Kerstmaandag vandaag . . .


Tweede Kerstdag en tevens een maandag, komt net goed uit voor deze afbeelding, meer moet dat niet zijn hé !

Op Kerstdag zo rond halfacht in de morgen, werden we gewekt door het brandalarm, wat is dat toch tegenwoordig met die brandalarmen, die gaan hier maar af net of het niks is, wat scheelt er eigenlijk aan, dat kan zo toch niet blijven duren.  Wanneer het eens voor echt zou kunnen zijn . . . dan kijkt er niemand meer vreemd op of gaan ze mensen die het misschien nodig hebben niet voort helpen of gewoon helpen om de woning te verlaten, je weet nooit wat iemand aan de hand heeft of zou kunnen aan de hand krijgen !

De Kerstdag op zich is heel rustig verlopen, ik weet niet echt wat anderen hebben gedaan maar ik ben rustig thuis gebleven in eigen woning.  En net toen ik mijn papiercontainer ging naar buiten dragen, toen kwam onze jongste dochter met haar echtgenoot en de hond, met een bezoekje brengen, dat hadden ze me wel gezegd voordien en dat wil dan lukken dat ik net langs een andere uitgang naar buiten ging om die container op zijn juiste plek te zetten !

Ze zijn een tijdje bij mij gebleven, we hebben over ditjes en datjes gepraat en ja, ook ik geraak wel eens de kluts kwijt maar dat is niet alleen bij mij dat het zover is gekomen tussendoor, er zijn nog anderen die het ook wel eens aan de hand krijgen . . . verstrooid zijn is van alle leeftijden blijkbaar, dat stelt me toch al wat meer gerust !

De kleine Odie, een dwergteckel, was er ook bij en hij ging braafjes op zijn dekentje liggen, ik was dat gaan halen toen hij wou op mijn eigen fleecedekentje blijven liggen, dat moet nu ook weer niet. Hij was mooi gewassen en zijn pels voelde heel zacht aan, hij voelde zich blijkbaar prima maar moest toch ook even zich laten horen, moet kunnen met de feestdagen !

En verder heb ik weer wat slaap ingehaald blijkbaar, na de middag heb ik een film opgezet en terwijl ik aan het kijken was toch weer even in slaap gesukkeld, ik was er niet zoveel aan verloren, het zijn filmen die ik eerder reeds had opgenomen en als het iets is wat me niet interesseert dan wis ik die al dadelijk, zo ook deze dus.  Mijn lichtjes branden overal waar ik er staan heb maar verder hou ik het rustig.  Ook vandaag toch maar rustig blijven met eten en geen overdaad doen, ik heb wel twee glaasjes gedronken, een cava en later bij mijn eten nog een glaasje witte wijn maar meer ook niet.

Straks toch nog even een boterham eten met wat lichte kost erbij en daarna rustig in de zetel gaan kijken hoe anderen het hebben gedaan tijdens deze dagen en ook even wat nieuws sprokkelen hier en daar al zal er wel niet veel nieuws te rapen vallen, hopelijk is er ook eens goed nieuws bij, dat mag ook wel eens.

Nog een heel fijne avond wens ik iedereen toe, en mijn Kerstdag is ook weeral voorbij gegaan, geniet nog van deze mooie dagen van de kerstperiode en laat ons ook met Nieuwjaar heel sober naar het nieuwe jaar toe gaan, gewoon doen is nog altijd de beste remedie, een glaasje mag maar meer hoeft het ook niet te zijn. Groetjes.




 

Reacties

  1. Hallo Chris! bij ons is het ook zo grotendeels verlopen, vandaag gaan we wel naar de dochter, maar laat zal het daar niet worden vermits ons kleindochter morgen moet gaan werken, zij is verpleegster nu, en zij voert ons. Maar dat is niets wij zitten toch het liefste thuis. Hier is het te klein om 11 man bijeen te zetten. We kijken er naar uit maar zijn ook altijd blij als het voorbij is he. Op nu naar de volgende! ik wens je nog een fijne week en goed jaareinde. Trouwe lezer, al moet ik er mijn tijd voor nemen haha. Liefs Alfy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons was het wat drukker want met 12 aan tafel dat houd je niet stil. Ik was wel bekaf toen iedereen vertrokken was want we lagen maar tegen 2u 's morgens in bed. Gisteren mochten we dan de beentjes onder tafel steken bij de dochter en cadeautjes uitdelen en vandaag ben ik al druk bezig met inpakken en te zien wat er allemaal mee moet voor onze vakantie! Goed dat je jezelf toch een beetje verwend hebt Chris en zo gaan die dagen dan ook voorbij . een hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!