Vrijdag en gisteren al hard gewerkt ook !

 


Inderdaad, we zijn reeds vrijdag, op de laatste dag van de werkweek zijn we aangekomen en ik ben blij dat dit de laatste dag is ook van deze week !  Al is er nog wel zaterdag ook maar dan zijn we reeds weekend en dat telt voor mij niet meer mee want dan kan je meestal toch wat uitblazen !  Of dat is toch zoals ik het steeds mezelf voorhou, dan doe je op die dag niet zoveel meer, alhoewel dat  het soms wel wat anders kan uitvallen !

Eigenlijk moest ik nu op pad zijn om te gaan winkelen maar omdat ik dit ook steeds te voet doe heb ik wijselijk besloten om het nog even uit te stellen, hier valt op dit eigenste moment wel regenwater uit de lucht naar beneden en ik wens me toch nog even droog te houden ook, de voormiddag is nog redelijk lang, lang genoeg in ieder geval om even geduld te hebben en te wachten totdat het niet meer regent, of dat het toch niet veel regent.  Zou ook wel verkeerd kunnen uitvallen, wie zegt immers niet dat het straks binnen een uur of wat niet nog harder gaat regenen ?!  Op hoop van zegen zit ik hier en ga mijn lijstje nog wat aanvullen, ik heb nog ontdekt dat er een aantal spullen niet op staan, toch maar voorzichtig wat erbij zetten en zorgen dat we niet te veel ineens willen meenemen, zeker niet wanneer het harder zou gaan regenen !

Gisteren had ik ook een vrij drukke dag maar die dagen maak je meestal zelf.  Zo kreeg ik het de dag voordien in mijn hoofd om op donderdag alles te gaan poetsen, ik had geen rekening gehouden met het feit dat ik vandaag, deze namiddag, nog mijn boosterprik moest gaan halen, dus dat was toch al een halve dag die bekletst is met die dingen en met nog wat kleine huishoudelijke werkjes.  Dus ben ik er op donderdag maar snel ingevlogen toen het voormiddag was, dan lag hier alles klaar en was alles van de grond gezet wat er niet vast thuis hoorde, ik kon er dus in de namiddag aan beginnen !  En dat deed ik dan ook, al was ik wat slaperig na de middag en ben even langer dan anders blijven zitten soezen in de zetel, ik had het blijkbaar nodig maar dat heeft me in ieder geval ook deugd gedaan.  'k Had iets op de tv bekeken wat ik anders nooit bekijk maar nu lukte het me toch om erbij in slaap te vallen, gelukkig maar, dat had ik toch weer gehad.  Nadien had ik zo een gelukzalig gevoel dat ik besloot om er nog even wat langer van te genieten, en dat deed me blijkbaar deugd, ik was weer fit om er nog enkele uren tegen te kunnen.

Toen ik dus mijn poetsgerief had klaar gezet en water in de emmer gedaan, mijn steel met de doekjes klaar had, ben ik eraan begonnen en zette mij als eerste neer op mijn knieën om ook onder ons bed te kunnen poetsen.  Ja, daar ligt dan nog ietwat stof en dat wil ik gans weg hebben.  Maar omdat we vier motoren onder ons bed hebben, en die zijn dus met het stopcontact verbonden, moet ik steeds erg voorzichtig zijn dat ik niet begin te snokken aan mijn borstel wanneer die ergens achter zou blijven hangen.  En zo ver van de grond hangt dat spul dan ook weer niet, een draad of twee die raakt de vloer dan ook en ik durf die niet meer hoger gaan hangen in het geheel van bewegend metaal onder aan dat bed.  Dus moet ik steeds behoedzaam zelf gaan kijken onder dat bed om niet alles los te rukken en wat miserie te vermijden als ik iets wil verzetten met de afstandsbediening van het geheel !  

Dus ja, ik was al moe van op en neer te gaan telkens wanneer ik onder dat bed moest door gaan om alles weg te krijgen.  Het wordt dan steeds maar moeilijker om weer rechtop te geraken, van de ene kant staat een hangkast en van de andere kant staat dan het bed, langs het raam heen kan ik dat niet doen want daar heb ik helemaal geen plaats genoeg om die manoevers uit te voeren !  Dus doe je dat aan ene kant van het bed en met een lange arm en de borstelsteel, geraak je zo aan de andere kant ook aan en is alles in één keer gedaan, oef, het duurt echt wel lang eer het zover is maar dan ben ik ook blij.  

En niet telkens wanneer ik met nat overal rond ga doe ik dit, ik wissel het af, de ene keer wel, de andere keer doe ik dit dus niet.  Maar nu wou ik weer alles helemaal zuiver hebben van kop tot teen en ik deed het ook weer.  Vermoeiend ?!  Neen, toch niet, maar wel moeilijk uit te voeren wegens een beperkte ruimte, en de spieren worden er ook niet soepeler op en je lichaam wil ook niet altijd even goed mee !

Ik wist maar al te goed wat ik gedaan had die dag, voordien dan nog alles degelijk gestofzuigd in de voormiddag en eigenlijk is dit zwaarder voor mijn lichaam dat dit poetsen met nat en alles wat erbij komt kijken !  Wat ik wel heb gedaan, dat was ik ook nog zinnens, een douche genomen toen ik mijn boterhammen in de namiddag had opgegeten.  Zo kon ik rustig in de zetel gaan zitten en genieten van een avond om wat uit te rusten, die douche had mijn spieren weer in de juiste vorm gekneed, ik voelde me moe maar voldaan en kon daarna rustig naar mijn bedje toe gaan !

En zodoende zit ik nu hier dat neer te zetten, ik had daar gisteren echt geen zin meer in om ook daaraan nog wat te doen, anders was dat reeds klaar om naar buiten te brengen.  Ach, als het dan toch regent dan maar best iets anders doen wat je ook nog wil gedaan krijgen zoals dit hier neerpennen, al is van "pennen" niet echt veel meer te zien op het blog, het zijn eerder letters die je neerzet maar die bij mij vooral gewoon uit mijn brein worden overgebracht door de vingers die de toetsen aanklikken op mijn klavier !

Nog een heel fijne dag, al zal het eerder een regendag worden, denk ik zo, een dat waarop je ook wat meer kan verdragen van kledij dan wat je op een normale zomerdag zoals draagt.  Het is koud geworden voor de tijd van het jaar, dat zijn we nog niet gewoon, al heb ik nog steeds het raam in het keukengedeelte open staan, gekiept dus, ik voel het tot hier.  En nu hoor ik ook het geroep van mijn wasmachine die me zegt dat dit wasje reeds is afgewerkt.  Je ziet het en leest het hier : ik ben wel altijd met iets bezig.  Op dit eigenste moment staan mijn vaatwasser, wasmachine en mijn droogkast van jetje te geven en hopen op een gunstige afloop, dat krijgen we nadien pas te zien !  Wat is het leven van een huisvrouw toch steeds afwisselend ?!

Geniet van het weekend dat eraan komt en laat je niet kisten door wat regen dat er valt, doe ik dus ook niet, ik maak van de nood een deugd en ga ermee door tot ook het weekend weeral voorbij zal gaan, het leven gaat zijn gang en wij gaan ermee in verder zoals we bezig zijn.  Nog een fijne dag verder en geniet ervan !






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!