Woensdag, we zijn in de helft van de week aangekomen, wat gaat het weer doen en zijn we daar ook tevreden mee ?!


Wijze woorden zijn hierboven echt wel aanwezig maar ook over het weer hebben we vaak ons zegje en ja, zijn we daar altijd tevreden over, neen, natuurlijk niet.  Iedereen ziet toch liever de zon schijnen dan dat het gaat regenen maar evengoed moeten we met allebei tevreden zijn, we hebben het niet voor het zeggen en dat is misschien toch ook wel goed zoals het nu is !  We hoeven ons niet echt te moeien met welk weer we krijgen, we moeten er leren mee tevreden zijn, het is gewoon niet anders, we kunnen het toch niet veranderen dus leg jij je daar ook maar best gewoon bij neer en aanvaard wat er komt.

Maar ach, ook ik ben niet altijd tevreden, zo zit ik met "problemen" met dat internet en met de nieuwe tv-box maar dat is ook weer vrij snel op te lossen vermoed ik zo.  Alleen de juiste verbindingen maken en het zou beter moeten scoren, het is vrij snel gezegd maar of het ook snel hersteld is naar best vermogen, dat is nog maar de vraag.  De afspraak is gemaakt en weldra zal je het wel horen hoe het is geregeld en of het nu echt ook beter is ?!  Want dat wil ik wel eens zien hoe ze dat nu gaan doen of regelen allemaal.  Er zijn dan ook nog draden die ze voordien zo kort hebben afgeknipt, zonder ietwat reserve te laten dus, zodanig dat je bijna niks meer normaal kan aansluiten, misschien wel aansluiten zoals wij dat hebben gedaan en daarna gezorgd dat die modem daar omhoog hing aan een paar koorden, hij lijkt wel op een zwier te zitten of te hangen met zijn logge lijf, maar mooi en degelijk is gans wat anders, er komt altijd maar wat bij dat zo maar van in het gat van de deur is geregeld, ken je die uitdrukking, wel dat wil zeggen dat ze met hun klak er hebben naar gegooid en hopen dat het zo goed is !!!  en dat kan het kleinste kind, daarvoor moet je niet echt snugger zijn om dat te kunnen maar ik wil dat zo niet zien hangen daar in onze technische ruimte, want dat is die berging eigenlijk toch wel ook .

Daar zijn dus constant aanwezig : de brander van de vloerverwarming en voor het warme water van de kranen in badkamer en keuken, de permanente afzuiging van de ganse woning, mijn waterontkalker staat daarin, alsook de wasmachine en droogkast.  Aan de andere kant is er een groot mooi afgewerkt rek gezet, waarop allerlei spullen zijn opgeborgen, het ene al wat beter dan het andere maar het heeft er allemaal een plaats gekregen.  Van toiletpapier tot keukenrol, samen met reserve van plat water in kleine flessen en in literflessen, de wasmiddelen allerhande, samen met bakken gevuld met poetsproducten allerhande, voor de keuken zowel als voor de vloeren en dergelijke.  Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een flesje of potje dat daarvoor bestemd is, zelfs om zilver te poetsen en ook voor het roestvrijstaal, om dat gans proper te maken of te houden, zoals de dampkap en dergelijke.  Zelfs vind je daar in een emmertje wat aardappelen, het zijn de laatste die er nu wel zijn op dit moment, ik heb ze net naar boven gehaald, meestal staat er daar een deel van in de kelder maar mijn voorraad was hier volledig uitgeput dus bracht ik al de rest wat nog in de kelder lag, allemaal mee naar boven.

En wat het weer gaat doen tegen het einde van deze week, wel ik denk dat het dan toch ietwat beter zal worden, of het ook zo uitdraait weten we dus nog niet maar ik hoop dat het toch niet gaat regenen, daarna zien we weer wel verder maar wanneer je zowel op vrijdag als op zaterdag weg moet dan mag ook het weer even meevallen.  Veel hoef je dan zelf niet buiten te komen maar voor dat beetje dat je er doorheen moet mag het ook wel droog blijven, meer vragen we niet eigenlijk.

Druk zal de week dus ook wel worden, ik moet nog proberen uit te vissen hoe ik alles zal regelen om op zondag niet te veel meer te moeten doen.  Ik ben dat niet meer gewend om dan nog veel te werken op die dagen en ik had het nu uiteindelijk gevonden om dat te kunnen omzeilen, voor één keer moet ik dan nu een uitzondering maken maar ik weet nu niet hoe lang we er gaan over doen voordat we weer naar huis toe komen op zaterdag, het begint van op de middag maar dat eten blijft ook niet zo lang duren dus ik hoop dat ik daarna nog heel wat gedaan zal krijgen.

