Maandag, Halloween en ook het begin van een nieuwe week !

 


En ja, een nieuwe week en morgen ook weer een nieuwe maand, vandaag is het Halloween en morgen vieren we Allerheiligen, woensdag is het al Allerzielen en dan zal het weer snel naar de winter toegaan.  Alhoewel we dat laatste dagen echt hebben kunnen genieten van een echte Indian Summer zoals we nog nooit hebben gehad.  Want de temperaturen swingden de pan uit, iedereen liep met een smile op zijn gezicht, gewoon omdat het zo goed was om buiten te zijn, ook ik heb daarvan genoten en niet alleen ik zelf ook een aantal medebewoners van onze appartementsblok.

We hadden dan op vrijdag ook samen een tafel waaraan we konden aanschuiven voor wat pompoensoep, ikzelf had mijn flesje met water meegenomen om de mensen niet te veel afwas te bezorgen die daar ook hadden voor gezorgd, het was mooi en een fijne babbel hadden we ook nog samen, de ene vertelde hier wat, de andere wist nog een nieuwtje van in de buurt en van die dingen werden er een aantal naar boven gehaald.  Ook werd er gezegd wie er met wie naar een bepaalde voordracht of feest ging en ja, zo werd alles goed geregeld.  Toen het tegen 17u aan liep dan was de tafel al wat leger geworden en besloot ik ook maar op pad te gaan naar huis toe, ik heb me daarna nog wat in de zetel gezet, heb gezorgd dat mijn boterhammen me goed smaakten, ik genoot van mijn avond en ik vond dan ook snel weer de slaap toen ik naar bed ging.

De komende dagen worden druk, misschien niet zo voor mij maar we hebben vandaag dan Halloween, toch ook iets waar je niet zozeer mee aan doet maar wel heb ik al wat eerder mijn heks op de kast gezet !  Al moet ik daar nog wel wat aan veranderen aan die spullen die er nu bij mekaar op staan, ik zie graag bepaalde dingen die me doen denken aan de ene of andere feest of zo, net zoals Kerstmis er ook eentje is, maar veel meer doet het me niet, ik hou ervan om alles wat in die geest te zetten, meer moet dat niet zijn.  Omdat er ook niet zoveel plaats is om wat te zetten, doen we het wat minder dan wat het vroeger was !  Alleen staat er nu wat veel op de kasten en dat maakt het geheel rommelig, dat zie ik niet graag, daar straks toch ook wat aan veranderen.

Voor mij is Allerheiligen eerder een dag om rustig met iets bezig te zijn, al is het maar wat opruimen, we zullen zien hoe het weer daarna evolueert maar tot nu toe zou het toch nog zacht blijven en als het wat kouder wordt, dan zien we wel.  Zo had ik met een buurvrouw afgesproken om met haar tot op het kerkhof te gaan.  Ze vertelde me dat ze op een dag klaar stond om tot daar te gaan en dat ze tot aan de brievenbus was geweest en daarna weer terug gedraaid en niet verder kon gaan.  Ik ga proberen om gewoon zo onder ons twee tot daar te wandelen en daarna even een kleine pauze op het kerkhof in te lassen en even te vertoeven, het is daar telkens rustig en ik blijf er graag zitten om zelf even tot mezelf te komen en in mijn binnenste tot hem te praten, hij die mij steeds zo lief was, is daar ook uitgestrooid op de strooiweide, een keuze die ik ook voor mezelf heb gemaakt, zo kunnen we weer even samen zijn, ook al weet ik niet hoe het hierboven zal verlopen, is het er mooi of niet, ik breek er mijn hoofd niet over, wanneer mijn tijd ook komt dan ben ik klaar, noteer dat al maar.  Hier op het kerkhof kan ik mijn gedachten eens de vrije loop laten, de rust in mijn hoofd doet me deugd want die tinnitus is weer wat rustiger geworden, altijd wanneer ik ook weer rustiger ben en mezelf de tijd gun om even op adem te komen.

Er ligt nog wel wat werk op mij te wachten ook voor de rest van deze week, wanneer ik alles ga klaar maken weet ik echt nog niet maar die witte kolen, daar ga ik eerst aan beginnen en dan pak ik ze weer in zoals vorig jaar, een pakje maken voor iedere keer dat ik ze wil klaar maken, ik kan er echt wel een hele winter mee door komen, ik geloof zelfs dat er nog wel ligt die ik ook in het vroege voorjaar heb in de vriezer gestoken !  Ach, zo blijft een mens steeds maar wroeten maar ik doe dat eigenlijk wel graag, nu ook nog wat spek in huis halen, misschien vind ik nog wel enkele stukken onderin mijn "Big Box" van de ingebouwde diepvriezer in mijn keuken ?!  
Die rode kolen zullen nog iets langer moeten wachten maar ondertussen heb ik wel appelen om erbij te doen en dat vind ik fijn, de rest kan ik ook nog wel gebruiken, al maak ik er zelf maar appelcompote van en vries ik die in, kan ook en is snel klaar en lekker wanneer je die zelf kan klaar maken, dan doe je er net zoveel suiker in als je zelf lust, ik ben niet echt die zoetekauw maar heel soms lust ik dat wel, ook gebakken appelen, lekker !

Dus genoeg te doen voor de nieuwe week, ik geniet er nu al van op het hier gewoon wat op te lijsten, en zo vol van die genoegdoening, slaap je ook weer wat sneller in, lekker eten is voor iedereen goed en ook ik doe daar aan mee, of ik het nu zelf moet klaar maken, daar draai ik mijn hand niet voor om, al is er wel wat werk aan eer alles helemaal gedaan geraakt.  Maar geen nood, we hebben de tijd ervoor en die neem ik dan ook wel.

Nog een heel fijne dag, geniet van al de heksen en pompoenen en zwarte katten, maak er ook een mooie dag van voor jezelf en morgen is het weer een rustige dag, een dag dat je denkt aan al wie van je familie reeds overleden is en dat zijn er in de loop van een jaar ook weer een heleboel meer geworden, dat is het leven, het hoort bij het leven en ooit komt onze tijd ook wel, al mag het voor mijn part nog lang duren, tenminste als ik nog vrij goed zo mag verder doen zoals ik nu ben.  Maar dat heeft niemand te kiezen !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!