Dinsdag, vandaag liefst wat rustiger . . .


De dag begon gisteren al vrij goed maar later op de dag werd het maar drukker en drukker.  Ik had niks gepland maar uiteindelijk werd het nog een goed gevulde dag . . . met wachten en telefoneren en opzoeken van papieren en dergelijke, of hoe een rustige dag ook gevuld geraakt zonder er wat te hoeven voor te doen !  Raar  maar waar, het was al even na vijven in de namiddag, buiten was het al pikkedonker en zelf was ik toen nog altijd met papieren aan de gang . . . tot ik het moe was en ermee ben gestopt om voor mijn eten te zorgen !  Ja, lach maar, zo kan je dag ook naar de bliksem worden geholpen en die was zo goed begonnen, ik had mijn strijk al gedaan, de was opgevouwen, alleen de handdoeken moesten nog in de kasten gelegd worden en de gestreken bloesjes en opgevouwen pullovers die moesten nog weer terug de kasten in, meer had ik in de namiddag niet te doen . . . totdat ik ontdekte dat ik een bepaalde rekening niet had betaald blijkbaar, ik kreeg een aanmaning in de bus en dat zette alles wat met een sneltreinvaart aan het rollen !

Eerst dacht ik aan phishing maar al snel moest ik dat laten varen, dan maar gaan zoeken naar de bewijzen, blijkbaar heb ik ooit ook mijn e-box geactiveerd zonder aan te duiden dat ze me een mail moesten sturen wanneer ik niet dadelijk had gereageerd op een betaling.  Ja, deze keer kreeg ik dit te zien in mijn e-box en het bedrag was net dat wat hier ook werd vermeld, hoe kwam dat dan dat ik dit niet had doorgekregen was mijn vraag, ja, ze hadden blijkbaar mijn mailadres niet, kom mensen, wees eens eerlijk, als je dat overal reeds hebt ingevuld, doe je dat dan nog een keertje voor weer iets anders wat de staat aan gaat ?!  Had ik het vergeten, neen, er stond wel degelijk mijn mailadres op maar het hielp dus niet dat je daar mee aan kwam . . . want je kon dat best daar nu pas hebben ingezet en dat je dat rondje niet had aangevinkt, kwam ook gewoon doordat je het niet had gezien of zo zeker ?!  Al eender, het baatte gewoon niet van allerlei oorzaken aan te duiden, je moest betalen.  Dat ik zou betalen zou ik willen geloven maar is dat zomaar juist wat eerst is opgegeven en van waar komt dat nog allemaal, waarom was dat zo laat, geen idee en een antwoord konden ze je ook niet geven, wel dan maar snel de gsm genomen en de app geopend om snel via je bank te betalen, even scannen nog en daarna was het dan weer uit de voeten, weeral wat minder dat we kunnen opdoen tegen de feestdagen, dat is wel een domper op de vreugde maar ja, we leven nog en als ik nu nog eten klaar maak dan genieten we daar maar van !

Op de middag was ik daar nog mee bezig geweest, ja, net voor de middag die omslag uit de bus gehaald en dadelijk alles bij mekaar gezocht van wat had ik precies betaald en al die paperassen samen gelegd en nog maar eens bekeken, ja, ik moest betalen en phishing was wishful thinking naar mijn idee blijkbaar, eind goed al goed zullen we maar denken.

Daarna de mails maar eens bekeken want er komen in deze dagen voor de feesten ook nogal wat berichten binnen vol van reclame en dergelijke en daar krijg ik het dan van, zo ongeveer een dertig veertig per dag die je toch moet verwijderen omdat je er niks mee bent, al kan daar ook al wel eens tussen zijn die je wel moet hebben en lezen ook wil je kunnen antwoorden !  Maar die kan je dan weer opvissen tussen die welke je hebt weg gedaan, weeral werk voor niets denkt een mens.

