Maandag, een winderige dag en maar grijs om te beginnen . . .

 

Een heel mooi dag zal het blijkbaar niet worden, al zag ik al wel een straaltje zon priemen door heen de wolken, verder ziet het er maar winderig en grijs uit, maar och, het is ook een dag om allerlei klusjes weer gedaan te krijgen zoals strijken misschien ?!  In ieder geval wens ik iedereen een heel fijne dag toe en probeer er ook maar het beste van te maken, om te beginnen gaan we nog even drinken van onze koffie en daarna er weer in vliegen zoals altijd zeker.

Niet alle dagen beginnen even mooi, dat weet iedereen maar die van mijzelf was gisteren wel wat vergald door iets wat ik vlak voor de middag opmerkte; er lag wat op mijn terras !  Ik was nog niet naar buiten geweest maar ik nam dadelijk de sleutel van de terrasdeur en ging even een kijkje nemen, wat was dat nu dat daar allemaal op mijn terras lag, hadden er vogels aan mijn planten gezeten, daar staan namelijk knopjes op om later open te gaan en ja, sommige vogels gaan daar tussendoor ook al wel eens op af.  Zo had ik vroeger eens een plant op het balkon staan die mooie groene knoppen kreeg in het voorjaar en daar waren de mezen druk mee aan de gang gegaan, ze hadden eraan gepikt, zo erg zelfs dat er nooit nog eentje van die bloemen helemaal kon open gaan en dus in de kiem werden gesmoord, geen bloemen meer op die plant of struik !

Maar hier bleek het bij nader toezien asse te zijn dat erop lag, en dat kon nooit ergens anders van komen dan van bij de bovenburen, tenzij er iemand op mijn terras was komen genieten van een rokertje.  Ik vind dat dit nu echt wel niet getuigt van burgerzin : respecteer a.u.b. de eigendom van anderen en zorg dat je anderen ook geen overlast bezorgt.  Ik had namelijk wel de avond voordien gepraat gehoord op het terras, was dat boven mij of was het een verdieping hoger, ik weet het niet, mijn raam stond gekiept en ja, ik had wel gebabbel gehoord maar dat is iets wat niet stoort, die asse op het terras tussen de bloemen, welja dat is iets wat dus niet kan !  Het is dan ook aan de bewoners, of het nu huurders zijn of eigenaars, om hun bezoek erop attent te maken dat hier nog andere mensen wonen en dat die willen dat hun eigendom niet te lijden heeft van wat zij op het terras ook doen, eender wat het ook is.

Op zondag was ik dan ook in de weer geweest met mailen naar hier en daar, ik zit weer met dat eigenaardig voorval onder mijn lavabo in de badkamer en heb dat nogmaals aangekaart, ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik daarvoor hulp moet inroepen, ik hoop ook dat mijn lichtschakelaar hersteld geraakt zodat ik ook rustig kan verder doen in mijn keuken.  Als dan ook nog eens dat kunstgras is aangelegd in de tuin, al kan dat nog wel even duren eer het zover is, wel dan hoop ik om toch weer wat geruster te kunnen slapen.

En ja, ook dat slapen laat soms wel wat te wensen over, ik weet niet wat ik de laatste dagen had maar ik kon weeral de slaap niet vatten, ik weet wel van mezelf dat ik op bepaalde momenten steeds problemen heb en dat is rond de periode van volle maan, dan lijk ik wel meer gespannen rond te lopen, daardoor, geen idee, ik laat me misschien daardoor beïnvloeden, ik weet het niet maar het is wel zo.  Het kan ook zijn dat er zoals nu, weer wind op komst is en die laat zich dan ook tussendoor wel voelen, ja, het kan allemaal, zulke dingen zijn vaak voldoende om onrustig over te komen, ook al zie je niet dadelijk een aanwijsbare oorzaak.  Zelf heb je soms ook van die oorzaken wel in de hand, ik neem medicatie die ik niet na 18u in de namiddag mag in nemen of ik kan genieten van een onrustige slaap, ja, eerlijk, het is gewoon zo, ik weet het en toch laat ik me daardoor soms verleiden.  Ik vergeet die dan soms al eens op geregelde tijd, zo rond 18u, in te nemen en wil dat later ook nog doen met de achterliggende gedachte, och, het zal zo'n kwaad wel niet kunnen.  En dan heb je het natuurlijk al dadelijk vlaggen, nu dacht ik eerder aan iets anders hoor, dat wat het bij mij zou kunnen veroorzaakt hebben, ik heb later nog een lekker stukje van mijn verjaardagssnoepje gegeten, mijn taart die ik hier in het warenhuis had aangekocht, een cake eigenlijk met lekkere boterroom met koffiesmaak erop.  Heb je het ?!  Koffiesmaak, echte koffie kan je ook weerhouden om snel in te slapen, toch bij mij, er zijn mensen die er niet van weten maar ik ben zo eentje die van het minste dat er wat cafeïne bij te pas komt, kan ik het vergeten om goed te kunnen inslapen.  Ik zit dan nog met een kleine verkoudheid opgescheept, 't is te zeggen dat ik tussendoor een verstopte neus heb, wel dat draagt er ook niet echt toe bij om vlot in te kunnen slapen voor de nacht begint !  En ik die toen ook dacht dat ik er goed aan deed om een paar glaasjes cava te drinken, wel mijn verjaardag werd even vergald door al die dingen er omheen die me niet echt dat goede gevoel met zich mee brachten.  

'k Heb dan ook in de voorbije dagen echt wel wat uren slaap te kort gehad en dacht deze morgen wat langer te blijven liggen maar dat lukt me niet echt goed, ik lig dan te draaien en te keren en dan sta je ook maar beter op, ik ben ook deze morgen niet meer terug in slaap geraakt al ben ik pas rond 7u eens gaan plassen, dat is te laat, ik weet het, dan is je slaapperiode normaal voorbij, toch bij mij.  Ook al was ik op zondag een paar keren bij de tv in slaap gevallen, ik kon het maar gehad hebben heb ik achteraf gedacht, alleen was ik er niet echt terug van bekwikkeld maar ja, ooit komt de dag wel eens dat ik een rustige nacht kan hebben en doorslapen tot in de morgen, ook al kan dat wel weer even duren, ik ben een gewoontedier en wanneer er een afwijking aan mijn normale gedrag is dan heb ik er last van, moeilijk, neen, ik ben niet echt moeilijk te noemen, al sta ik meestal wel op mijn strepen, als je begrijpt wat ik bedoel.  Maar dat is iedereen zijn goed recht, opkomen voor jezelf, je weren als een duivel in een wijwatervat maar meer hoeft dat echt niet te zijn.

Hopelijk krijg ik vandaag mijn strijk uit de voeten en kan ik nog hier en daar wat opruimen want dat is ook wel echt nodig in de berging.  Daarna geen blauwe pmd-zakken vergeten aan te kopen zodat ook dat weer veilig en wel in die zak kan terecht komen, maar daarvoor zal ik nog wel een paar keren moeten terugkeren naar het warenhuis zeker ?!

Nog een fijne dag en laat je niet tegen houden door de wind die er vandaag toch ook nog is, geniet van wat mooie momenten, ik zie dat de lucht weeral helemaal is opgeklaard, de zon komt er weer volop door, het zou toch nog mooi kunnen worden.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!