Donderdag, laatste "gewone" dag van deze week . . .


We zijn nog niet zover dat het ook echt aan het winteren is maar ik zou me er toch maar al op voorbereiden !  Je weet maar nooit wanneer het eraan komt, die winter die we toch ook zullen krijgen vermoedelijk, eens is het zover en dan is het snel-snel en gauw-gauw om alles aan te passen aan de heersende winter.  Mijn voorzorgen zijn al wat genomen, alleen mijn potten en bakken die niet mogen bevriezen, die zijn nog niet ingepakt maar dat kan morgen ook nog als het al eens wat kouder is geworden.

Gisteren begon dan ook niet zo goed eigenlijk, de wifi lag uit van vlak na achten denk ik dan, ik heb het niet echt bekeken hoe laat het toen was maar ik zat in ieder geval nog aan het ontbijt, was dan ook niet vroeg opgestaan, wat voor achten was ik wel aan het rond lopen en mijn koffie zal tegen dan wel al zijn doorgelopen, alleen nog niet in de thermos gegoten maar toen was het al zover eigenlijk.  Dus ongeveer anderhalf uur of wat meer nog zaten we zonder wifi, dat bakje (modem) was daar aan het knipperen van wit naar rood naar een eerder gelige kleur en ja, dat is niet zo fijn want dan werkt er al niet zoveel eigenlijk.  Je zit zonder tv, of er werkt toch een gedeelte van je tv niet naar behoren, je kan niet op een bepaalde site wat gaan neerzeten om je vrienden een fijne dag toe te wensen, je kan dit niet en dat werkt niet en je bent zowat in je gewone doen gekortwiekt.  Fijn is dat niet maar ik wist dat er werken aan de gang waren en maakte me daarom niet echt zorgen erover.  Toch tot rond 10u heeft het geduurd, al een hele tijd voor wie er ook online bepaalde dingen moet doen of thuiswerken al is dat ook niet steeds met je verbinding aan maar je kan ook offline aan het werk gaan, voor een tijdje toch maar niet voor altijd.

En ziet er in de morgen het begin van je dag er mooi uit, het kan ook wel eens tegenvallen, ik zat de laatste tijd steeds maar te worstelen met dit en met dat aan computer en aan tv en al wat daaraan vast hangt en ja, ook die wifi was niet steeds dat wat je ervan verwacht, het helpt niet echt om je dag goed te beginnen wanneer alles wat je normaal doet in de morgen, nu ineens niet wil lukken of dat je het moet uitstellen tot later op de dag.  Voor mijn part is dat zo geen erg eigenlijk, ik trek mijn plan wel op andere manieren maar ook ik maakte me er toch wel even ook zorgen over omdat niet alles verliep zoals ik het in mijn hoofd al had gezien toen ik op stond, is soms wel confronterend maar in dit geval was ik wel voorbereid.

Er lag immers nog een hoopje reclame die na het weekend in mijn brievenbus werd gedropt en ik had ondertussen ook nog wat andere post erbij ontvangen.  Daarbij had ik een dag of wat voordien ook nog een bestelling geplaatst en die kwam reeds binnen rond 8u30 in de morgen, dus uiteindelijk viel alles nog niet tegen, ik wat thuis op de deur te openen zodat ze mijn pakje veilig binnen konden zetten, tenminste de postbode kon dit, en ik was gerust, ging al dadelijk datzelfde pakje oppikken in de hal en bracht het mee naar binnen toe.  Tussendoor toch snel eens op die toets van de radio getikt om te zien of die niet reageerde, neen, nog wat geduld oefenen tot het allemaal weer voor even uit de voeten is !  Pas daarna werkte alles weer naar behoren, mijn vaatwasser die deed onverstoord zijn werk verder en weldra hoor ik de drie piepjes die hij geeft wanneer alles is gedaan en de deur is open gezet zodat de laatste waterdamp kan opdrogen ofwel vervliegen naar buiten toe.

De radio deed weer wat hij normaal doet : muziek voortbrengen !  En er was dan ook weeral een praatje over het voetbal wat er de dag of avond voordien was te zien, ik heb er niet echt naar geluisterd, het brengt alleen wat verstrooiing tussendoor.  Verder zat ik in mijn gedachten mijn boodschappenlijstje af te gaan, wat was dat weer dat ik niet mocht vergeten wanneer ik seffens naar de winkel zou stappen ?!  Ja, als je het niet leert van alles op te schrijven, dan zal je nog meer over en weer moeten lopen om alles in huis te hebben wat je wil gebruiken bij het eten !  Maar geen nood, ik heb toch nog witloof en dat kan je eten zoals je wil, gisteren met zalm en lichte kaassaus gegeten en het was lekker, al bleef het wel even liggen op mijn maag met het gevolg dat ik wat last had van oprispingen.  Dat heb ik vrij zelden maar met kaas weet je maar ook, in het vervolg misschien toch maar die kaas laten vallen en zorgen dat er gewoon een lekker korstje op komt en verder niks meer ?!

Verder staat er niet veel op mijn agenda, wel dat ik op dit of dat moet letten in de komende dagen en zeker mijn afspraken niet vergeten, het wordt vrij druk in dit weekend maar ik geraak er wel doorheen, daarna komt er nog een zondag waarop ik kan uitrusten . . . of misschien beter nog, de werkjes uitvoeren die ik voordien niet kon doen omdat ik het huis uit was !?  We zien wel hoe we dat regelen, een beetje rust kan nooit kwaad en er komen nog dagen dat er kan gewerkt worden, hier vooral wassen en drogen van diezelfde was dan.

Geniet nog van wat de dag ons brengt, eender of het mooi wordt of dat het gaat regenen, we moeten er toch doorheen gaan wil je ergens geraken.  Vergeet vooral niet te genieten van de mooie en goede dingen van het leven want je weet het, de tijd die je laat voorbij gaan, die komt nooit meer terug !  Groetjes.



Op woensdag kreeg ik op Fb het volgende te zien, het ging over het weer en blijkbaar zou het mogelijk zijn dat we een echte koude periode tegemoet gaan maar dat is nog niet zeker dus ik zou me maar erop voorbereiden dat het ook wel eens waar zou kunnen worden dat de winter in aantocht is !

-Extra update Weerstation Orkanos:
De kansen op winterweer nemen vanaf begin December sterk toe (zie grafiek/afbeeldingen) dit zit al even in de weermodellen en blijven maar terug komen.Er komt een stevige hogedruk gebied boven Scandinavië-Rusland te liggen hierdoor zouden we begin december met een NO wind te maken krijgen en komt er gevoelig kouder weer op ons af! En zou er een koudere periode kunnen aanbreken in begin december. Hoe koud het juist gaat worden is nog een groot ? En ook de sneeuwkansen zijn nog een ? Volgende week zal het al wat meer zichtbaarder worden hoe koud het juist gaat worden.Of juist terug verzacht zijn ?, want voor deftig winterweer moet alles juist zitten om iets op poten te zetten. Maar de weermodellen van vandaag zijn toch wel bijzonder spannend te noemen voor de winterlief hebbers voor begin december !! Ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden, en volg dit nauw op. Nog een fijne avond. #weerbericht #kouder #winterweer #winter #winter2022

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!