We gaan weer het weekend in !

 


Een heel fijn weekend wens ik iedereen toe en geniet om te beginnen van je zaterdag.  De vooruitzichten in de familie zijn vandaag weer wat verbeterd, de schoonzus haar toestand gaat weer iets vooruit, het is toch al een voordeel en zo krijg je weer het uitzicht om naar huis terug te keren.  Al zal dat nog wel niet voor morgen zijn maar wanneer ze weer thuis is, dan wil ik haar wel verwelkomen.  Op bezoek gaan . . . daar vond ik het in de week nog wel wat te vroeg voor, zeker omdat ik nog steeds aan het hoesten ben, ook al zit die hoest niet meer vast maar toch steeds voorzichtig zijn.  Ik voelde me ook niet al te stevig op mijn benen staan toen dat gevraagd werd en dan blijf je liever uit ziekenhuizen weg, je moet niks gaan zoeken waar er niks is en voorzichtig zijn kan nooit kwaad.

Tegelijk hadden we dan op vrijdag hier een wit laagje sneeuw liggen die smolt als de zon erdoor kwam in de loop van de dag maar het is toch nog altijd gevaarlijk op de weg omdat de temperaturen nog steeds onder nul duiken tijdens de nachten, als het iets beter wordt dan is het weer veiliger maar of dit ook zo lang blijft is maar de vraag.  Ondertussen hou ik me hier rustig bezig binnen, 'k heb mijn was al gedaan op vrijdag en tegelijk heb ik ook maar een douche genomen omdat ik tijdens de voorbije nachten weer zo fel aan het zweten was !  en dan ruik je echt niet fris wanneer je op staat en dat is iets wat mij dus telkens zo fel opvalt en ik vind dat jammer dat je dan niet dadelijk kan onder de douche kan gaan staan, wat ik dus wel iets later wel heb gedaan, ik wil dan ook wel dat het ietwat warmer is in mijn badkamer, daar staat de verwarming maar op 18° en dat is voldoende wanneer je de deur steeds gesloten houdt . . .  maar dat is vaak het probleem.  

Ik ben dan ook voorstander om alle deuren te laten open staan zodat het overal een aangename temperatuur is maar niet echt warm genoeg te noemen om te douchen, al vind ik dat zonder bijverwarming wel voldoende om gewoon doorheen het jaar een douche te nemen, ik ben niet bang van wat koud water, dat kan ik ook wel smaken maar ik doe het met tussenpozen van me zo te douchen.  Ik ben echt geen ijsbeer in de zin van het woord dat je zelf in koud water zou springen maar ik kan dat wel verdragen, het is kwestie van daaraan gewoon te worden en dan voel je dat niet zo fel meer en heb je er voordelen van. 

Zo neem ik ook vaak wisselbaden voor mijn benen, de doorstroming werkt daarna dubbel zo goed en het brengt een aangename warmte in je lichaam zodat je jezelf weer wat fitter voelt, komt ook doordat ik in de winter wat minder beweging neem omwille van de koude en dan ga ik er niet zo graag meer door.  Alleen als het nodig is om mondvoorraad aan te halen, dan moet het maar anders pas ik er liever voor.  Dat is dan de oude dag zeg ik mezelf dan weer voor en zodoende wil ik me wel even oppeppen om er beter tegen te kunnen, eens naar buiten in de kou is niet zo slecht voor je bloedsomloop maar wanneer je jezelf niet zo goed voelt dan ben je maar beter voorzichtig, niet te veel risico's nemen want je hebt snel iets onder de lenden net zoals mijn schoonzus, die had voordien ook niet over iets geklaagd of zo, dus ja, waar zou een mens zich dan zorgen over maken ?!  Maar je ziet het wel : zware longontsteking en nu nog altijd in het ziekenhuis . . . maar toch thuis voor de feestdagen, we zien wel en wachten af, niet te snel willen naar huis toe keren als het nog niet de goede kant op gaat, we duimen in ieder geval en zelf . . . ga ik een ouderwets kaarsje branden,  baat het niet dan schaadt het ook niet !

Nog een heel fijn weekend voor iedereen en maak er ook voor jezelf een mooi weekend van, eender waar jij je mee bezig houdt, alles kan en alles mag !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!