Vrijdag en weldra weekend. Feestweekend is ingezet !

 


Mijn feestweekend is ingezet, ja, het is vandaag seniorenfeest en daar doen wij met een aantal mensen van onze blok graag aan mee !  Maar morgen is nog een feestdag, dan vieren mijn nicht en haar man hun 65 jaren huwelijk, het is net of het was nog maar pas dat ze zijn getrouwd, al besef ik ook wel dat het heel wat langer is geleden als toen wij in het huwelijk traden maar ja, ze zijn dan ook toch een tiental jaren ouder dan ikzelf en ook dat telt mee natuurlijk !  Dus jullie weten het, wanneer er hier even niks verschijnt dan ben ik nog aan het vieren, eender op welke manier maar vieren zullen we, zowel onszelf, als senioren, als het koppel waarvan hoger sprake.

Je weet ook zelf wel als wijzelf, mijn echtgenoot en ik dus, als mijn broer en schoonzus reeds net 50 jaren of nog wat meer dan 50 jaren getrouwd zijn, dat anderen ons voor waren en dat ze dus al wat langer zijn getrouwd, je houd dat niet echt bij maar je kan er ergens wel een tijd op plakken.  De vorige huwelijksverjaardagen hebben we nooit met hun samen mogen vieren maar deze keer zijn we ook eens van de partij.

Daarom heb ik gisteren al mijn boodschappen gedaan, kwestie van iets eetbaar in huis te hebben, ietwat meer dan anders maar toch, ik kan ook in de komende dagen nog verder met wat ik in de koelkast heb liggen !  Ik dacht eerst gewoon af te wachten en iets te halen in het warenhuis op het moment dat ik het nodig heb maar neen, zo is het toch steeds ietwat eenvoudiger, ik hou er niet van om op het laatste moment dan te moeten vaststellen dat het er niet meer is . . . en een voorbereid persoon is er twee waard, is dat niet zo ?!  Denk ik er toch over eigenlijk en nu hoef ik niet dadelijk gaan rond lopen om nog wat te vinden op het laatste moment.  Daarbij heb ik nog wel wat klaargemaakt zitten in de diepvriezer, dat doet me eraan denken dat die mogelijkheid er ook nog is, toch goed uitgekiend van mij, samen met "Flammkuchen", een soort van pizza met heel fijn krokant gebakken onderzijde, met daar bovenop een mix van ui met spekjes en een soort van kaas.

En zweten dat ik gisteren heb gedaan, het heeft geen naam, hoe vaak zijn mijn haren in de nek net kleddernat geweest, ik heb dan ook de was gedaan, tegelijk ook de lakens afgetrokken die zijn mee in de was geweest, zijn dan ook dadelijk nadien weer terug op mijn bed gelegd zodat het meeste ervan reeds uit de voeten is, al moet er nog wel wat opgevouwen worden en een paar stukken gestreken, maar dat is een zorg voor later.  Wat ik niet had gedaan dat is stofzuigen maar daar zal ik seffens eerst eens werk van maken, het ontbijt is toch achter de rug, het meeste in huis is opgeruimd en heeft zijn plaats gekregen zodat dat stofzuigen ook niet veel tijd meer in beslag neemt.

De voorbije nacht heb ik dan ook vrij goed geslapen, ik heb al genoeg rond gelopen, zo vond ik op de middag een brief in mijn bus die niet echt voor mij bestemd was, waar ik wel een deel moet in betalen maar dat wordt later pas afgerekend bij de algemene verrekening van de kosten voor ook de gemeenschappelijke delen van onze appartementsblok.  Verder werd er nog wat gesproken over wateroverlast, hoe het komt en van waar precies, dat staat nog niet vast maar het moet in ieder geval dringend onderzocht worden en samen met de bekleding van de platte daken bekeken, ook daar schortte reeds wat en komt het daar niet van, dan wel van die afwatering van het water van het dak, ik had dat reeds eerder in de gaten dat dit niet meer normaal te noemen was maar niemand heeft willen luisteren naar mijn grieven die ik reeds lang had zien aankomen, nu dus wel werd er eens eindelijk werk van gemaakt en daarna is het nog het euvel verhelpen.  Diezelfde afloop komt nu ook reeds ergens terecht in de kelder om naar de riolering te worden geleid of naar onze regenwatervoorraad, wat precies dat er mis is weet ik niet maar nu sijpelt dus datzelfde regenwater wat hier weer in die muur zit, ook reeds binnen in de ondergrondse garage, geen gezonde toestand als je het mij vraagt.  Ook in de muren van twee appartementen zit dat al in doorgesijpeld dus ja, dat zal goed opvolgen worden of er komen grote kosten bij kijken.

Zelf had ik dan nog gezien dat er barstjes waren onder de trap die naar de bovenste appartementen gaat maar vermoedelijk is dat niets erg, toch maar in het oog houden, kan gewoon te maken hebben met het zetten van deze blok want wat niet is dat kan nog komen, het gebouw is dan ook gezet in volle coronaperiode en dat zou wel eens kunnen zijn dat het toezicht dan ook op dat moment was weg gevallen en dat er minder nauw werd gekeken op alles en nog wat.  Komt er dan nog bij dat er ergens bij een firma die het gezet heeft, een faillissement is geweest waarvoor ze nog aan het procederen zijn om tot een vergelijk te komen.  Ge ziet het zelf al zo voor je, het is niet voor iedereen even gemakkelijk om alles geregeld te krijgen, er is geduld voor nodig maar eens zal het wel zover zijn !

Dat zijn kinderziektes zeggen ze dan maar het moet ooit toch wel eens gaan ophouden, weldra wonen we hier twee jaren en is het nog niet zover dat je kan gerust gaan slapen want wie weet wat duikt er morgen weeral op ?!

Is het niet bij de ene dat er wat scheelt, dan is het wel weer bij een andere, uiteindelijk hopen we hier rustig te blijven zitten voor zolang onze tijd hier nog bemeten is, dat weet je vooraf nooit want je weet niet wanneer je voor altijd je hoofd te rusten zal leggen . . .  Daar denken we nu nog niet aan, eens die tijd is gekomen dan pas moeten we ernaar handelen en als wij het niet meer kunnen dan zullen anderen dat voor ons wel beslissen, daar ben ik in gerustgesteld, ik zie er niet naar uit maar weet wel dat het vroeg of laat ook eens mijnen toer zal zijn.

Dus wat jullie allemaal moeten doen is vooral genieten van elk moment, wij zullen dat in het weekend ook wel doen, en met wij bedoel ik iedereen die bij de feestelijkheden zal aanwezig zijn en ook nog anderen in andere situaties als dat wijzelf gaan vieren.  We heffen het glas op de feestelingen allerhande en geniet wanneer je daartoe de kans hebt !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!