Donderdag, een dagje om te poetsen, toch in de voormiddag !

 


Gisteren was weeral een mooie zonnige dag, wel wind maar dat nemen we erbij.  Zelf heb ik wat klusjes in huis opgeknapt, over mijn lederen zetels eens geweest met een natte doek, die flappen eens onder handen genomen, net hetzelfde als met die zetels en nog zo wat van de kleine dingen.  Ook nog mijn pmd-zak, de "blauwe zak", buiten gezet en ja, daarna nog wat hier en daar opgeruimd ook zoals het papier.  Ik had verdorie zoveel bij mekaar liggen in die kartonnen dozen dat ik ook nog het papier heg opgeruimd, al ligt het nu wel in de kelder in mijn container maar het is hier toch weer eens uit het zicht verdwenen en dan lijkt alles toch weer wat meer opgeruimd, al zou ik nog wel veel meer kunnen opruimen maar zoveel hoeft nu dadelijk ook weeral niet.  

Ik heb gedaan wat ik zinnens was om te doen, ach ja, ook nog die filters van de dampkap bij in de vaatwasser gestoken en die zijn weer net zoals nieuw.  Verder moet hier nog wel wat gestofzuigd worden maar dat zal voor  in de namiddag zijn vermoed ik zo, ik ben immers ook nog zinnens van mijn ramen te lappen, die staan in de namiddag vlak in de zon en nu zie je wel dat er vrij veel stof op hangt en ook wat draden van de spinnen die erover zijn gekropen, ik zie ook nog waar die vogel mijn ruit heeft geraakt en dat wil ik vandaag gedaan krijgen.  Ik moet dat doen in de voormiddag als de zon er niet op staat, anders zie ik geen steek van wat ik aan het doen ben en dat kan toch niet de bedoeling zijn !

Verder hoop ik dat er niet te veel meer binnen komt wat me kan storen in mijn werk, want dan krijg je niks meer gedaan.  Gisteren heb ik me nog snel wat in de zon gezet toen alles binnen ook weer was opgeruimd, voordien had ik een kleine rustpauze genomen in de relax, ik kwam toen echt weer tot mezelf maar in de voormiddag was ik toch o zo gespannen, het had geen naam, ik wist niet echt wat te doen om daar weer vanaf te geraken.  Maar dat uurtje rust heeft me deugd gedaan, ik zou erbij in slaap zijn gevallen, ware het niet dat dit wat ik had opgezet op de tv, toen net gedaan was en ja, dan wordt je weer wakker hé !

Verder hoorde ik hier de kinderen spelen buiten, het zijn de kleinkinderen van een paar dames die samen hier in het gras rond lopen en spelen dat het een lieve lust is, de ene keer weent er wel eens eentje wanneer ze gevallen is of de andere keer is het een jongen die je er bovenuit hoort maar wanneer ze pret hebben dan wordt er ook heel wat gelachen !  Zo liep gisteren ook de namiddag dan ten einde, de zon kroop weg achter de wolken en ik denk dat ze daar niet snel meer doorheen zal geraken, ze leken me vrij dik te liggen, weldra zal dat nog wat sneller komen als we overschakelen naar het winteruur dat we dan hebben, dat is reeds van zaterdag op zondag.  Dan volgt er ook weer een rare week eigenlijk met een feestdag in, Allerheiligen en Allerzielen.  Maar vooraf vieren we nog Halloween en ook dat mogen we niet vergeten, het is een tijd van pompoenen en van heksen en van gillen en van pompoensoep, ze kan zo lekker smaken, ik had er in de week ook gemaakt, ze was uiteindelijk wel wat te dik geworden maar dat kan steeds opgelost worden : ik had er was van die lichte room aan toegevoegd, smaakte lekker en zo was het weer eens iets anders ook !

Verder zal ik mijn dag nog wel gevuld krijgen, eender met wat, eender hoe we die door krijgen, al is het maar door gewoon in het zonnetje te gaan zitten.  Dat zal echter pas zijn wanneer mijn andere werkjes die ik me heb voorgenomen, volledig afgewerkt zijn, eerder leg ik de pees er niet af, dan is het wel tijd om het er ook weer even van te nemen want genieten mag en moet !

Veel nieuws heb ik dus niet te vertellen maar wel wens ik iedereen nog een fijne en mooie donderdag toe, geniet er ook maar van en laat je met Halloween niet bang maken !  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!