Ook vandaag was weer een dag van zoeken en nog eens zoeken, ik zocht naar een papier dat ik heel zeker goed moest bij houden, onze dochter had gezegd van daar eerst toch een foto van te maken met de gsm zodat je het altijd bij je hebt, nu weet ik weer waar het ligt en ik heb het terug boven op de kast gelegd, ik doe dat meestal bij zaken die ik niet mag vergeten, al stak het deze keer in de schuif van de tvkast, in een blauw mapje zodat het goed zou opvallen, had ik er maar eerder aan gedacht.  Zo heb ik de papieren in de berging al nageplozen, ben naar mijn container gegaan met oud papier en daar heb ik tussen gezocht, zonder wat te vinden.  Ik heb mijn papieren die ik in de voorbije dagen heb geklasseerd gaan zoeken, niks gevonden, ik zocht in andere mappen waarmee ik ook bezig ben geweest, gewoon om zeker te zijn dat het ook daar niet was tussen beland, niks gevonden.  Ik wist niet meer waar te zoeken en uiteindelijk nog eraan denken dat ik het misschien daar in die schuif had gelegd, ja, daar zat het dus opgeborgen, veilig en wel !

In de namiddag gisteren naar de pedicure geweest en nadien nog naar het warenhuis, ik had het opgeschreven op een papiertje maar wat vergat ik : mijn batterijen, mijn veldsla, dus ik kan morgen nog maar eens op pad gaan om dat te halen, witloof zonder veldsla is niet zo lekker en ik heb graag de twee samen, dus ja, weeral eens terug naar de winkel gaan en dan ook maar die batterijen meebrengen.  En was er zo niet nog iets wat ik steeds maar vergat mee te brengen, ik weet het nu niet meer maar morgen ben ik misschien weer iets anders uit het rijtje kwijt gespeeld en dan is het telkens zoeken wat het zou kunnen zijn, een pruts meestal maar als je het mist dan valt het je wel weer in, zo gaat dat dan met je geheugen, op en af en niet te veel met andere dingen bezig zijn, het kan veel oplossen maar vooral rustig zijn en genieten wat het moment je brengt.

Al is er niet veel op tv want al dat voetbal hangt al snel onze voeten uit !  En dan tegelijk al die commotie over dit mag niet gedragen worden en dat kan niet en zus en zo een hoop geplogenheden waarvan wij verwonderd opkijken dat het niet kan, ach, ze doen maar, al dat racisme en die speciale gebruiken, het kan bij ons in een normale wereld, moeten zij zich dan niet een beetje aanpassen of moet dat allemaal van één kant komen, ik denk het niet.  Er is veel mis met alles wat daar in hun land werd gedaan, uitgevoerd, de stadions gebouwd, al die kamer daar neergepoot op vrij korte tijd, al die dingen hebben hun prijs, hoeveel mensen zijn daar niet gesneuveld, en wij moeten dat pikken en blij zijn dat we naar hun pijpen kunnen dansen, ik denk het niet !  Dat ze dat toernooi snel stil leggen, ook al heeft het zoveel geld gekost, zijn mensen dan niet belangrijk en wat is er van hen geworden ?!  Ik kom zelf in opstand tegen hoe ze ons daar eigenlijk behandelen, al valt dat min of meer nogal mee maar is het ook mooi te noemen, neen, het is niet meer mooi als je weet wat voor mensen er allemaal zijn omgekomen om dit tot een goed einde te brengen.  Onze rode duivels zijn er ook bij op het toernooi maar of ze gaan winnen, dat is nog wat anders, ik hoop dat ze kunnen spelen en ook goed spelen zodat we toch ergens een soort van ereplaats kunnen behalen, en is het niet zo dan is het heel snel voor ons ook afgelopen, al blijven ze op tv nog altijd de programmatie aanhouden om ons te laten zie hoe alles verloopt, tot het bittere einde dus.

Het is net of alles loopt in het honderd voor deze week, dan hou ik me maar rustig bezig met iets wat ik beter kan : puzzelen in wat boekjes hier en daar !  Tussendoor eens wat boodschappen doen zoals hoger beschreven en in de namiddag rustig in de zetel belanden, ik ga de volgende dagen het vrij sober en eenvoudig houden zodanig dat ik mijn geest ook eens wat rust kan gunnen.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe, geniet ervan en tegen dat de avond invalt, gaan we ons rustig in de zetel zetten en kijken naar wat ik heb opgenomen of wat er toch hier of daar te zien is, al is het niet echt denderend, het voetbal neemt vooral de mooiste momenten van de dag in.  Maar tijdens de andere uren doen we toch wat we steeds doen, genieten en
zorgen dat alles vrij vlot blijft verlopen, ook zonder voetbal kan het leven een feest zijn, als je dat maar weet !  Groetjes.






Reacties

  1. dat was een lange boterham Chris en die gezegdes van vroeger daar schuilt nog altijd evenveel waarheid in en puzzel jij maar zoveel als je wil het is toch geen weer om buiten te komen en je kan ook niet altijd doende zijn. Straks gaan we bij de kleinzoon voetbal kijken. Hij heeft ons tweetjes en de bompa uitgenodigd om samen te kijken hahaha en mama en papa kunnen alleen maar ja knikken !!!!!
    Hij heeft de microbe nog erger vast dan zijn oma!! Ik hoop dat de Duivels winnen en goed spelen zodat we er warm van krijgen want vandaag is een echte koude herfstdag 8 graden en regen!!! Wij kijken al uit naar het Zuiden!! Goed supporteren als jij ook kijkt! Maar ik denk het niet geen probleem ik roep wel voor twee als ze scoren hahaha
    Groetjes en dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!