Maandag, het weekend is weer voorbij, nieuwe week, nieuwe dag, . . .

 


Net zoals de voorbije dagen waren, is het misschien vandaag ook wel maar je mag gerust met wat zomerse spullen weer de baan op gaan, tenminste, zo kregen we te horen in de voorspellingen.   Want de zomer is nog niet echt voorbij wanneer je de weergoden mag geloven.  Of ze ook gelijk krijgen, geen idee, niemand die het je vooraf heel juist kan voorspellen en ja, eigenlijk hoeft dit ook niet, zorg er gewoon voor de je voorbereid vertrekt, al ben ik niet dadelijk zinnens om ook weer eens op strooptocht te trekken, neen, ben ik echt niet zinnens.  'k Heb al in de voorbije week wat geld meer op mijn rekening moeten zetten, wil ik niet voor een voldongen feit staan dat er niks meer op de rekening staat, en dat is echt wel vervelend als je wat wil betalen !

Ach, ook ik kan het weer niet voorspellen, ook ik laat me soms wel verrassen maar wanneer ik wil gaan winkelen dan kijk ik wel telkens naar het weer dat voorspeld is, is ook niet altijd juist maar je kan dan je voorzorgen wel nemen.  Zo ging ik op vrijdag ook winkelen, in de voormiddag wel te verstaan, ik stond vroeg klaar om te vertrekken.  Maar net toen begon het te regenen, niet gieten maar wel water dat uit de hemel kwam en nogal in fijne miezerige druppeltjes naar beneden kwam.  Ik stelde mijn boodschappen even uit en deed nog wat anders in huis ook.  Op een moment was het zo goed als gedaan met miezeren en dan trok ik erop uit, gelukkig maar, iemand van mijn buren kwam er ook doorheen maar die was wel wat eerder vertrokken, met het gevolg dat die nat weer naar huis toe kwam, wat ook niet erg is als je goed bent aangekleed.  Ik ging rustig verder, niet zonder eerst eens gezwaaid te hebben naar de buurvrouw.  Zij torste ook twee volle zakken met eetwaren en ja, dat kan al snel beginnen doorwegen !  Ikzelf deed mijn boodschappen en toen ik buiten kwam, toen leek het wel of de zon er wou doorheen komen, wat ze later dan ook deed.  Mijn dag was weer goedgemaakt, ook al was ik later dan normaal gaan winkelen, ik had wat ik moest hebben, of dat dacht ik toch, al was ik weer een kleinigheid vergeten, geen nood dat kon in de volgende week ook nog wel aangekocht worden.  Ik vond namelijk niet dadelijk mijn kervel bij de diepvriesproducten en ik hoop dat ik geen gelijk heb maar ze verwisselen tegenwoordig vaak van leverancier en schakelen hier en daar ook over op producten van eigen makelij, wat niet altijd slecht is maar wel als je gewoon bent van je normale merkproducten aan te kopen.  Ik zie me toch nog verplicht om ook elders eens te gaan winkelen, al is dat wel een heel stuk langer stappen en ook nog langs een heel drukke baan !

Maar we zijn ook aan een nieuwe week begonnen en ik hoop dat deze week ook wel zal meevallen.   Al heb ik al wel een paar afspraken op mijn agenda staan, ze komen ook eens kijken naar mijn wasmachine en ik hoop maar dat het kan hersteld worden, is ongeveer 10 jaren oud, ik weet niet meer precies wanneer het werd aangekocht maar ik heb nog wel de factuur daarvan liggen, ik hou al die zaken vrij goed bij.  Al zou ik wel eens een lijst mogen magen van al die spullen die er zo in huis zijn en die nu niet dadelijk nieuw zijn aangekocht.  Van wat er in mijn keuken is ingebouwd, dat weet je nog maar al te goed van wanneer die zijn maar van de rest is het een beetje gissen, al heb ik niet zoveel oudere apparaten meer staan, wel nog die grote diepvriezer die in de kelderberging staat.

En nu maar hopen dat ook deze nieuwe week mooi zal worden, ook al valt er soms wel eens een druppel water naar beneden, het is heerlijk wanneer je de zon ziet schijnen wanneer je wakker wordt.  Zo heb ik dus zondag echt wel lang geslapen, was ook wel even geleden dat ik zo lang bleef liggen : het was al net iets na negenen toen ik ben opgestaan, heerlijk toch dat je ook daarvan zo kan genieten !!!  Zelfs scheen de zon toen een beetje, ze was ook nog niet zo lang geleden opgestaan blijkbaar, maar als je de zon ziet wanneer je nog aan je ontbijt bezig bent dan voorspelt dat meestal wel mooi weer, eindelijk heb ik ook eens wat kunnen genieten van een lange nacht.

Dat doet me eraan denken dat die korte dagen ook er weer aan komen, weldra krijgen we ook weer de overschakeling naar de wintertijd, eind oktober, en zover is dat niet meer van ons af.  Dan is er een nacht dat we ook weer iets langer kunnen blijven liggen dan normaal en ja, dat is ook mooi meegenomen, alleen heb je soms wel even een dag of twee dat je geen zin hebt om 's morgens zo lang in bed te blijven liggen, al gaat dat ook wel weer snel voorbij !  Dat doet me eraan denken dat het eerder ook weeral eens Halloween is, dat we stilaan naar de tijd van Allerheiligen en Allerzielen toe gaan, en daarna gaan we een koudere periode tegemoet, of het ook zo zal uitmeten weten we niet natuurlijk, ik hoop op ietwat koudere temperaturen zodat alles wat kan op wintermodus overschakelen.  Het is goed voor mens en dier en alle planten in de natuur, het is de normale gang van zaken en ik geniet dan ook soms van die wandelingen in de open natuur in de buurt.  Het is een mooie periode die ook tevens de aanloop is naar de eindejaarsfeesten . . . al zijn we nog lang niet zover, het komt er ook ergens aan . . . afwachten welke temperaturen we tegen die periode hebben !

Ondertussen genieten we nog van wat er ons is gegeven op dit moment, er komt ook nog een verjaardag aan, ja, ik ben ook jarig op vrijdag maar zover zijn we nog niet, er kan ondertussen nog heel wat water naar de zee toe lopen.  En wie weet wat heeft het leven voor mezelf nog in petto, ik weet het niet en je wacht het dan ook beter maar af waar het je kan brengen !

Geniet nog van de ook nog wel mooie momenten die deze week kan met zich meebrengen, maak er het beste van en als dat even niet lukt, herpak je en probeer er eens op uit te trekken om gewoon je hoofd leeg te maken, het kan zo heerlijk zijn om ook eens rustig te slapen en te genieten en even te doen wat je anders nooit zou gedaan hebben, het kan heel goed meevallen en als je er deugd hebt aan beleefd : zoveel te beter !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!