Woensdag, we zijn al ver in deze week en is het niet de laatste dag van november ?!

 


Inderdaad, we zijn in het midden van de werkweek aangekomen, tevens ook de laatste dag van de maand november, wat vliegt de tijd toch snel . . . gebruik hem wel !

Gisteren was er dus een technicus hier van telenet om alles van mijn installatie hier te controleren.  Het was een vriendelijke man die niet goed wist waarvoor hij eigenlijk naar hier moest komen maar ik heb hem dat snel duidelijk gemaakt.  Eerst ben ik begonnen over de modem die daar hing in zijn koorden en die ik wou vastgezet zien, we konden dat zelf ook wel maar de koppelingen die in die modem moesten gestoken worden om contact te geven, daarvan was de kabel zo kort dat we daar zelf niks konden aan veranderen, het was een voorlopige oplossing.  Die man heeft dat dadelijk in zijn goede normale stand gezet en nu staat het mooi tegen de muur ook en volgens hem is dat ook nodig om goede verluchting te krijgen rondom die modem zelf.

Daarna begon hij aan de computer en alles te controleren, eerst de leidingen gecontroleerd, ook die onder de vloer door naar de tv gaan zoals coaxkabel en dergelijke, alles werd degelijk nagekeken en gezien hoeveel problemen er waren op die en die lijn en ook nagekeken op welke dagen die waren, zelfs de buren hadden daar ook last van gehad vertelde hij me, kan best zijn want er waren ook een paar dagen werken aan de gang, daar waren we van op de hoogte maar verder was het voor ons ook gissen van waarvan die opmerkingen op de tv kwamen.  Uiteindelijk raadde hij me aan om voor die kastjes in de muur, waar de aansluitingen in moet passen, na te laten kijken en te verbeteren door de elektricien, wat ik nu nog moet doorgeven ook aan die mensen maar dat kan ook via mail, dus daar maak ik nog wel werk van, of heb het ondertussen ook al wel gedaan, ik schrijf dit op dinsdag reeds dus op woensdag is dat meestal dan wel al doorgegeven !

Verder heeft  hij alle koppelingen nagekeken van de tv-box naar de tv zelf en van de modem naar die tv en zo verder, er mankeert daar niks aan, alleen die aansluiting in de muur zou niet stevig genoeg zijn en levert dus bij trillingen wat opmerkingen op, de tv-bos is blijkbaar veel gevoeliger daarvoor en zodoende krijg je nu ook sneller opmerkingen op je tv daarvan te zien.  Nu is het vaak bij mij en soms komt het maar even voor maar ja, als je het kan verhelpen moet je dat ook doen, zeker nu voordat alles definitief is opgeleverd, misschien vraagt dat maar even werk van die mannen maar ik wil ze wel in het oog houden dat ze hun werk ook goed doen.

Nadien heb ik alles mooi gestofzuigd achter die kast zodat het daar ook weer prima proper is gemaakt, ik was toch zinnens om mijn kerstboom in de komende dagen op te tuigen in huis dus ja, het kan nu maar al gedaan zijn, dan kan ik de rest doen wanneer ik er zin in heb, vandaag misschien, we zien wel hoe goed gezind ik ben opgestaan en of ik na mijn ontbijt ook nog zin heb om dat allemaal te doen, het kan in de namiddag ook al wel natuurlijk, ach, dat doet me nu aan wat anders denken.
Zo was ik deze morgen met iemand van de medebewoners samen in de kelder, zij kwam wat vuil in haar bak doen en ikzelf had wat plastiek mee, wat keukenafval en ook wat restafval.  Vandaag komen ze dat hier op halen dus dat restafval en de gft, zodat ik wou dat het toch al klaar stond.  Wil ik daar toch al dadelijk mee naar boven gaan om het klaar te zetten, dat heb ik nu telkens weer aan de hand, als ik het op voorhand klaar zet en de berging opruim, dan wil ik ook al dadelijk alles naar buiten dragen en het klaar te zetten om leeg te maken !  De dame bij mij die zei : gaat ge dat nu vandaag al mee buiten nemen ?, ach ja, ik was natuurlijk verkeerd, dat komt ervan als je steeds alles de dag voordien klaar zet voor je blog !  Raar maar waar, ik deed het dus opnieuw, ooit was ik al buiten en toen heb ik mijn bakken laten staan, gewoon omdat ik de dag erna niet meer zou aan hoeven te denken, ik vergeet dat tegen de avond aan al snel om het buiten te zetten . . . !  Vandaag vergeet ik het hopelijk niet . . . 

Ondertussen heb ik ook al mijn doos met kerstboom uit de kast gehaal, mijn spullen staan gewoon bij mekaar in een kast en ook de opbergdozen met kerstversiering en dergelijke staat daarbij, samen met de doos met lichtjes.  Dus ik kan eraan beginnen wanneer ik wil, en daarna pas poetsen, weet ik bij ondervinding, want er valt hier en daar al eens wat glitter op de vloer en daarna krijg je dat slecht nog wel als je begint te poetsen met nat.  Dus nu eerst alles optuigen en klaar zetten zodat je de lichtjes kan in brand doen, dat is wat ik wil, die klaarte in huis zowel in de morgen als in de vooravond, de dagen zijn al zo kort dus ja, we zijn in de winter aangekomen.  En koud worden zal het ook wel, in ieder geval iets kouder dan het voorheen was, het begint vandaag en morgen kan het al te laat zijn maar eerst toch voorzien om die boom klaar te hebben en daarna de potten inpakken, het zijn er maar enkele want die eenjarige bloemen laat ik gewoon staan maar wel vrij kort tegen het glas aan zodat ze nog ietwat beschutting hebben net zoals de ingepakte overlevende planten.

We zien wel hoever we ermee geraken allemaal, het is een boel werk dat je op je schouders weer neemt maar liever op tijd eraan te beginnen dan laat, ik hou niet van uitstel in die zaken want anders kan je wel eens te laat komen ook en kan je nieuwe planten aan kopen, we zien wel wanneer we het doen en als het meevalt, dan heb ik ook in de winter nog een bloem hier en daar, zowel aan mijn geraniums als aan de andere planten, we zien wel wie de sterkste is en of ik het allemaal op tijd geregeld krijg, zowel de bloemen als de kerstboom als poetsen in de living.

Want met al dat rondsleuren met meubels en dergelijke, ook met kledij dat ik vorige week heb gewassen, kan je vaak heel wat stof laten opdwarrelen.  Dus alles een goed met een natte doek afstoffen en de vloer poetsen, het kan deugd doen aan alles.  Daarna weer alle spullen een eigen plaats geven en we kunnen er weer voor even tegen en hebben lichtjes genoeg in voorraad, nu nog wat batterijen bij halen zodat we de winter door geraken.

Nog een heel fijne dag en ik hoop dat ik ook gedaan zal krijgen wat ik zinnens was van te doen allemaal, we zien wel hoever we ermee geraken en ja, het zal wel een dag zijn dat ik moet werken om alles te doen wat ik denk te doen . . . al komen er nog wel wat dagen dat je iets zal kunnen uitvoeren, wacht maar . . . ik ben nog niet aan het einde van mijn Latijn !  Wie weet wat vind ik onderweg ook nog ?!  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!