Vrijdag, de laatste werkdag van dit jaar . . . !



Een heel fijne vrijdag wil ik iedereen toewensen en we kijken uit naar het weekend !  Een weekend dat tegelijk de overgang is naar het nieuwe jaar toe, een jaar dat hopelijk heel mooi zal worden en tevens ons geluk mag brengen, als we er dan nog kunnen van genieten moeten we dat doen en tegelijk zorgen dat we gezond blijven van lijf en leden zodat we nog vele jaren mee kunnen met al wat de toekomst ons te bieden heeft.

Een mooi winters plaatje maar tegelijk hebben we geen winterse overgang naar het nieuwe jaar, tenminste als je de weergoden mag geloven, 15° is toch geen temperatuur voor in de winter, we hopen allemaal dat we geen strenge winter mogen krijgen maar een beetje winteren zou voor alles goed zijn.  De regen zoals er weer gisteren is uitgevallen, dat mogen ze voor mij nog even opsparen en als het even kan ook nog wat kouder weer geven zodat alle seizoenen weer normaler verlopen zoals het vroeger was . . . een utopie ?!

Gisteren was een dag van relatieve rust voor mezelf, ik was zelfs zo gerust in alles en nog wat dat ik vergat om mijn tweede container naar binnen te halen, het was dan al zo goed als donker en ja, dan loop ik er ook niet meer door om die te gaan halen, de dag erna zal die er nog wel staan hoop ik dan ?!

Veel mails heb ik verstuurd naar bekenden, vrienden en dergelijke, ik moet er nog wel enkele doen en daarna is het gedaan voor dit jaar, wat er nu nog komt dat zal ik later wel versturen, raar toch hoe het leven en de kaartjes naar binnen blijven komen hier bij mij.  Nu heb ik er nog enkele bij gekregen, het kan blijkbaar niet op, en vele mooie erbij, ik doe er niet meer aan mee en een mail met wat uitleg hier en daar dat kan ook wel, voor de meeste is het een welgekomen afwisseling en het kost me geen cent om dat te versturen !

Niet dat ik gierig ben, neen, ik krijg wel graag een kaartje maar dit jaar lijkt het me er meer te zijn dan het jaar voordien, ik ben er vrijwel zeker van dat er nu reeds meer zijn aangekomen dan vroeger, of het moet zijn dat er nog op het oude adres zijn aangekomen, kan best maar daar heb ik nu echt geen weet van !

Zelf kan ik me er niet meer mee bezig houden, een zinnig versje te verzinnen met wat mooie woorden in en klanken die klinken en weer eens klinken als je ze voorleest, het is mooi maar neen, geen kaartjes meer, ik geef er geen geld meer aan uit, ik doe het gewoon niet meer, ik steek mijn energie in andere dingen en ook dit jaar viel deze periode weer slecht omdat ik ziek was geworden,  de fut was eruit en ik ben nog niet voor de volle honderd procent weer de oude, al zal ik dat misschien nooit meer worden ook, je weet het maar nooit ?!

Het oude jaar gaat het einde tegemoet en Vadertje Tijd zal wel zien hoe hij het doet tegen dat we in het weekend zijn, hij gaat het oude jaar inruilen voor een gans nieuw jaar en daarbij nog wat mooie dingen voor ons uitstrooien, dat hopen we tenminste, dat we onze zegeningen mogen tellen en dat het er vele zullen zijn en dat we ons ermee kunnen verzoenen mocht het anders uitdraaien.  Ik hoop dat hij ons een mooi jaar zal kunnen voorschotelen zodat iedereen in vrede en vreugde het nieuwe jaar tegemoet kan zien, dat zieken kunnen genezen worden, dat oudere mensen nog veel plezier in het leven mogen hebben, dat iedereen kan genieten van alles wat het leven ons te bieden heeft . . . dat en alle lieve wensen van alle mensen van goede wil, dat moet goed komen, vroeg of laat plukken we daar toch de vruchten van en dat ze veelvuldig mogen groeien aan de bomen en de struiken en dat alles weer groen mag worden in het voorjaar zodat ook de hemel weer wat blauwer zal kleuren en de planten mooie bloemen kunnen leveren, de bomen meer vruchten mogen dragen, . . . het zou een mooi jaar kunnen worden ?!

We leven op hoop zodat het misschien wel eens zou kunnen meevallen, het nieuwe jaar wil ik dan zeggen, ik hoop daar tenminste op en dat is van het minste al dat we ons kunnen wensen.  In ieder geval ben ik er vast van overtuigd dat het beter kan worden, slechter voor mezelf kan het al moeilijk nog zijn dus ja, ik hoop met iedereen op een mooi nieuw jaar.

Geniet nog van deze laatste dagen van het oude jaar en brei er ook een mooi begin aan wanneer dat al mogelijk is, geniet van alles wat je hartje lust en daarna is het terug de gewone kost, maar is dat minder goed, neen, ik meen dat niet maar wat we hebben gehad dat kunnen ze ons al niet meer afnemen, daar ben ik vast van overtuigd !!!  Groetjes.






 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!