Vrijdag en het weekend begint . . . !


Een fijne vrijdag wil ik iedereen hiermede toewensen, we zien reeds uit naar het weekend al zijn de dagen wat gelijk wanneer je zelf nog niet volledig hersteld bent van wat je aan de hand had.  Zelf zit ik tussendoor nog wat te niezen, ik snotter nog vrij veel, maar dat lucht op en dat is wat telt, gelukkig valt het hoesten tussendoor al eens weg maar tijdens de nachten blijft het toch nog doorgaan, al wordt ik niet meer zo vaak wakker tussendoor en dat scheelt ook wel.  Ik ben aan herstel toe en dat zal de komende week of nog wat later misschien wel al zover zijn, we zien wel, niks willen overhaasten want dat is nooit goed.

Met mijn schoonzus gaat alles weer de goede kant op, ze had het zwaar te pakken die longontsteking was er eentje om U tegen te zeggen en ondertussen werd er een drain gestoken zodat ook de ongerechtigheden die in dat vlies omheen de longen zit, ook weggewerkt.  Er is al heel wat langs die drain afgevoerd en ja, dat verlicht natuurlijk de druk op diezelfde longen.  Maar veel meer weet ik er verder ook niet over, wel dat ze vroeg om wat shampoo en douchegel mee te brengen zodat ze ook eens een bad kan nemen nu dat het ietwat beter gaat.  Een mens ligt dan ook al zo lang in bed zodat ook dit wel noodzakelijk wordt, al zal ze daar vermoedelijk wel hulp bij krijgen ook want ze laten je niet zo snel alleen wat doen, je moest maar weer eens wat aan de hand krijgen.  Maar het is in ieder geval een goed teken, dat wil zeggen dat ze binnen afzienbare tijd ook wel weer naar huis zal mogen als alles weer wat normaler werkt in en om die longen.  Natuurlijk kijken ze allemaal uit naar de feestdagen zodat je dan tenminste thuis kan blijven en genieten van een rustige dag in familieverband, iets waar iedereen naar uit kijkt die ziek is.

En verder doe ik wat ik moet doen, heb in de voorbije dagen wat voorraad ingedaan en dat ga ik in deze dagen ook nog eens herhalen, kwestie van toch ook wat anders nog bij te halen, ik had eerst het noodzakelijkste meegebracht maar nu zie ik dat er nog wel wat andere dingen ontbreken.  De temperaturen zijn toch alweer iets omhoog gegaan en dan is het toch al zo ijzig koud niet meer dan voorheen en ga je er gemakkelijker doorheen.  Ik hoef nu ook mijn tas niet meer zo vol te laden en dan hoop ik van nog wat lekkers te vinden om een hapje te eten tijdens die feestdagen, de avonden ben ik dan meestal wel alleen maar de dagen zullen tussendoor wel eens gevuld worden door iemand die op bezoek komt, is het geen familie, dan wel misschien enkele vrienden die niet zover van mij af wonen.  In ieder geval ben ik hen daar dankbaar voor dat ze tussendoor ook wel eens denken aan mensen die steeds alleen zitten en zeker nu met de feestdagen.  Maar er zijn we meerdere mensen zoals ik die alleen zijn gevallen en die dan vaak bezoek krijgen van vrienden uit de omtrek of gewoon iemand die je echt nog eens wil zien, al zijn die niet meer zo dik gezaaid, van onze leeftijdgenoten zijn er al heel wat niet meer op deze aarde, en ja, die lopen dan ook niet meer zo dik als het vroeger was, sommige zijn dan ook sukkelachtig dat ikzelf nog vrij goed uit de voeten kan.

Verder probeer ik nu weer alles wat in orde te houden hier in huis, ik heb gisteren al gestofzuigd, als ik nu eens alles weer ordelijk kan zetten, ook die kerstboom eens juist zetten zoals ik het in mijn idee had, ik heb die toen neergezet en die staat er goed op dat tafeltje maar die doekjes die eronder liggen en die het buizengestel van de voet moeten bedekken, die moeten nog juist worden geschikt en hier en daar met een speld worden vast gezet zodat alles juist blijft liggen, ook al moet je dat tafeltje al eens wat verschuiven om er beter onder te kunnen poetsen !  Nog zo van die kleine dingen die allemaal nog niet zijn gedaan maar die ik nu wel eens wil op orde zetten zodat je er niet telkens bijna over valt dat dit nog niet is gedaan !

En daarna kijken we naar het weekend dat er ook weer aan komt, het zijn mooie vooruitzichten en misschien ook eens tijd om een wandelingetje te maken, dat is reeds lang geleden en ik mis dat eigenlijk wel, het hoeft niet zover te zijn maar even naar buiten, wanneer de lucht wat beter is dan dat ze nu de laatste dagen was, dat zie ik wel zitten, goed ingeduffeld en met handschoenen aan, ja, die mag je met die koude niet vergeten, al ga ik vaak ook zonder op stap maar ja, dat is ieder zijn keuze, daar zijn we vrij in natuurlijk.

Nu gaan we hier sluiten, ik wens iedereen nog een heel fijn weekend toe geniet ook van vandaag zodat we fris en gezond weer het weekend kunnen in gaan.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!