Toen ik de aanrekening van Telenet bekeek, bleek er een bedragje op te staan van huur nadat we de digicorder hadden binnengeleverd, waarom, geen idee, was dat iets nieuw wat ze hadden aangerekend, neen, het hoorde er blijkbaar niet thuis.  Maar toen kwamen ze erop uit dat de naam van mijn overleden echtgenoot nog op de papieren stond, welja, dat mocht blijkbaar ook niet, ik kreeg er toegezonden en ik mocht die binnen sturen . . . maar kreeg geen mailadres waarop ik dat moest sturen dus ja, nu was het zoeken naar waar dat moest allemaal, zal iets voor morgen worden, vandaag wil ik nog wat rust ook in de avond.  En morgen maken we het ons gemakkelijk en zullen de mensen die hier de installaties van tv en tv-box komen nazien en ook van de modem, met zijn te korte draden die er naartoe lopen, hoe ze dat gaan verhelpen, ik weet het niet maar zo kan het gewoon niet meer.  Wie heeft dat vorige keer hier gezet en waarom die draden zo kort afgeknipt, mensen toch, als je eens niet goed oplet zetten ze je in het zak en als er wat anders moet geïnstalleerd worden dan zit je met problemen.  Nu hangt onze modem in een soort van hangmat van draden op aan twee vijzen die in de muur zijn gedraaid om de vorige modem op te hangen, de deze die staat nu weer op een schapje dat je ook moet vast zetten op de muur dus . . . alleen als je dat wil doen op die plek waar alles voorzien is en je zou het daar aan de muur vijzen zoals het vorige, dan geraak je met de draden die je met de modem moet verbinden, niet tot aan de onderkant van dat spul, zo kort zijn die gemaakt, rara hoe ze dat nu gaan herstellen, of moeten ze wat anders daarvoor afbreken misschien, dat zou nog kunnen, maar dan staat dat misschien weer voor wat anders in de weg, ach ze doen maar, als mijn tv en de radio maar spelen, dat het internet en de wifi maar niet weer uitvallen, dan ben ik al dik tevreden, ik betaal voor goede service en ik wil dan ook waar voor mijn geld.  Mensen toch, zo werken dat is toch ook niet zoals het hoort zou ik dan denken.  Dat kan ene keer voorvallen maar geen twee keren, genoeg is genoeg en ik ben het echt wel beu om achter iedereen zijn veren te zitten om iets gedaan te krijgen !

Vlak na de middag, ik was net gezeten in de zetel, mijn tv stond zelfs niet op en de radio ook niet, ik was even in de reclame aan het kijken die ik uit de brievenbus had gehaald, samen met die aanmaning om te betalen voor iets waar ik nog niks van gezien had, toen ging de telefoon, een vriendin die weer wat aan de hand had, zelf moest ze weldra onder het mes en daarna zou ze zich moeten thuis was laten verzorgen blijkbaar omdat ze niet de trap op kan om in haar bed te geraken, ze mocht dat dus niet doen van naar boven te gaan, ach, het is niet iedereen gegund om van het leven te genieten blijkbaar en ik maar doordrammen over mijn papieren . . . die nu bijna zijn opgelost maar ik moet nog alleen het adres vinden van Telenet en dan nog hopen dat het daar niet verloren wordt gedaan !

De dag was al meer dan druk genoeg, morgen in de voormiddag wil ik eens gaan douchen, vandaag doe ik het niet meer, seffens iets lekker eten en daarna rustig in de zetel belanden, in de hoop dat ze me vandaag nu toch even met rust zullen laten.

Geniet nog van jullie dinsdag, maak er een mooie dag van en weldra ga ik ook mijn kerstboom zetten, kwestie van daar toch te kunnen van genieten als al de rest niet goed mee wil.  Alleen die lichtjes al in de boom hangen en daarna ze aan steken in de morgen wanneer het nog donker is buiten en 's avonds ze vroeg aan doen om ervan te kunnen genieten en rustig na de denken hoe mooi de komende tijd toch ook kan zijn, ik kijk er wel naar uit maar de drukte kan ik missen die je dan vaak op een kerstmarkt kan tegen komen, dat is me was veel allemaal.  Groetjes !




Reacties

  1. Goede morgen Chris, de reclame die je krijgt die je niet graag hebt kun je in Spam zetten dan ben je daar al vanaf Wij hebben Gmail en die doen dat heel goed. Dan kan je dat af en toe eens nazien! Die mannen die voor je tv komen zullen ook wel weten naar waar je die kan sturen of op de telenet site? Nog gezellige dag met het plaatsen van je boom,Alfy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!