en in een andere omgeving.  Met twee kinderen die opgroeien is het niet gemakkelijk om een woning te vinden die ruim genoeg is en tegelijk ook voor ieder een slaapkamer te hebben die aan hun noden voldoet.  Ach, zo vaak zijn wij ook nooit verhuisd maar toch waren er toen mensen die als reactie gaven, weer eens naar een nieuwe woning gaan en waarom ?!  Ja, mensen doen soms dingen waarvan anderen het nut niet inzien . . . !

Van alles wat ik dus eerder al zinnens was, is gisteren ook weer niet zoveel van in huis gekomen maar ik had nog voedsel genoeg in huis en daar ga ik dan maar op verder, als ik dat niet moet halen dan wil ik ook niet steeds naar de winkel lopen wanneer er iets anders in mijn hoofd komt of waar ik zin in heb.  Het was de laatste dagen wat veel aan overdaad en mijn lichaam is daar niet meer aan gewend, ik heb het meestal sober gehouden, ook deze keer maar toch is net dat glaasje of dat hapje er weer te veel aan, ik voel het nog aan alles maar we moeten ook zorgen dat we ons weer goed voelen tegen het komende weekend . . . want dan is het weer van alles en nog wat dat een mens voorgeschoteld krijgt !  Tegen veel zoek kan ik ook niet meer zo goed tegen en wanneer je maag dan zegt : stop, dan is het meestal ook stop zonder commentaar.  Mijn twee flessen staan hier ook nog aangebroken in de koelkast, dat wordt wel niet zo snel slecht maar toch, wanneer het open geweest is en het moet een tijdje staan, dan is het beste er toch steeds af, net zoals met mijn cocktailsaus, ook die zal ik in de komende dagen moeten weg doen want ik eet ze toch niet meer op !

Dinsdag had ik voor mijn middagmaal nog een stuk steak liggen, ik had nog wat gestoofd witloof en een top vers witloof liggen, dat heb ik samen gevoegd tot één geheel met de garnalen erbij.  Laten liggen moet je zoiets niet en met wat mayo erbij is het ook lekker, ook al eet je dan steak bij je gekookte aardappelen.  Van die zak aardappelen zijn dit dan ook de laatste en ook de kleintjes die nog in de emmer waren, heb ik alles geschild en mee gekookt.  Nu kan ik morgen die weer eens wat opbakken zodat het weer een ander festijn wordt, of gewoon puree van maken, ze zijn in ieder geval dadelijk klaar om verbruikt te worden na het opwarmen !

En verder gaan we nog wat puzzelen in een boekje, dat doe ik zo graag, ik heb dat altijd graag gedaan, mijn verstand aan de waggel houden noemde ik het altijd maar er is niks mis mee om dat zo in de tussentijd te doen, gewoon ook terwijl je naar het nieuws kijkt, moet kunnen, zo hoor ik toch ook alles wat er verteld wordt, al zie ik niet steeds alle beelden, veel krijg ik er toch wel van mee.

Nog een fijne dag wens ik iedereen toe en wanneer het weer avond is geworden kunnen we terug knus in onze zetel gaan zitten genieten van wat de avond ons nog mag brengen.  Groetjes.




Reacties

  1. met die feestdagen en bezoekjes langs hier en langs daar is het inderdaad soms allemaal teveel en ikj zeg altijd dat ik het langer volhoud met de gewon e dagelijks kost dan met al die feestmenu's! Ik kom je een aangename avond wensen en misschien kijk jij ook naar het veldrijden vanavond? Ik ben ik ieder geval van de partij.. mijn kuiten zijn al ingesmeerd hahaha!
    Groetjes Chris!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!