Woensdag, een wandelingetje maken vandaag ?!


Op dit moment schijnt de zon toch al en ik weet niet van wanneer ze begon te schijnen maar ik zie ze graag weer tevoorschijn komen, ik weet niet hoe het met jullie is maar ik hou van wat zonneschijn.  Zo  had ik eerder op de week al even de verwarming aangezet, gewoon laag gezet maar wel op laten staan, het is immers vloerverwarming die ik heb en wanneer het warm genoeg is in huis zelf, dan staat die op een laag pitje.  Zo scheen de zon in de namiddag toen ook reeds binnen en al snel ging de temperatuur in de living wat om hoog en dat blijft dan ook meestal wel tot in de avond.

Vandaag zouden we misschien iets meer bewolking kunnen krijgen maar dat is altijd afwachten, ik hoop op een mooie dag, 'k heb mijn bloemen weer voluit op het terras gezet in de hoop dat ze geen regen meer over zich zullen krijgen, toch geen echte hoosbuien meer dan wat we eerder wel hadden te verwerken.  Maar echt warm is het niet meer maar ook daarvoor zijn we reeds in september aangekomen.  De maand is dan ook eerder bekend door mist, nevel, wat regen, ook tussendoor mooie zonnige dagen en misschien wel een Indian Summer tussendoor, het kan echt wel alles doen in deze maand.  De avonden worden dan ook heel wat langer en ook in de morgen blijft het langer donker buiten, dat zijn de nadelen ervan maar we nemen het zoals het komt !

Gisteren was ik moe en toen viel ik 's avonds ook dadelijk in slaap nadat ik me veilig in mijn warme bedje had toegedekt.  Ik kreeg geeneens de tijd meer om de dag even te overdenken.  Het was immers een dag dat ik me heel wat had voorgenomen, veel daarvan werd dan ook gedaan . . . alleen het stofzuigen bleef achterwege maar dat geeft niet, vandaag is er nog een dag dat ik dit kan uitvoeren.  Zo had ik immers een aantal kilo's aan wortelen meegebracht op maandag en die wou ik toch wel verwerken, kwestie van dat niet te laten liggen.  In de voormiddag begon ik eraan maar ik besloot geen warme middagmaal klaar te maken maar snel een boterham te eten.  In de namiddag kreeg ik dan vrij snel weer honger maar at wat fruit : wijndruiven die ik eerder al hier liggen had.  Ik keek nog even naar iets op tv en daarna maakte ik ook mijn warme avondeten klaar, het was allemaal al eerder klaar gemaakt hoor maar toen at ik het op, het moest maar opgewarmd worden.  Aardappelen schillen of één grote aardappel en koken, opwarmen van de gestoofde erwtjes en een hamburger eten, gewoon zelf klaar gemaakt.

En ja, ik had ook heel wat gehakt meegebracht, ook dat laat je maar best niet liggen, of je verbruikt het ook dadelijk, ik moest alleen alles onder mekaar mensen, wat kruiden en daarna klaar zetten om te verbruiken, lees : in de diepvriezer doen, verpakken en dergelijke is daarin begrepen.  Dus dat was gedaan, de wortelen had ik gekuist en versneden, in twee verschillende modellen, ge kent dat wel, ik hou van mooie schuine stukken afsnijden van een doorgesneden verse wortel, om dat dan later te stoven met wat ui, peterselie en wat andere kruiden.  Tijm is een mooie begeleider van dat geheel, ik hou van mijn tuinkruiden en ik zou ze dan ook niet willen missen, al ben ik bang dat ze niet zullen kunnen overgehouden worden tot het volgende jaar, toch niet allemaal !

Na al dat werk was ik eigenlijk wel moe maar ik denk eerder dat ik slaap kreeg.  Toen ik gegeten had in de late namiddag, toen zette ik me in de zetel, nam een puzzelboekje vast, zette Blokken op en dacht naar het nieuws te kijken.  Mijn ogen waren nog vrij goed maar de rest van mijn lichaam vroeg naar wat rust en ik legde dat boekje opzij, ik dacht naar het nieuws te kijken . . . maar ik heb er niks van gezien, zelf niet het einde, het volgende programma was al bezig toen ik weer mijn ogen open deed en dat is echt niet van mijn gewoonte !!!  Dus ging ik naar de badkamer, trok mijn nachtkleed aan, mijn peignoir, waar toch nog iets meer warmte in zit dan in een gewoon gebreid vestje dat je snel over je gewone kledij draagt, en nestelde me terug met mijn dekentje in de zetel.

De uren vlogen voorbij, ik keek naar de programma's die eerder waren opgenomen, ook van enkele dagen terug, en daarna zette ik de tv uit, besloot nog even in een boekje wat te lezen, maar ook ik was moe, moe van alles zo doorheen mekaar te doen in de loop van de dag.  Ik had dan ook nog wat zitten opruimen van huishoudelijk afval en dergelijke en dat alles deed me besluiten om alles te laten zoals het was, zelfs mijn vaatwasser niet leeg te maken zodat ik kon gaan rusten in mijn eigen bed.

Deze morgen voelde ik dan ook dat ik goed had geslapen, maar ik was gisteren zo slim geweest om een dekentje over mijn benen en voeten te leggen, dat ligt daar toch in de slaapkamer en ik had vernomen dat het ook in de nacht niet warm zou worden, maar enkele graden boven nul en dat kon ik dan wel gebruiken.  Het zijn vaak die delen van je lichaam die het snelste zijn afgekoeld.  En ik ken mezelf, ik steek al eens vaak mijn benen gewoon rechtdoor wanneer ik in bed lig, met het gevolg dat het achteraan niet gans verwarmd is in bed en dat ze daar al vrij snel ook weer koude krijgen te verwerken !  Soms word ik wakker met koude voeten en dat is iets wat niet echt bevorderlijk is voor een rustige slaap !

Dat doet ons allemaal aanvoelen dat de herfst er weer is, eigenlijk al van in begin september maar ik hou het ook nog altijd op 21 september, zoals ze het ons vroeger in school hebben aangeleerd.  Ook ik dacht gisteren al toen ik mijn bloemen weer gewoon van onder het bovenhangend balkon heb gehaald en vooraan op mijn terras heb gezet : nu weer alles gaan opruimen tegen de winter aan, inpakken van planten en potten en bakken, het is nog wat te vroeg, ik wil er nog even van genieten ook !  En ik weet dat de meeste van die potten en bakken er wel nog een tijdje tegen kunnen, ze staan nog mooi en met vele bloemen, al is de geranium wel aan zijn laatste bloemen toe blijkbaar.  Daar staan maar een paar bloemtrossen meer op, jammer maar helaas.  Ze hebben wel de hele zomer vol met bloemtrossen gestaan en ik vrees dat er niet veel nieuwe meer zullen op komen !

Maken we deze namiddag dan weer eens een deftige wandeling of snijden we hier en daar weer wat af van de stukken die er te doen zijn, we zien wel, ik maak er ook eens een mooie wandeling van.

Met dit alles in mijn achterhoofd ga ik seffens zorgen voor wat middageten, moet ook gedaan worden, het is nog vroeg genoeg om eraan te beginnen en misschien toch maar eerst starten met dat stofzuigen.  In ieder geval : maak er een mooie dag van, hij is veelbelovend begonnen !  Geniet ervan terwijl het nog kan !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!