Dinsdag, weer een normale dag in de week . . . !

 


Terug een gewone dag is de week, al waren die andere ook gewone dagen maar toch met een speciaal tintje omdat het Kerst was en ook tweede kerstdag is nog een dag die daar een deel van uit maakt, al wordt het meestal niet meer gevierd hier bij ons, in bepaalde landen nog wel maar waar precies, dat weet ik niet zo zeker.

Ook mijn lichaam snakt weer naar gewoon voedsel, al was het voedsel wat ik de vorige dagen at niks speciaal te noemen maar je drinkt dan ook al eens een glaasje, zowel bij je eten als tussendoor dus kan het dan ook wel eens zijn dat je lichaam dat niet altijd even goed verdraagt !  Ik ben zo iemand, ik kies nog liever voor gewone dagelijkse kost zoals ik die zelf klaar maak en zeker omdat ik weet dat mijn ingewanden niet akkoord gaan met al dat lekkers, hoe goed het ook mag zijn.

Op maandag heb ik dan ook mijn restant aan hapjes verorberd, ik heb er een voorgerechtje van gemaakt om ze samen in de oven te zetten en daarna ze op te smullen, ik had nog brood klaar gelegd maar dat kwam er al niet meer aan te pas, ik had geen honger meer om nog wat gewoon brood te eten, al heb ik daarna nog wel een dunnen snede van mijn boomstronk gesneden en die naar binnen gewerkt met een lekkere koffie, meer hoeft dat voor mijn niet te zijn !

Voor morgen ben ik zinnens om wat soep voor mij te maken zodat ik dat toch ook weer heb, dat had ik achterwege gelaten omdat mijn koelkast al zo vol stak met allerlei andere dingen die ook de warmte niet kunnen verdragen.  Mijn vaatwasser was dan ook al redelijk gevuld voordat ik ging eten toen het al donker was en ik heb hem gevuld met alles wat ook een beurt nodig had om weer proper voor de dag te komen !  Zo tegen zessen aan was die al aan het warm lopen en kon de wasbeurt beginnen met daarna goed te laten drogen ook.  Dat had ik de avond voordien niet gedaan, ik had de deur van de vaatwasser vroegtijdig open gedaan, ik heb een machine die uit zichzelf open gaat op het einde van wasbeurt maar dan blijft die droger met warme lucht nog even werken totdat er drie "biepjes" worden weergegeven en dat is dan het definitieve einde.  

Ik moest echter eerder al iets uit de vaatwasser hebben voordat die volledig gedaan had en ja, dan moet je de deur gewoon verder open doen en dat bepaalde stuk eruit halen zodat je daarna nog wat moet wachten op het echte einde van de wasbeurt, maar wat dus als resultaat kan geven dat er nog druppels op je pannen en kommen en nog wat klein spul dat erin zit, kunnen achter blijven en dat moet je dan handmatig afdrogen, wat niet zo'n erg is maar toch moet je er steeds aan denken, anders drupt het steeds maar op je vloer tussen het kookeiland en de eigenlijke kastenmuur van de keuken !  Waar ik vaak niet echt aan denk en dan maak je ook alles wat minder proper van die vloer die daar ligt, wat ik dus ook eerder reeds had gedaan, jammer genoeg maar dat kan vandaag wel verholpen worden, er gewoon eens over gaan met een natte doek en die even later uitspoelen en er nog eens over gaan zodat alle vuil is weg genomen ! 

En verder ga ik mijn koffiezet en de waterkoker en waterfilter ook nog eens onder handen nemen, is reeds wat uitgesteld omdat ik me eerder niet zo lekker voelde.  Eindelijk had ik op tweede kerstdag ook eens goed kunnen uitslapen, al kon ik 's avonds weer de slaap niet vatten en ben dan toch weer maar eens opgestaan, als het daarbij blijft dan mag ik niet klagen maar ik hoop dat het ooit weer eens in zijn normale plooi valt.

Voor de rest heb ik van niet veel last gehad in deze voorbije dagen, ja een bepaald hapje dat voor mij te pikant was, daar begon mijn maag en slokdarm al snel van te branden en dat heb ik proberen blussen met een bepaalde hoeveelheid water te drinken voordat ik slapen ging, dat heeft wel degelijk geholpen maar toen ik dus de rest van die hapjes ging op eten, heb ik er gewoon het bovenste velletje af gedaan zodat die chilipeper of wat het ook mag zijn geweest, niet in mijn mond en ingewanden kreeg, dat weet ik weer voor de volgende keer dat ik nog zoiets in huis haal.

Ook de volgende dagen zullen zo goed als normaal verlopen, alleen de laatste dag van de werkweek zou er wel eens gevierd kunnen worden of gaan ze dat uitstellen tot op zaterdag, ik weet het zo niet maar ik hou eerder alles sober in de loop van de week zodat ik op Nieuwjaarsavond ook eens kan genieten van mijn lekkernijen die ik meestal in huis haal, of van een glaasje, dat doet me eraan denken dat er hier ook nog wel een fles of twee open staat zodat ik ook daar nog een glas kan van drinken maar dat zal pas later op de avond zijn, niet nu nadat ik pas heb gegeten.

Nu wens ik iedereen nog een gezonde nachtrust toe als de dag weer voorbij is gegaan, en daarna hopen we allen te kunnen genieten van een lange nachtrust, als ze hier weer niet het brandalarm aanzetten, ik begrijp het niet wie dat altijd doet of hoe het komt, het kan dus gewoon niet verder zoals dat nu verloopt, en als het alarm af gaat dan zie je geen mens die buiten is gekomen, ja, zo gaat dat zeker niet goed aflopen als het eens menens is en er is werkelijk ergens brand, waar ik niet op hoop maar toch, je bent maar beter verwittigd.  Wij hebben dan meestal ook wel het voordeel dat we beneden wonen en ook dadelijk naar buiten kunnen, tenzij het in de hal brand natuurlijk maar toch, je denkt daar in zulke momenten toch aan.  Ik voelde me in de voorbije weken niet echt op mijn gemak maar dat kwam omdat ik me niet goed voelde, dat brandalarm een paar keren na mekaar was er nu ook te veel aan !  En het is tegelijk niet normaal dat het zo vaak gebeurd is, wat scheelt er eigenlijk aan ?!

Geniet van je dag en ga rustig slapen als het je tijd is gekomen om in je bed te trekken, meer kan ik niet zeggen, groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!