Donderdag, Kerst nadert snel !


Een fijne donderdag voor iedereen, vandaag staat er op mijn programma een bezoek aan de kapper, daarna zal het uitrusten zijn vermoed ik zo en misschien dat ik in de voormiddag reeds wat mondvoorraad in huis haal.  Van dat laatste ben ik echt nog niet zeker want ik kan het op vrijdag ook wel halen, eerst de kat even uit de boom kijken en daarna een beslissing nemen, het is niks wat dringend is.  Als ik dan weer mijn koelkast heb volgestouwd dan kan ik er voor een lang weekend tegen want op zondag is het Kerst maar op maandag is het nog altijd tweede kerstdag en in bepaalde landen wordt dat ook gevierd, hier bij ons zal dat niet zoveel meer zijn want het is voor de meesten ook werkendag. 

En zelf trek ik mijn plan zo goed en zo kwaad als ik kan, maar de fut is er wat uit en ik hoop dat die tijdens de feestdagen weer terug opduikt zodat ik toch ook eens gewoon kan meedoen met wat anderen doen.  Er eentje drinken hoort daar voor mij altijd wel bij maar ik drink het alleen in de eigen woning, ik zal er zelden of nooit voor naar buiten trekken, tenzij er iets speciaal wordt geregeld hier en daar en dat je daar vrij kan naartoe gaan zonder reservering en dergelijke.

Wat hebben we gisteren gedaan, wel ik heb me bezig gehouden met iets wat al veel langer zou moeten gedaan geweest zijn : de plastieken dozen uit de diepvriezer halen waarin ik bepaalde gerechten heb klaargemaakt en zo ingevroren.  Die dozen zijn amper voor de helft maar gevuld en dat neemt dan veel meer plaats in dan dat het nodig heeft, nooit heb ik zolang gewacht om ze er terug uit te halen, eerst geen zin om eraan te beginnen en daarna ziek geworden en geen fut meer zodat je dat al snel weer uit je hoofd zet.  Nu vandaag was het dan zover, ik voelde me in de voormiddag vrij goed eigenlijk, niet om dadelijk aan de grote kuis te beginnen maar ik kon het toch goed opbrengen om alles te halen en uit de potjes te kloppen zodat ik ze samen in een grote zak bij mekaar kon steken, nu neemt het niet de helft meer in van wat het eerder nodig had met die potjes.

Maar ook die plastieken potjes moeten dan afgewassen worden en omdat er op de middag nog niet voldoende spullen in mijn vaatwasser staken om af te wassen,  heb ik de potjes erbij in gezet en dacht dat met de deksels ook te doen.  Daarvoor moest ik wel een pan en nog een paar kommetjes eruit laten maar ik heb het toch opgezet, met het resultaat dat er toch weer één van die potjes het nodig vond om zich om te draaien onder de straal van de vaatwasser en volledig gevuld was met water, voorzichtig moet ge dat dan eruit halen en uitgieten, zonder te morsen, het kan maar het is niet eenvoudig als dat zo tot boven gevuld is !

De vaatwasser was weer meer dan half gevuld en ook die pannen en glazen kommetjes had ik graag weer in mijn kast zien staan, het neemt heel wat plaats in in die vaatwasser omdat die deksels er ook bij zijn en de deksels van die vierkante plastieken potjes heb ik achter mekaar gezet, daar waar ik anders mijn ondertasjes van de koffiekoppen zet, net daar was een hele serie ledig en dat de vaatwasser weer eens zijn werk heeft gedaan hoef ik niet te zeggen zeker, deze keer geen omgedraaide potjes gevuld met water die ik in de vaatwasser vond, al was dat dan ook in de avonduren maar ja, het was toch weeral gedaan en dat is iets wat er morgen niet meer moet gebeuren.

Nu nog mijn waterfilter afwassen en de filter vervangen, ook mijn koffiezet ontkalken en de waterkoker ook eens een beurt geven, daarna alles mooi afwassen en weer op zijn plaats zetten, en we kunnen er weer voor een maand of zo mee verder, al zal het deze keer wel moeten wachten tot na januari, genoeg is genoeg geweest, ik wacht tegenwoordig meestal een zestal weken in de plaats van een volle maand.  Dat rekent niet zo goed uit tot wanneer het precies is maar ik zet dat vast en zeker in mijn agenda, al was ik deze keer al echt wel achter met dat onderhoud wegens ziekte dus.

Als alles dan nog eens gestofzuigd is met de grote stofzuiger en alles weer omhoog wordt gezet, dan kan ik er heel eenvoudig eens met water doorheen gaan en dan is alle stof ook weeral verdwenen, veel meer moet dat niet zijn, daarna even met de swiffer rond gaan over de kasten, al zie je dat verschil niet omdat het licht hout is, maar toch, als je weet dat het zijn rechten heeft gehad dan mag je in de zetel neerploffen en genieten van een advocaatje of gewoon een glaasje cava, de feestdagen zijn in aantocht en nu dat ik me wat beter begin te voelen, heb ik ook weer meer zin om aan zulke dingen te beginnen.

Ook al zal ik deze dagen vaak alleen zitten maar zelf kan je voor jezelf ook wel eens iets speciaal doen, het kan maar smaken en daarna zien we wel weer.  Want ook nieuwjaar lonkt dan al om de hoek en ja, dan begint weeral een nieuw jaar, ik hoop dat het een beter jaar wordt dan het jaar dat nu bijna voorbij is, een heel fijne tijd wens ik ieder van jullie toe en geniet van alles wat ons gegeven is om dit te doen, ook al ben je alleen of met velen samen, het kan altijd wel een mooie dag worden, geniet er dus maar van wanneer je de kans ertoe hebt !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!